וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרמטכ"ל על בוכריס: "אמשיך ואגלה אפס סובלנות כלפי הטרדה מינית"

אחרי הודאתו של הקצין הבכיר בעבירות מין בחיילת ובקצינה הדגיש איזנקוט שלא יהסס לנקוט צעדים גם נגד מפקדים בכירים. על רקע המחאה נגד הסדר הטיעון המקל, גיבה הרמטכ"ל את מערכת המשפט הצבאית: "פועלת במקצועיות". עו"ד של המתלוננת: "אמירה חשובה"

צילום: יותם רונן, עריכה: שניר דבוש

הרמטכ"ל גדי איזנקוט גינה היום (שבת) את התנהלותו של תת-אלוף (מיל') אופק בוכריס, והביע אמון במערכת המשפט הצבאית לאחר השגת הסדר הטיעון בין המפקד הבכיר למתלוננות נגדו, שבמסגרתו הודה בביצוע עבירות מין. "לעבירות שתא"ל (מיל') בוכריס הודה בביצוען, אין ולא היה מקום בצה"ל, בשירות סדיר ובשירות מילואים", אמר איזנקוט, והוסיף: "בכוונתי להמשיך ולגלות אפס סובלנות כלפי כל מקרה של הטרדה או פגיעה מינית בצה"ל. לא נעצום עיניים, לא נוותר ולא נהסס לנקוט צעדים נחרצים, גם במקרים שבהם מעורבים מפקדים בכירים בצה"ל, ללא קשר לדרגתם, עשייתם, או הצלחתם - כל אלו אינם רלוונטיים במקרים מסוג זה".

הרמטכ"ל המשיך: "כשהתעוררו חשדות נגד תא"ל (מיל') בוכריס, נקטתי שורה של צעדים פיקודיים, לרבות השעייתו וביטול מינויו לראש חטיבת המבצעים, והוא סיים בהמשך את שירותו בצה"ל". הוא הגן על פעילות מערכת המשפט על רקע הביקורת הרבה שנשמעה נגד הסדר הטיעון. "מערכת המשפט והחקירה הצבאית פועלת במקצועיות ובעצמאות מוחלטת, וכך פעלה גם במקרה זה ואני סומך על שיקול דעתה. נמשיך ונוודא כי עצמאות מערכת המשפט הצבאית נשמרת ללא השפעות חיצוניות".

"עלינו מוטלת החובה להבטיח שחיילות וחיילי צה"ל ירגישו מוגנים בשירותם הצבאי, ולא יחשפו לעבירות של התנהגות בלתי-הולמת וברוח זו נמשיך לפעול", סיכם איזנקוט. "צה"ל הוא צבא לוחם וערכי המצוי בליבת ההסכמה בחברה הישראלית ואנו נמשיך לעשות הכל כדי לשמר את הרוח".

עוד כתבות בנושא:
בוכריס הפסיד בקרב על חייו - בלי קרב
התקבל הסדר הטיעון לתא"ל בוכריס: "לוקח אחריות מלאה על מעשיי"
מתלוננת נגד בוכריס: "זה לא היה רומן, אם לא יקח אחריות - אתנגד להסדר"

תא"ל אופק בוכריס בדיון בבית הדין הצבאי בקריה, תל אביב 29 ספטמבר 2016. מגד גוזני
"נקטתי נגדו שורה של צעדים פיקודיים". אופק בוכריס/מגד גוזני

במסגרת ההסדר בין הפרקליטות הצבאית לעורכי דינו של בוכריס, סעיף האונס יוסר, והקצין הבכיר יודה בעבירות קלות יותר בחיילת ובקצינה ששירתו תחתיו. הוא יורשע בעבירה של בעילה אסורה בהסכמה, ויודה בכך שקיים יחסי מין מלאים ומגעים נוספים בעלי אופי מיני בכמה הזדמנויות עם החיילת. כמו כן, יורשע בוכריס בעבירה של התנהגות שאינה הולמת בגין מעשיו כלפי הקצינה. הוסכם כי יוטל עליו עונש של הורדה בדרגה ומאסר על תנאי בעבירות מין.

עורכות הדין אביטל בן נון וליאת בהר כהן, המייצגות את א', המתלוננת הראשית בתיק, אמרו בתגובה לדברי הרמטכ"ל כי הן מברכות עליה. "מתחילת הדרך בפרשה זו חשנו את רוח הרמטכ"ל בדבריו ובמעשיו, שהעבירו מסר של אפס סובלנות כלפי עברייני מין בצה"ל. רוח זו חשנו בהתנהלותה של כל המערכת, החל באנשי מצ"ח, דרך נשות התביעה הצבאית ועד לפרקליט הצבאי הראשי".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
הרמטכ"ל  רא"ל גדי איזנקוט בטקס האזכרה הממלכתי במלאת 21 שנה לרצח יצחק רבין, הר הרצל ירושלים, 13 בנובמבר 2016. ידיעות אחרונות, אוהד צויגנברג, פול צלמים
"מערכת המשפט פועלת בעצמאות". איזנקוט/פול צלמים, ידיעות אחרונות, אוהד צויגנברג

עורכי הדין גיא פלנטר ורעות רחמן, המייצגים את המתלוננת השנייה, בירכו גם הם על דברי הרמטכ"ל ואמרו: "מדובר באמירה חשובה, נוקבת וחד משמעית, כי לתופעות חמורות כמו אלו שבהן שצפוי להיות מורשע תא"ל בוכריס - אין מקום בצה"ל. כקצינה המשרתת בתפקיד בכיר ורגיש בצבא, היה זה אחד השיקולים המשמעותיים אשר הובילו אותה לעמוד על תלונתה, על אף המחיר האישי הקשה שידעה שתשלם ושאכן שילמה, ומשכך, תמיכת גורמי המערכת הצבאית ושל העומד בראשה - חשובים מאין כמוהם".

"לאורך כל הדרך זכתה הקצינה ליחס מקצועי ורגיש מצד כל המערכת הצבאית, החל ממצ"ח, דרך התביעה הצבאית והפצ"ר ועד הרמטכ"ל, אשר כולם כאחד נתנו גיבוי מלא לתלונתה ותחושה אמיתית כי יפעלו ללא היסוס למגר תופעות כאלה, ללא כל קשר לדרגתו, מעמדו או זכויותיו של הפוגע",הוסיפו עורכי הדין.

חיזוק נוסף לפרקליטות הצבאית בא גם מכיוונו של דובר צה"ל לשעבר, תא"ל אבי בניהו. "תזכרו בבואכם להלום: רק השופט, האלוף (מיל) אילן שיף, שקרא את תיק בוכריס ואת הראיות והציע ההסכם, והפצ"ר, התביעה והמתלוננות שאישרו מכירים את העובדות", כתב בעמוד הטוויטר שלו. "אל תקלו בעונש של הפסקת קריירה צבאית מבטיחה של לוחם ומפקד, הורדה בדרגה, מאסר על תנאי, הודאה ולקיחת אחריות ובנזק האישי ציבורי".

בחמישי האחרון פרסם בוכריס מכתב שבו קיבל אחריות מלאה על מעשיו. "בעקבות פרסומים שונים אבהיר שהודאתי בכתב האישום היא מלאה ואני לוקח אחריות מלאה על המעשים המפורטים בו", מסר. שתי המתלוננות אמרו כי יקבלו את ההסדר

עורכי דינה של א', אמרו אז כי המכתב של בוכריס הוא "רופס, לקוני ונטול כל אמפתיה אמיתית למתלוננת ולנזק שגרם לה במעשיו". "המתלוננת אמרה אמת לכל אורך הדרך וכי גרסתה התקבלה ללא סייג, לרבות העובדה שהיא לא רצתה במעשים", מסרו בן נון ובהר כהן. "כל שהשתנה הוא הפרשנות המשפטית למעשים אשר תארה המתלוננת, פרשנות אשר מלכתחילה לא ניתנה על ידינו אלא על ידי מצ"ח והפרקליטות הצבאית".

עורכי הדין של המתלוננת השנייה התייחסו למכתב ואמרו כי הקצינה מקבלת את הסדר הטיעון. "ההודאה מלאה, לקיחת האחריות מלאה ויש התנערות מכל מי שאומר אחרת", נמסר. "בהתחשב במכתב, מקבלת הקצינה את הסדר הטיעון".

בתחילת הפרשה דחה בוכריס את כתב האישום על הסף. "אין לדברים שחר. לא היה ולא נברא", אמר אז הקצין, שהואשם ב-16 עבירות מין שונות בשתיים מפקודותיו, בפתח ביתו ביישוב מצפה נטופה. הוא טען כי "זהו קרב חיי ואני אנצח בו".

(עדכון ראשון: 18:15)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully