וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הותר לפרסום: סגן ראש המל"ל לשעבר הוא הבכיר החשוד בקבלת שוחד

17.11.2016 / 7:20

אבריאל בר יוסף חשוד שקידם במסגרת תפקידו את ענייניו של איש עסקים גרמני מפוקפק בתמורה לשוחד. הוא היה אמור להתמנות לאחרונה לראשות המועצה לביטחון לאומי אך דחה את הצעת ראש הממשלה. בר יוסף נחקר ביום שלישי ושוחרר בתנאים מגבילים לביתו

תא?ל במיל? אבריאל בר יוסף, ראש המטה לביטחון לאומי והיועץ לביטחון לאומי לראש הממשלה. לשכת העיתונות הממשלתית
חשוד בקבלת שוחד. בר יוסף/לשכת העיתונות הממשלתית

סגן ראש המועצה לביטחון לאומי (מל"ל) לשעבר אבריאל בר יוסף הוא הבכיר במל"ל החשוד בביצוע עבירות שוחד, הלבנת הון ומרמה והפרת אמונים – כך הותר היום (חמישי) לפרסום. על פי החשד, בר יוסף קידם במסגרת תפקידו את ענייניו של איש עסקים גרמני מפוקפק המקורב לו בתמורה לשוחד. בר יוסף היה אמור להתמנות לאחרונה לראשות המועצה לביטחון לאומי אך בשל החקירה נגדו הוא דחה את הצעת ראש הממשלה בנימין נתניהו. בר יוסף נחקר ביום שלישי ושוחרר לביתו בתנאים מגבילים.

החשדות נגדו קשורים בעסקת רכש שבה היה מעורב של מספנה שאמורה לייצר אוניית דחף של גז עבור מאגר תמר. לפי החשד, בר יוסף, ששימש בדירקטוריון נמל חיפה לצד תפקידו במל"ל, יצא לעסקה בשליחותו של איש העסקים הגרמני, מייקל הרצוג. תנועת אומ"ץ הגישה לאחרונה מכתב ליועץ המשפטי לממשלה ולמבקר המדינה שבו נכתב על ניגוד העניינים בעבודתו והחשדות לשוחד. הרצוג נושא בימים אלה עונש מאסר בגרמניה לאחר שהורשע בה בשורה של עבירות הונאה ומרמה.

טרם כהונתו במועצה לביטחון לאומי, שירת בר יוסף שנים רבות בחיל הים והתקדם עד דרגת תת-אלוף. המועצה לביטחון לאומי מייעצת לראש הממשלה ולשרי הקבינט בתחום המדיני-ביטחוני. בראש המועצה עומד יעקב נגל, שמשמש כממלא מקום היועץ לביטחון לאומי. התפקיד הרשמי עדיין לא אויש מאז מינויו של יוסי כהן לראשות המוסד.

בר יוסף, בן 69, מונה על ידי ראש הממשלה בפברואר האחרון לעמוד בראש המועצה לביטחון לאומי. אך זמן קצר לאחר מכן הודיע כי הוא מסרב לקבל את המינוי ובהודעה שפרסם טען כי החליט לבסוף "להיענות להצעות אחרות בתחום העסקי". על פי הערכות, בעקבות החומר שהעבירה תנועת אומ"ץ החליט היועץ המשפטי לממשלה להעביר את הממצאים לחקירת המשטרה.

לקריאה נוספת:
היועץ לביטחון לאומי המיועד של נתניהו ויתר על התפקיד
נתניהו מינה את אבריאל בר יוסף ליועצו לביטחון לאומי
בכיר לשעבר במועצה לביטחון לאומי עוכב לחקירה בחשד לקבלת שוחד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully