וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בפעם השנייה השבוע: הקבינט יתכנס לקראת ההצבעה על חוק ההסדרה

28.11.2016 / 16:40

החוק, שאמור בין היתר לספק פתרון למפוני עמונה, צפוי לעלות ביום רביעי להצבעה במליאה חרף המכשולים החוקיים הרבים. לצד זאת, במשרד המשפטים ובמשרד הביטחון עובדים בקדחתנות בניסיון למצוא חלופות ולשכנע את הבית היהודי לסגת מהמהלך

צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: ורד לידני

(ליברמן נגד בנט: חוק ההסדרה משחק לידי אויבי ישראל ולא יציל את עמונה)

הקבינט המדיני ביטחוני צפוי להתכנס מחר (שלישי) לישיבה שנייה השבוע בנושא מאחז עמונה וחוק ההסדרה. אמש התקיים דיון של שש שעות בסוגיה, על רקע התקדמות תהליך החקיקה של חוק ההסדרה, שצפוי לעלות לקריאה ראשונה במליאת הכנסת ביום רביעי. במהלך הישיבה נידונו האפשרויות השונות המקודמות בימים אלה בממשלה למציאת פתרון לתושבי עמונה ולהתיישבות על קרקע פרטית בכלל, אך לא הושגו הסכמות.

בשבועות האחרונים עובדים בקדחתנות במשרד המשפטים ובמשרד הביטחון במאמץ לקדם פתרונות חלופיים שייתרו את חוק ההסדרה. החוק מעורר את התנגדותם של היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, היועץ המשפטי לכנסת אייל ינון והיועץ המשפטי של ועדת החוקה, חוק ומשפט, שסבורים שהוא לא חוקתי ולא יעמוד במבחן בג"ץ.

עוד בנושא:
יועמ"ש הכנסת נגד חוק ההסדרה: "עלול להתפרש כסיפוח"
ליברמן: "חוק ההסדרה משחק לידי אויבי ישראל ולא יסייע לתושבי עמונה"
נתניהו הקים צוות לבחינת מודל חדש להסדרת קרקעות בסכסוך בגדה

מאחז עמונה. 6 בנובמבר 2016. מגד גוזני
נבדקים גם המודל הקפריסאי וחוק נכסי נפקדים. מאחז עמונה/מגד גוזני

ראש הממשלה הקים בשבוע שעבר צוות משפטי מיוחד לבחינת המודל הקפריסאי להסדרת אלפי בתים בגדה המערבית הבנויים על קרקע פרטית, באמצעות מוסד בוררות בינלאומי שיכריע בתביעות מקרקעין וקניין. כמו כן, במשרד הביטחון הציגו בימים האחרונים ליועץ המשפטי לממשלה את מתווה נכסי נפקדים, שלפיו יועתקו המבנים ממקומם הנוכחי בעמונה ויוצבו בחלקות הסמוכות למאחז, שבעליהן נפקדים.

במוצאי שבת נפגשו בכירי משרד המשפטים ובהם מנדלבליט, פרקליט המדינה שי ניצן, והמשנים ליועץ המשפטי רז נזרי ורועי שיינדרוף, עם ראשי הבית היהודי נפתלי בנט ואיילת שקד, בניסיון ללחוץ עליהם לסגת מחוק ההסדרה ולאמץ פתרונות אחרים. ואולם, לטענת גורמים בקואליציה, טרם נרשמה התקדמות משמעותית ומבחינת הבית היהודי חוק ההסדרה הוא כרגע הפתרון היחיד.

חברי הכנסת איילת שקד ונפתלי בנט במליאה בכנסת 11.05.15. נועם מושקוביץ
מסרבים לסגת. בנט ושקד במליאת הכנסת, 2015/נועם מושקוביץ

במקביל, חברי הכנסת של האופוזיציה החברים בוועדת חוק, חוקה ומשפט - ציפי לבני (המחנה הציוני), יעל גרמן (יש עתיד), מיכל רוזין (מרצ), רויטל סוויד (המחנה הציוני), עמר בר-לב (המחנה הציוני), ואוסמה סעדי (הרשימה המשותפת) - שיגרו היום מכתב ליו"ר הכנסת יולי אדלשטיין בבקשה לדחות את ההצבעה על חוק ההסדרה בוועדה, שאמורה להתקיים מחר.

"יש לחוק השפעות רבות ובהן האפשרות לתבוע את ישראל בבית הדין הבינלאומי בהאג, החלטה במועצת הביטחון של האו"ם והשלכות על המצב הביטחוני ביהודה ושומרון", טענו, והוסיפו כי לא התקיים דיון בהיבטים הביטחוניים והמדיניים של החוק, אף שביקשו לקיים אותו. עוד קובלים באופוזיציה על כך שההצבעות נקבעו למחר, בעת שמתקיים כנס שדרות לחברה. "קיום הצבעה בנושא חשוב כל כך ביום כזה אשר חברי כנסת רבים כל כך נעדרים מהמשכו הוא חוסר אחריות", כתבו. לפיכך, ככל הנראה ההצבעה בוועדה תידחה ליום רביעי בבוקר, שעות אחדות לפני ההצבעה במליאה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully