וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"תודה לך גברת מרקל": הילד האפגני שריגש את גרמניה

אנגלה מרקל התארחה בכנס של מפלגתה במערב המדינה, שם קרא לה אחד הנוכחים להתפטר נוכח התנהלותה הכושלת עם גל הפליטים. אלא שאז לקח את המיקרופון הילד אידריס, שיצא להגנתה. "אני מאוד שמח", אמר, ופרץ בבכי כשהקנצלרית הגיעה ללחוץ את ידו

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל סופגת ביקורת רבה בשנים האחרונות בגין התנהלותה מול גל הפליטים המציף את המדינה. אותה הביקורת נשמעה שוב במהלך כנס של בכירי מפלגתה בעיר היידלברג שבמערב המדינה, אך היא לא ציפתה שמי שיצא להגנתה יהיה דווקא ילד קטן, פליט אפגני בשם אידריס, שהצליח לרגש את הקהל עד דמעות.

במהלך הכנס, פעיל ותיק במפלגה, אולריך שאוור, קרא לקנצלרית להתפטר. "גברתי הקנצלרית, התפטרי", אמר אולריך, לקול קריאות בוז של הקהל. "עם מדיניות אי ההתערבות שלך העמסת עלינו נטל שלא ניתן יהיה להיפטר ממנו בקרוב". מעט לאחר מכן לקח את המיקרופון קונרד ראוטר, מורה לשעבר הפועל למען הפליטים, והכיר לנוכחים את אידריס ואת אביו, שהגיעו מאפגניסטן.

עוד ידיעות על גרמניה
החפרפרת של דאעש בשב"כ הגרמני חושפת את הקושי בסיכול פיגועים
למרות הירידה בתמיכה: מרקל הכריזה על ריצה לכהונה רביעית

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"אני מאוד שמח". הילד אידריס/מערכת וואלה!, צילום מסך

"אני רוצה להודות לך גברת מרקל", אמר אידריס בגרמנית רהוטה לקנצלרית מול מאות הנוכחים, שהגיבו במחיאות כפיים סוערות. "אני מאוד מאוד שמח", הוסיף. מרקל בתגובה אמרה: "אוקיי כבר למדת הרבה על גרמניה. אתה מדבר גרמנית לפעמים?", ואידריס ענה: "כן אבל רק עם אבי". "זה כבר טוב", אמרה הקנצלרית הנרגשת. "תמשיך להתאמן".

ברגע זה אידריס אמר כי הוא רוצה ללחוץ את ידה של מרקל. הקנצלרית חייכה, ניגשה לצד האולם, ולחצה את ידו של הילד הנרגש, שהזיל דמעות.

מרקל מתכוונת להתמודד בבחירות שייערכו בשנה הבאה, ולכהן בקדנציה רביעית ברציפות. היא ממשיכה להתעקש כי בעוד היא פועלת להגבלת זרם הפליטים, גרמניה נושאת חובה הומניטרית והיסטורית לסייע להם. בשנה שעברה, 890 אלף פליטים ומהגרים הגיעו לגרמניה, ומאז תחילת השנה הנוכחית הרשויות קיבלו כמעט 700 אלף בקשות לקבלת מקלט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully