וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המסרים מחמאס והמצלמות הסמויות: המעקב הסודי שסיבך את ח"כ גטאס

19.12.2016 / 0:17

הח"כ מהרשימה המשותפת הגיע לבקר אסירים ביטחוניים מחמאס – ולא ידע כי הוא במעקב, כשלפי החשד העביר להם טלפונים סלולריים. מחוץ לכלא קפצו עליו שוטרים, והוא זומן לחקירה. גטאס: "רדיפה פוליטית"

צילום: שלומי גבאי, עריכה: שניר דבוש

(בווידאו: חקירת בכירים במפלגת בל"ד בחשד לשחיתות, אוקטובר)

"למשטרה ייקח בדיוק חמש דקות להשלים את החקירה בעניינו של ח"כ באסל גטאס בטרם יגישו נגדו כתב אישום. כל הראיות כבר נמצאות בידי החוקרים" - כך אמר אמש (ראשון) גורם בכיר שהיה מעורב בסיכול ההברחה לכאורה של טלפונים סלולריים לאסירי חמאס בכלא קציעות, על ידי חבר הכנסת מהרשימה המשותפת. על פי מידע מבצעי שהגיע לידי וואלה! NEWS, לפני כמה ימים התקבל מידע מודיעיני על הברחת ענק של מכשירי טלפון לאסירים ושל מכתבים מוצפנים עם הוראות ממפקדת חמאס.

אנשי חטיבת המודיעין של שירות בתי הסוהר עדכנו את חוקרי היחידה הארצית לחקירת פשיעה חמורה ובינלאומית (יאחב"ל), שהובילו את המבצע יחד עם להב 433. בעת ביקורו של ח"כ גטאס בבית הכלא, הוא נועד בחדר הביקורים ראשית עם וליד דקה, שנידון למאסר עולם בגין חטיפתו של החייל משה תמם בשנת 1984 ורציחתו.

עוד בוואלה! NEWS:
נתניהו על ח"כ גטאס: "מי שפוגע בביטחון - אסור שיכהן בכנסת"
החשד נגד ח"כ גטאס: ניסה להבריח טלפונים סלולריים לאסירי חמאס

ח"כ באסל גטאס באולפן וואלה!NEWS, אוקטובר 2015. ראובן קסטרו
סירב להתלוות לשוטרים. גטאס/ראובן קסטרו

בעת הפגישה, מצלמות נסתרות ומיקרופונים שהותקנו בחדר הביקורים שידרו ישירות אל חדר הפיקוד בבית הכלא, שם שהו באותה העת קצינים בכירים של שב"ס ושל המשטרה וצפו במתרחש. לאחר מכן, הוצא דקה מהחדר ונכנס אליו אסיר נוסף, באסל בזרה, וגם המפגש עמו תועד.

עם יציאתו של גטאס משערי כלא קציעות, ניתן האות והסתערו עליו השוטרים, בבגדים אזרחיים. הם ביקשו ממנו להתלוות אליהם, אולם גטאס שלף את תעודת חבר הכנסת שלו והודיע להם כי הוא בעל חסינות, ולפיכך מסרב להתלוות אליהם. השוטרים מסרו לו זימון להתייצב לחקירה, ובמקביל סוהרי שב"ס בודדו את שני האסירים וערכו על גופם חיפוש, שבו נמצאו 12 מכשירי טלפון, כמו גם המכתבים המוצפנים, שהועברו לחוקרי השב"כ.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הפגישות צולמו והוקלטו. כלא קציעות/מערכת וואלה!, צילום מסך

גטאס זומן בימים האחרונים לחקירה ביחידת להב 433 של המשטרה בנוגע לשתי פרשות. החשדות נגד גטאס, שפורסמו גם הם לראשונה בוואלה! NEWS, כוללים הברחת עשרות טלפונים סלולריים ופריטים אסורים נוספים לאסירי חמאס בכלא קציעות. אנשי שב"ס מנעו את ההברחה ועדכנו גורמים ביטחוניים. פרשה נוספת נוגעת לאי סדרים כספיים במימון בחירות. מועד החקירה טרם נקבע.

ח"כ באסל גטאס הגיב להזמנתו לחקירה ואמר: "זה פרק נוסף ברדיפה הפוליטית של מנהיגי הציבור הערבי והפעילות הפוליטית". לדבריו, "המשטרה מנסה לשבור את רוחה של בל"ד ולפגוע בפעילות הפוליטית שלה. המשטרה הזמינה אותי לחקירה ביחידת להב לפני כמה ימים, אך טרם תואם ונקבע מועד לחקירה". לדבריו, "ביקורי האסירים של הח"כים הערבים נעשים בתיאום עם שב"ס ובאישור המשרד לביטחון הפנים. אין לי מה להסתיר". גטאס הבהיר: "אמשיך לייצג את הציבור הערבי על ידי פעילות פוליטית לגיטימית".

(עדכון ראשון: 22:54)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully