וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התקבל הסדר הטיעון לתא"ל בוכריס: "לוקח אחריות מלאה על מעשיי"

1.12.2016 / 18:30

הקצין, שפרש מצה"ל לאחר שהואשם ב-17 עבירות מין, לא יורשע באונס ולא ייאסר. בהודעה קצרה כתב: "הודאתי בכתב האישום היא מלאה". האישה שהתלוננה כי אנס אותה: "מכתב רופס, לקוני ונטול כול אמפתיה. שיקר לאורך כל החקירה ולא מסוגל להתנצל"

צילום: יותם רונן, עריכה: שניר דבוש

(בווידאו: בוכריס בדרך לספסל הנאשמים בפעם הראשונה, ספטמבר)

תת-אלוף (במיל') אופק בוכריס, הקצין שנאשם ב-17 עבירות מין, הגיע הערב (חמישי) להסכמה על הסדר באמצעות עורכי דינו, יחד עם התביעה הצבאית. זאת, לאחר הליך גישור שהתקיים בפני נשיא בית הדין הצבאי לערעורים בדימוס, אלוף (במיל') אילן שיף.

מוקדם יותר היום פרסם בוכריס מכתב שבו קיבל אחריות מלאה על מעשיו. "בעקבות פרסומים שונים אבהיר שהודאתי בכתב האישום היא מלאה ואני לוקח אחריות מלאה על המעשים המפורטים בו", מסר. ההודעה מגיעה על רקע המגעים הסופיים סביב הסדר, ובין היתר לאור הטענות הנוגעות לנסיבות שבהן הסכים לגבש אותו.

עוד בוואלה! NEWS:
לקראת הסדר טיעון עם אופק בוכריס: סעיף האונס יוסר, ללא מאסר בפועל
הח"כ מגיב לראשונה על הטענות כי תקף מינית: "שקר ושפיכות דמים"

תא"ל אופק בוכריס בדיון בבית הדין הצבאי בתל אביב 29 ספטמבר 2016. מגד גוזני
בוכריס בבית המשפט/מגד גוזני
"הנאשם, אשר שיקר לאורך כל החקירה, הטיל דופי במהימנותן של המתלוננות ולא מנע הטלת רפש בהן, תחת נטילת אחריות על מעשיו, נעדר כעת ככל הנראה את גדלות הנפש להתנצל התנצלות אמיתית וכנה"

עורכי דינה של המתלוננת העיקרית בתיק, א', אמרו כי המכתב של בוכריס הוא "רופס, לקוני ונטול כל אמפתיה אמיתית למתלוננת ולנזק שגרם לה במעשיו". "המתלוננת אמרה אמת לכל אורך הדרך וכי גרסתה התקבלה ללא סייג, לרבות העובדה שהיא לא רצתה במעשים", מסרו עורכות הדין אביטל בן נון וליאת בהר כהן. "כל שהשתנה הוא הפרשנות המשפטית למעשים אשר תארה המתלוננת, פרשנות אשר מלכתחילה לא ניתנה על ידינו אלא על ידי מצ"ח והפרקליטות הצבאית.

"הנאשם, אשר שיקר לאורך כל החקירה, הטיל דופי במהימנותן של המתלוננות ולא מנע הטלת רפש בהן, תחת נטילת אחריות על מעשיו, נעדר כעת ככל הנראה את גדלות הנפש להתנצל התנצלות אמיתית וכנה.

"באשר לתגובות ברשתות החברתיות נגד ההסדר ונגד שלטונות הצבא, הרי שברור לנו כי כוונותיהם של המגיבים הן טהורות ונעשות מתוך תמיכה במתלוננת ובמתלוננות פוטנציאליות, ואולם, תגובות אלה נעדרות הכרות עמוקה עם תוכן התלונה ועם הסוגיות המשפטיות ואינן עושות חסד עם המתלוננת, אשר, כאמור, הביעה הסכמתה להסדר.

"המתלוננת חשה כי היא קיבלה גיבוי מלא ואוזן קשבת מהמערכת הצבאית, החל בחוקרי מצ"ח, דרך נשות התביעה הצבאית האמיצות והמקצועיות, ועד לפצ"ר ולרמטכ"ל. כולם הביעו עמדות נחרצות נגד המעשים ולא היססו, מתחילת הדרך, לחקור, להשעות ולהעמיד לדין בעבירות מין חמורות נאשם בדרגת תא"ל, תוך חתירה בלתי נלאית לצדק ולתוצאה הטובה ביותר בנסיבות התיק".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

עורכי הדין של המתלוננת השנייה נגדו, גיא פלנטר ורעות רחמן, התייחסו למכתב ואמרו כי הקצינה מקבלת את הסדר הטיעון. "ההודאה מלאה, לקיחת האחריות מלאה ויש התנערות מכל מי שאומר אחרת", נמסר. "בהתחשב במכתב, מקבלת הקצינה את הסדר הטיעון".

במסגרת ההסדר בין הפרקליטות הצבאית לעורכי דינו של בוכריס, סעיף האונס יוסר, ואילו הקצין הבכיר יודה בעבירות קלות יותר. כמו כן, בוכריס יודה ויורשע בעבירות מין שאינן אונס, ובתמורה לכך לא ירצה עונש מאסר. העונש המסתמן כולל הורדה בדרגה ומאסר על תנאי.

בוכריס יורשע בעבירה של בעילה אסורה בהסכמה, ויודה בכך שקיים יחסי מין מלאים ומגעים נוספים בעלי אופי מיני בכמה הזדמנויות עם אחת המתלוננות. כמו כן, יורשע בוכריס בעבירה של התנהגות שאינה הולמת בגין מעשיו כלפי המתלוננת השנייה. הוסכם כי יוטל עליו עונש של הורדה בדרגה ומאסר על תנאי בעבירות מין.

אתמול הביעה א' הסתייגות מהסדר הטיעון שהושג איתו. א', שהתלוננה כי בוכריס אנס אותה וביצע בה מעשי סדום, דורשת כי ההסדר יכלול סעיף הקבוע כי המעשים לא נעשו בהסכמתה על מנת שיובהר כי לא מדובר ברומן, ואמרה כי כל ניסיון מצדו להסיר אחריות למעשיו יוביל להתנגדות להסדר.

בתחילת הפרשה דחה בוכריס את כתב האישום על הסף. "אין לדברים שחר. לא היה ולא נברא", אמר אז הקצין, שהואשם ב-16 עבירות מין שונות בשתיים מפקודותיו, בפתח ביתו ביישוב מצפה נטופה. הוא טען כי "זהו קרב חיי ואני אנצח בו".

(עדכון ראשון: 12:57)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully