וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד: עובדי בתי חולים מכרו מידע רפואי על מטופלים לחברות שיווק

6.11.2016 / 12:14

משרד המשפטים חקר עשרות מעורבים בפרשת סחר במידע רפואי חסוי עבור חברות שמספקות שירותי רפואה טלפוניים, שניסו להגדיל את סיכויי ההצלחה שלהן. בין המעורבים: עובדים סוציאליים, אחים ועובדים בחברות שירותי סיעוד. על פי החשד, המידע נמכר במשך שלוש שנים

חדר מיון, תל השומר. פברואר 2015. ראובן קסטרו
נחקרו עשרות חשודים במכירת מידע רפואי/ראובן קסטרו

עובדים בבתי חולים ובקופת חולים חשודים כי סחרו במשך שלוש שנים במידע רפואי רגיש של מטופלים - כך הודיע היום (ראשון) משרד המשפטים. על פי ההודעה, הרשות למשפט, טכנולוגיה ומידע במשרד המשפטים סיימה לחקור עשרות מעורבים ובהם עובדים סוציאליים, אחים ואחיות בבתי חולים, עובד בקופת חולים, מנהלים וסוכנים בחברות שירותי סיעוד וטלרפואה, בחשד שהיו שותפים למכירת מידע רפואי על מטופלים בבתי החולים ובקופת החולים.

ממשרד המשפטים נמסר כי חברות הסיעוד ושירותי הטלרפואה רכשו את המידע מהגורמים השונים כדי לבצע שיווק ממוקד למטופלים. ממצאי החקירה הועברו למחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה, שגם ליוותה את החקירה, לצורך בחינה וגיבוש המלצות להגשת כתבי אישום.

בעת קבלת טיפול במוסד רפואי, נאסף מידע אישי רגיש אודות המטופל. המידע כולל, בין היתר, שם המטופל וגילו, פרטי הקשר שלו, המחלקה בה הוא מטופל, קופת החולים בה הוא חבר, היקף הביטוח שלו ופרטים על האשפוז ועל הטיפול שניתן לו. למידע זה משמעות כלכלית רבה עבור חברות המציעות שירותי סיעוד לקשישים לאחר ניתוח. המוסד לביטוח לאומי מסבסד למטופלים סיעודיים את השירות, והחברות השונות נלחמות על כל מטופל.

עוד בוואלה! NEWS:
לא שומרים את הנשק בבית: המיליציות של טראמפ שיפטרלו בקלפיות
נתניהו: "מצפים שהנשיא הנבחר בארה"ב יידע לטפל בסכסוך במו"מ ישיר"
"200 קילו נשק תמורת 1,200 דולר": אישום נגד הדייג המבריח של חמאס

אלימות נגד קשישים, התעללות בקשישים, אלימות, פגיעה בקשישים. GettyImages
פנייה למטופל בשלב זה מגדילה את סיכויי ההצלחה/GettyImages

על פי החשדות שעלו בחקירת הרשות, העובדים מסרו למתווכים פרטי מידע חסויים שהשיגו באמצעות גישה למערכות מידע. המתווכים יצאו קשר עם חברות סיעוד וחברות טלרפואה והעבירו להן את פרטי הקשר של לקוחות פוטנציאליים. החברות, מצדן, פנו לאותם מטופלים כדי לשווק להם את שירותיהן, תוך שהן מנצלות את פרטי המידע הרגיש אודותם.

ערכו של המידע הרפואי רב, משום שהוא מהווה מידע אישי עדכני על אדם בזמן שהוא נדרש לטיפול רפואי או נזקק לסיוע סיעודי. פנייה למטופל או לבני משפחתו בשלב הזה מגדילים את סיכויי ההצלחה של החברה הפונה למכור את השירות שלהם. עם זאת, החולים עשויים שלא לקבל את ההצעה הטובה ביותר, והם נמצאים במצב נוח יותר לשכנוע. בנוסף, שימוש במידע חסוי פוגע ביכולות התחרות של החברות שלא מפרות את החוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully