וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עדר פרות מזהם את מי הכנרת: "זה לא מקום נידח, זה האגם הלאומי"

3.11.2016 / 10:30

מזה חודש חוזים תושבי אזור הכנרת בעדר פרות היורד בכל יום אל אחד החופים. לפני כשנה פורק הגוף שאכף את איסור זיהום המים באזור, וכעת לא ברור מי אחראי על הטיפול בבעיה. רשות המים: "הנושא באחריות רשות המרעה"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"אירוע שנמשך לפחות חודש, מדי יום וכל היום". הפרות רועות על גדת הכנרת/מערכת וואלה!, צילום מסך

זה כבר הפך למחזה קבוע - בחודש האחרון יורד מדי בוקר עדר פרות אל חופי עמק הבטיחה שבצפון הכנרת ומבלה בחוף את רוב שעות היום. בשביל מי שחולף באזור באופן אקראי נראית התמונה הזו פסטורלית, אבל תושבי הסביבה המבלים באזור באופן יומיומי מתלוננים כי במהלך שהותן הממושכת במקום נכנסות הפרות לימה הלאומית ועושות בה את צרכיהן. לטענת התושבים, הדבר מזהם את אחד ממקורות מי השתייה החשובים במדינה. "איפה יחידת הפיקוח של רשות המים באזור הכנרת?", שאל בזעם אחד מתושבי האזור. "רשות המים אמונה על שמירת איכות המים, ובשביל זה יש לה יחידת פיקוח", הוסיף.

"מילא אם היה מדובר במקום נידח מבחינת הרשות שאף אחד לא מגיע אליו או רואה אותו, אבל כאן מדובר באגם הלאומי שלנו, אחד ממקורות המים הכי חשובים במדינה", אמר תושב נוסף מהאזור. "לא מדובר באירוע קצר וחד פעמי שמקשה לתפוס ולהעניש את בעל העדר שעובר על החוק. זה אירוע שנמשך לפחות חודש, מידי יום וכל היום".

לפי "חוק המים", שעל אכיפתו באזור הייתה ממונה מנהלת הכנרת, חל איסור על זיהום מקורות מים. פקחיו של הגוף שסיירו באופן קבוע סביב החופים היו מטפלים מידית בתופעות של זיהום מים, ובכללן כניסת בעלי חיים לכנרת. לפי כשנה פורקה מנהלת הכנרת ובמקומה הקימה רשות המים את יחידת הפיקוח שלה, היושבת באזור ראש פינה ובראשה מנהל תחום כנרת ברשות, ד"ר דורון מרקל.

עוד בוואלה! NEWS:
"פצצות אוויר"? האמת מאחורי פתרון תעלומת משולש ברמודה
בניסיון להציל את החי: שמורת הטבע הגדולה בעולם הוכרזה באנטארקטיקה
תיעוד מסעיר במיוחד: זה מה שקרה כשאריה התנפל על נמר בשנתו

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לפי כשנה פורק הגוף שהיה אחראי לאכיפת איסור הזיהום. הפרות על שפת הימה/מערכת וואלה!, צילום מסך

מרשות המים נמסר: "נושא הבקר נמצא באחריות רשות המרעה במשרד החקלאות. פלישת בקר מאזורים המורשים למרעה בקר הינם באחריות המשטרה הירוקה של המשרד להגנת הסביבה. לרשות המים אין סמכות לפינוי הבקר. פנינו בנושא הן למשטרה הירוקה והן לרשות המרעה בדרישה לסלק את העדר הפולש ולהחזירו לאזור המורשה למרעה. במידה ופנייתנו זו לא תיענה במהירות והבקר לא יפונה, יופעלו אמצעי אכיפה כנגד בעלי הבקר".

במשרד להגנת הסביבה מסרו כי המשטרה הירוקה לא קיבלה כל פנייה מרשות המים וכי גם כך הנושא לא נמצא בסמכותם. גורמים במשרד החקלאות הסבירו כי רשות המרעה אמנם קיבלה השבוע פנייה מרשות המים, אולם אלו הפנו את רשות המים לסיירת הירוקה של רשות מקרקעי ישראל. עוד הסבירו הגורמים כי רשות המרעה יכולה להמליץ להפוך קרקעות לשטחי מרעה. אבל בעוד רשות המרעה הוא הגורם המקצועי הממליץ על הצאת קרקעות למרעה, רשות מקרקעי ישראל היא זו שמחלקת את השטחים. "פה אנחנו מדברים על אכיפה בשטחים שהם לא מורשים וכאן אנחנו מדברים על חלוקה ואכיפה בפועל שנמצאת באחריות הסיירת הירוקה של רשות מקרקעי ישראל", הסביר גורם במשרד החקלאות.

מרשות מקרקעי ישראל נמסר כי הרשות העבירה לאיגוד ערים כנרת הרשאה המסמיכה אותה לאכוף עבירות מקרקעין שמתבצעות סביב חופי הכנרת. מאיגוד ערים כנרת טרם נמסרה תגובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully