וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האויב החדש של שר הבריאות: יאסור חלוקת שוקו בקייטנות

16.11.2016 / 10:45

ליצמן הכריז כי קייטנות המספקות מזון לא בריא לא יתוקצבו. מוקדם יותר השנה התבטא השר בנושא מזון מהיר כשאמר: "מקדונלד'ס אאוט" והוסיף כי השנה תוקדש למניעת צריכת אוכל שאינו מזין

אילוסטרציה. ShutterStock
אילוסטרציה/ShutterStock

שר הבריאות, יעקב ליצמן, הכריז היום (רביעי) כי יאסור את חלוקת השוקו בקייטנות ילדים. "שוקו עתיר סוכר לא יהיה יותר", אמר השר בכנס איגודי רופאי הילדים שבו השתתף היום. עוד אמר ליצמן כי ידאג שקייטנות המספקות "אוכל לא רצוי" לילדים, לא ימומנו. המהלך, לדבריו, ייעשה בשיתוף שר החינוך, נפתלי בנט.

לדברי ליצמן, הוועדה המקדמת תזונה בריאה, שהוקמה לפני כשבעה חודשים ושבראשה עומד מנכ"ל המשרד, משה בר סימן טוב, תוציא בימים הקרובים את מסקנותיה. "כבר צויין שאנחנו הכי גרועים בצריכת סוכר לנפש. בהשמנה אנחנו במקום הרביעי או החמישי בעולם. צריך להוריד את זה", הבהיר. עוד הוסיף ליצמן כי "יש להפסיק לתת לילדים זבל, זה מזיק לנוער. אפעל שלא יימכרו הדברים המתוקים בבתי הספר".

דבריו של ליצמן מתקשרים לכוונת משרדו להמליץ על סימון מוצרים בריאים כחיוביים באמצעות תקן שיבחין בין מוצרים הטובים לבריאות ובין מוצרים מזיקים, וסימונם של אלה המכילים עודף סוכר, שומן רווי ונתרן, כשליליים. במסגרת המאבק בג'אנק פוד, אחת ההמלצות שנידונו בוועדה היא איסור פרסום מזון לא בריא לבני נוער בגילאי העשרה, על רקע התגברות פרסומות וקמפיינים ברשתות החברתיות, הפונים לקהל הצעיר.

עוד בוואלה! NEWS:
טבריה, נצרת ותל השומר: משרד הבריאות דירג את הפגיות הטובות
מחסור בכוח אדם, תחלואה ותמותה: מצב הפגים בישראל עגום
למרות מאמצי הבידוד: שני פגים נוספים נדבקו בחיידק אלים באיכילוב

שר הבריאות יעקב ליצמן. ישיבת ממשלה 4 בספטמבר 2016. הדס פרוש, פלאש90, פול צלמים
"להפסיק לתת לילדים זבל". ליצמן/פול צלמים, הדס פרוש, פלאש90

ההכרזה הזו איננה התבטאותו הראשונה של שר הבריאות בנושא הגבלת מזון לא בריא. בחודש אפריל השנה יצא השר נגד רשת המזון המהיר "מקדונלד'ס". "מקדונלד'ס אאוט. לא במדינתנו. לא צריך לאכול מקדונלד'ס", אמר אז. "צריך לחנך את הילדים לא לאכול ג'אנק פוד, ולא לאכול כל כך הרבה סוכריות. זה נכון לסוכרת וזה נכון ללב. זה מה שאנחנו הולכים לעשות בשנה הקרובה – מניעה", הסביר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully