וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוף לצפייה הישירה: בית המשפט הורה לחסום את האתר "סדרות"

13.12.2016 / 16:48

לפי בית המשפט, אם מפעיל האתר, שמאפשר לצפות במגוון תכנים בחינם, יפר את ההחלטה - הוא יידרש לשלם קנס ויסתכן בשני ימי מאסר עבור כל יום איחור בתשלום. תגובת "סדרות": "חופש המידע והביטוי הן זכויות בסיסיות"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עמוד הבית של האתר "סדרות" המודיע על החלטת בית המשפט/מערכת וואלה!, צילום מסך

בית המשפט המחוזי בתל אביב הוציא היום (שלישי) צו חסימה מוחלט לאתר "סדרות" הפופולרי, שמאפשר צפייה ישירה במגוון תכנים עם תרגום מובנה בעברית ובחינם. נוסף לכך, קבע השופט מגן אלטוביה כי אם מפעיל האתר, מיכאל בן עמי, יפר בעתיד את פסק הדין הוא יחויב בתשלום של אלף שקלים לכל יום הפרה, או שני ימי מאסר עבור כל יום שלא שולם הקנס.

העתק מפסק הדין יועבר לנציג היועץ המשפטי לממשלה ורשות המסים על מנת לבחון אם ברצונו להצטרף לתיק – כלומר, להפוך את ההליך לפלילי. את התביעה הגישו ארגון זיר"ה לזכויות יוצרים באינטרנט וגופים נוספים, בהם Yes, HOT, קשת ורשת.

עוד ידיעות בוואלה! NEWS:
"אני אטפל בך": ח"כ חזן יועמד לדין בגין תקיפת מנכ"ל עיריית אריאל
כרזת נתניהו בבצלאל: המשטרה פתחה בחקירה בחשד להסתה
בעקבות העדויות: יזם הנדל"ן אלון קסטיאל נעצר בחשד לאונס

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
צילום מסך מתוך התוכנה "פופקורן טיים", שניתן לה צו חסימה - ובוטל לאחר זמן קצר/מערכת וואלה!, צילום מסך

לפני כשנה ביטל השופט אלטוביה את הצו שהוציא זמן קצר קודם לכן, שהורה לספקיות האינטרנט המקומיות לחסום את כל האתרים שאפשרו להוריד את תוכנת Popcorn Time החינמית. "יש תועלת מועטה, אם בכלל, בחסימת האתרים", הסביר השופט את השינוי בהחלטתו, לאחר שבהתחלה נענה לבקשה לחסום תשעה אתרים שמאפשרים להוריד את התוכנה הפופולרית, בהם גם עמודי פייסבוק וטוויטר.

ואולם, ספקית האינטרנט בזק בינלאומי ערערה על הוצאת הצו מה שהוביל להחלטה החדשה, שמורה על ביטול הצו וביטול חסימת האתרים. החלטה זו מעידה כי אין דחיפות מיוחדת לחסימה. "אתרים אלה, אשר יש להניח גלויים לכל, פועלים זמן רב", נמסר בהחלטה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

"הגולשים מורידים את תכנת 'פופקורן' למחשבם, ולא זקוקים לאתר"

נוסף לכך, התייחס השופט אלטוביה לחוסר התועלת שבחסימת האתרים בטענה כי לא ניתן למנוע פתיחת אתרים חדשים, או למנוע בצורה מוחלטת את האפשרות להוריד את התוכנה. לדבריו, "מהבקשה עולה כי הגולשים 'מורידים' את תוכנת 'פופקורן' אל המחשב האישי, ובשל זה אינם זקוקים עוד לאתר. במצב דברים זה, נראה כי התועלת של הסעד הזמני המבוקש היא מועטה, אם בכלל". זאת, בשונה מאתר "סדרות" שפועל כאתר לכל דבר.

אתר "סדרות" כתב בעמוד הפייסבוק שלו: "צופים יקרים, בית המשפט הוציא נגד האתר צו סגירה. אנו ממליצים לפעול על פי המדריך שבאתר 'אינטרנט חופשי' על מנת שתוכלו להמשיך לגלוש באתר וכמובן על מנת שזיר"ה לא יוכלו לפגוע לכם בחופש המידע וחופש הביטוי באינטרט, שכידוע הן זכויות בסיסיות בדמוקרטיה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully