וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוריה מאשרת: מטוסים ישראליים שיגרו טילים לעבר אזור דמשק

הטלוויזיה הממלכתית בסוריה מסרה כי מטוסים ישראליים שיגרו שני טילים לאזור הסמוך לבירה בעת שהיו מעל לבנון, וכי לא היו נפגעים באירוע. לפי כלי תקשורת ערביים, הותקפו מחסן נשק של צבא אסד ושיירת טילים של חיזבאללה

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

(בווידאו: תגובת נתניהו לאירוע בגבול סוריה שבו ירה דאעש לעבר כוח צה"ל, שלשום)

רשת הטלוויזיה הממלכתית של סוריה אישרה היום (רביעי) כי מטוסים של חיל האוויר הישראלי שיגרו שני טילים לעבר אזור הנמצא ממערב לדמשק, בעת שהיו מעל שטח לבנון. זאת, לאחר שבמהלך הלילה דיווחו כלי תקשורת ערבים כי מטוסים ישראלים ביצעו שתי תקיפות - אחת פגעה במחסן נשק בחטיבה 38, השייכת לדיביזיה הרביעית בצבא הסורי, שנמצא באזור א-סבורה שליד דמשק, והשנייה בשיירת כלי רכב השייכת לחיזבאללה בסמוך לכביש דמשק-ביירות.

בהודעה של הטלוויזיה הסורית לו דווח מה היה יעד התקיפה, אך נמסר כי אין הרוגים באירוע. לפי הודעת המשטר הסורי, "התקיפה מהווה ניסיון להסיט את תשומת הלב מהצלחותיו של צבא סוריה בשדה הקרב, ולהעלאת המורל בקרב ארגוני הטרור"

לקריאה נוספת:
פצצות של 10 טון: צה"ל תקף מתקן של דאעש בסוריה
אזעקות שווא הושמעו בדרום רמת הגולן
צה"ל חיסל ארבעה מחבלי דאעש שירו לעבר כוח צה"ל בגולן

מטוס קרב מדגם F-16  של חיל האוויר האמריקני. AP
"המטוסים שיגרו את הטילים בעת שהיו מעל שטח לבנון". מטוס F-16/AP

לפי הדיווחים בכלי התקשורת הערביים, מטוסי חיל האוויר השתמשו בארבעה טילים. מקורות שצוטטו בעיתון "א-ראי אל-יום" אמרו כי התקיפה השנייה לא הייתה מכוונת נגד אישיות ביטחוניות או מדינית, אלא לעבר משאיות השייכות לארגון השיעי והובילו כלי נשק. עוד נמסר כי רוב השיירה עלתה באש.

אתרים סורים טוענים כי מטרת התקיפה על שיירת החיזבאללה היא לסכל מעבר טילים מסוריה ללבנון. לפי דיווחים אלו, השיירה הופצצה לאחר שיצאה מנמל התעופה הבינלאומי של דמשק.

כוח צה"ל סמוך למתקן צבאי נטוש בסוריה ששימש את ארגון "צבא חאלד בן אל-ווליד" שלוחה של דאעש, דרום רמת הגולן הסורית. 28 בנובמבר 2016. ערן גילווארג
יממה לאחר תקיפה ישראלית מתקן של דאעש. גבול סוריה, אתמול/ערן גילווארג

הדיווחים על תקיפה אפשרית של צה"ל בסוריה מגיעים יממה לאחר שכלי טיס של חיל האוויר תקף מתקן של ארגון "צבא חאלד בן אל-ווליד" - שלוחת ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש), בדרום רמת הגולן הסורית. זאת, בתגובה לירי שלשום של חוליית הארגון לעבר כוח צה"ל שערך מארב בגבול. מטוסי קרב הטילו פצצות במשקל של עשרה טון על המתחם ואמצעי לחימה שונים ששימשו את ארגון הטרור והיו במתקן הושמדו.

מצה"ל נמסר כי היעד שהותקף הוא מתקן צבאי נטוש, שהיה בעבר בשימוש כוחות האו"ם. לפי ההודעה, המקום שימש את מחבלי הארגון לתקיפת כוחות צה"ל ולביסוס פעילותם בסמוך לגבול. שלשום, לאחר הירי, תקף חיל האוויר את החוליה, ועל פי הערכות חיסל ארבעה מחבלים.

שלשום בבוקר פתחו לוחמי שלוחת דאעש בגולן באש לעבר כוח מגדוד הסיור של חטיבת גולני, שערך מארב ליד היישוב נוב, באזור שנמצא סמוך לגדר המערכת אך בתוך שטח ישראל. לפי צה"ל, המחבלים, שסיירו באזור עם כלי רכב, ירו לעבר הכוח, שבתגובה השיב אש. מצה"ל נמסר כי החוליה שיגרה פצמ"רים, השתמשה במקלע כבד וירתה מנשק קל. מדובר בהיתקלות הראשונה עם אנשי הארגון.

(עדכון ראשון: 06:29)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully