וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאסר עולם למנהיגי חמר רוז' בקמבודיה: "מסר למנהיגים ברחבי העולם"

23.11.2016 / 11:49

בית המשפט העליון דחה את ערעורם של שני בכירי הארגון הקומוניסטי, ששלט במדינה בשנות ה-70 והביא למותם של כחמישית מהאזרחים. שליח האו"ם: "אולי מנהיגי קוריאה הצפונית צריכים לשים לב במיוחד למה שקרה כאן"

צילום: רויטרס, עריכה: אוהד פיטר

בית המשפט העליון בקמבודיה דחה היום (רביעי) את הערעור על מאסר העולם שנגזר על שני מנהיגי משטר חמר רוז', שהורשעו בפשעים נגד האנושות. במהלך שלטון הארגון הקומוניסטי בין השנים 1975 ו-1979, כחמישית מאוכלוסיית המדינה נהרגה, ומרבית הקורבנות מתו כתוצאה מהרעבה, עינויים ומחלות במחנות עבודה או בהוצאות המוניות להורג ב"שדות הקטל" הידועים לשמצה.

נון צ'אה, בן 90, שמוכר כ"אח מספר 2" בממשל הדיקטטורי, והנשיא לשעבר חיו סמפאן, בן 85, הורשעו, בין היתר, ברצח, רדיפה פוליטית ופשעים נוספים נגד האנושות, במסגרת פינוי הבירה פנום פן לאחר כיבושה בשנת 1975. "בית המשפט העליון מאשר את עונש מאסר העולם שנגזר על השניים", הכריז השופט קונג סרים.

עוד בוואלה! NEWS:
"מדאיג, מבחיל - ואכזרי": תומכי טראמפ האנטישמיים "נכנסים למיינסטרים"
טורקיה: אלפים נוספים הודחו; ארדואן השיג תמיכה לשינוי החוקה
קולומביה: חרף ההתנגדות - הממשלה נחושה לאשר את הסכם השלום החדש

אזרחים צופים במשפטם של מנהיגי חמר רוז', פנום פן, 23 בנובמבר 2016. רויטרס
"הצדק הבינלאומי לא ניסוג". נזירים בודהיסטים צופים בהקראת גזר הדין, היום/רויטרס

דייוויד שפר, השליח המיוחד של האו"ם לבית המשפט, מסר כי הפסיקה מעבירה מסר למנהיגים אחרים בעולם. "מה שקרה היום בבית המשפט יכול להגיע גם אליכם", טען שפר, וציין בין היתר את מנהיגי ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) בסוריה. "אולי מנהיגי קוריאה הצפונית צריכים לשים לב במיוחד למה שקרה כאן היום", הוסיף, "הצדק הבינלאומי לא ניסוג, אלא מתקדם בנחישות".

ממשלת קמבודיה בירכה גם היא על פסיקת בית המשפט. "אנו מביעים תקווה כי המשפט הזה וההחלטה הסופית של בית המשפט שהתקבלה היום יביאו מעט נחמה לכאב ולסבל שלכם", אמר סגן ראש הממשלה סוק אן, בפנייה לשורדי משטר חמר רוז' בבירה.

צ'ום מיי, שורד בן 85, סיפר כי "חששתי במשך שנים כי המשפט לא יינעל בגלל גילם המבוגר, אבל עכשיו אני שמח מאוד שהם השלימו את ההליך". צ'אן סוצ'אט, שורד בן 59 וחבר "המפלגה האזרחית", הוסיף: "אני יכול לקבל את גזר הדין, אבל בהשוואה לסבל שחווינו, הפסיקה לא צודקת. עברנו עינויים, סבלנו מפינוי המוני, משפחות הופרדו, עבדנו בכפייה, הורעבנו. הדברים האלה משמעותיים עבור משפחתי ועבור כל העם הקמבודי".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
אזרחים צופים במשפטם של מנהיגי חמר רוז', פנום פן, 23 בנובמבר 2016. רויטרס
אזרחים צופים בהקראת גזר הדין, היום בפנום פן/רויטרס
אזרחים צופים במשפטם של מנהיגי חמר רוז', פנום פן, 23 בנובמבר 2016. רויטרס
אזרחים צופים בהקראת גזר הדין, היום בפנום פן/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully