וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו וכחלון יבחנו את עלויות התאגיד, ההצבעה על פירוקו נדחתה

2.11.2016 / 16:25

ראש הממשלה ושר האוצר החליטו על הקמת ועדה שתגיש את המלצותיה בתוך שלושה שבועות, ועד אז ההכרעה על עתידו תידחה. לכחלון הזכות להטיל וטו על החלטות שעלותן היא יותר מעשרה מיליון שקל - בעוד סגירת התאגיד עומדת על 370 מיליון

צילום: רוני כנפו, עריכה: טל רזניק

ראש הממשלה ושר התקשורת בנימין נתניהו ושר האוצר משה כחלון החליטו היום (רביעי) להקים צוות משותף של משרדיהם על מנת לבחון את תקצוב השידור הציבורי מבלי לחרוג מסך ההוצאה המתוכננת. הצוות יגיש המלצותיו לראש הממשלה ולשר האוצר בתוך על שלושה שבועות.

משמעות המהלך היא שהצעת החוק לפירוק תאגיד השידור הציבורי לא תעלה ביום ראשון להצבעה בוועדת השרים כפי שהודיע השבוע נתניהו, וכי הכרעת עתידו של התאגיד תידחה בשבועות אחדים. החברים בצוות יהיו מנכ"לי המשרדים, ראש הסגל של ראש הממשלה, יואב הורוביץ, וראש אגף התקציבים באוצר, אמיר לוי. הורביץ, שנועד היום עם שר האוצר, גיבש את מתווה הפשרה.

בימים האחרון התבצר שר האוצר בעמדתו ולפיה אינו מוכן להשלים עם מהלך סגירת התאגיד בשל העלות התקציבית שלו - שלהערכת האוצר עומדת על 370 מיליון שקלים. נתניהו, מנגד, התעקש לקדם את המהלך. כחלק מההסכמים הקואליציוניים כל הסיעות חתמו על סעיף שמחייב אותן לתמוך ברפורמות שמוביל שר התקשורת, ראש הממשלה עצמו, אך כחלון חתום על סעיף נוסף בהסכמים הקואליציוניים, שמאפשר לו להטיל וטו על כל החלטה כלכלית שעלותה נאמדת ביותר מעשרה מיליון שקלים.

תאגיד השידור הציבורי - כותרות אחרונות
"ראש הממשלה לא רוצה שידור ציבורי": דיון חירום על התאגיד בכנסת
לפיד נגד סגירת התאגיד: "במחי יד זורקים לפח 1.7 מיליארד שקל"
ריבלין: "שידור ציבורי לא יכול להיות שופר"; נתניהו: "נשקם רשות השידור"

שר האוצר משה כחלון, סיעת כולנו, פתיחת מושב הקיץ של הכנסת. 23 במאי 2016. נועם מושקוביץ
כחלון/נועם מושקוביץ

מוקדם יותר היום נערך דיון חירום בנושא התאגיד בכנסת. לאחריו, הנחה מבקר המדינה יוסף שפירא את יחידות הביקורת הנוגעות בדבר להתחיל באיסוף חומרים בנושא יישום רפורמות בתחום השידור הציבורי. על פי ההודעה מלשכתו, "המבקר קיבל את ההחלטה בהתאם למדיניותו לבצע ביקורת בזמן אמת, לנוכח ההיקפים הכספיים הכרוכים בנושא, גורלם של מאות עובדים והחשיבות הציבורית הנודעת לעניין".

סוגיית פירוק השידור הציבורי היא אחת המסעירות עם פתיחת מושב החורף של הכנסת. חרף נכונותו של נתניהו לסגור את התאגיד, שר האוצר כחלון הביע התנגדות. "אם צריך להטיל וטו, אטיל", אמר כחלון, שמוביל את ההתנגדות למהלך בקרב סיעות הקואליציה, לצד שרים נוספים. ביום ראשון הודיע נתניהו, לאחר דיון קצר בישיבת ראשי הקואליציה ובטרם הוחלט על הקמת הוועדה לבחינת המהלך, כי הצעת החוק לסגירת תאגיד השידור הציבורי תעלה לדיון והצבעה בישיבת הממשלה בשבוע הבא. בנאומו בכנסת, הוסיף ראש הממשלה: "נשקם את רשות השידור, נעשה זאת באחריות כספית".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - עכשיו בישראל

בשיתוף נומייר פלוס
ראש הממשלה בנימין נתניהו באזכרה לרחבעם (גנדי) זאבי, הר הרצל. נובמבר 2016. לשכת העיתונות הממשלתית
נתניהו/לשכת העיתונות הממשלתית

במשרד האוצר מתנגדים נחרצות להצעה לסגירת התאגיד, שהגיש ח"כ דוד ביטן (הליכוד), משיקולים כלכליים, אך במשרד ראש הממשלה מגבשים מתווה שימזג את התאגיד לתוך רשות השידור הקיימת, בכפוף לתהליכי התייעלות, וטוענים כי מדובר במהלך שיביא דווקא לחסכון תקציבי. במשרד האוצר הבהירו כי ההצעה לביטול התאגיד צפויה לשאת עמה "משמעויות תקציביות כבדות" וכן אובדן הכנסות של 1.7 מיליארד שקלים כתוצאה מאי-מכירת השטחים שמוחזקים בידי רשות השידור במתחם שרונה בתל אביב, ומתחם שערי צדק ורוממה בירושלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully