וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר התנגדות עזה של דאעש: "צבא עיראק חדר לראשונה למוסול"

גורם צבאי מסר כי הכוחות נכנסו למזרח העיר. זאת שבועיים לאחר תחילת המבצע לשחרור מעוז הארגון, שמנסה לעצור את התקדמות הכוחות עם מכוניות תופת וירי צלפים. בניגוד לארה"ב, טורקיה מתנגדת למבצע חדש בסוריה לפני שחרור העיר

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

צבא עיראק נכנס היום (שני) בפעם הראשונה לשטחה של מוסול, מעוזו של דאעש במדינה, שבועיים לאחר שנפתח המבצע - כך מסר גורם בצבא לסוכנות הידיעות רויטרס. לפי הגורם, הכוחות חדרו לרובע אל-כרמה, בתוך העיר עצמה. גורמים אחרים אמרו כי הכוחות "כמה שעות בלבד" מכניסה לעיר.

הבוקר נכבשה העיירה האחרונה בחזית המזרחית שהייתה עוד בידי הארגון. בצבא הצהירו כי המבצע לשחרור הגדה המזרחית של נהר החידקל, המחלק את העיר שבשליטת הארגון מאז 2014. יחידות מיוחדת התקדמו לעיירה בזאווייאה, כשהם נתקלו בהתנגדות עזה של לוחמי דאעש בטרם סללו את הדרך ליחידות הצבא. כלי רכב משוריינים, כולל טנקים אמריקניים מדגם "אברמס", התקדמו לעיירה במתקפה שנפתחה עם שחר, בעוד בעלי בריתם תוקפים עמדות של דאעש בירי ארטילרי ומהאוויר.

לקריאה נוספת על הקרב לשחרור מוסול
לפני שהתפזר העשן: בקתדרלה באזור מוסול ערכו מיסה ראשונה זה שנתיים
חרף אזהרת טורקיה: מיליציות שיעיות פתחו במתקפה באזור מוסול

לוחם של הפשמרגה מכוון טיל מסוג מילאן לעבר כפר שבשליטת דאעש, באזור מוסול, עיראק, 27 באוקטובר 2016. רויטרס
לוחם כורדי מכוון טיל נ"ט לעבר מטרות של דאעש באזור מוסול, בשבוע שעבר/רויטרס

היחידות ללוחמה בטרור של הצבא עצרו עד הבוקר את התקדמותן במבצע כדי לאפשר לצבא להתמקם בשטחים ששחררו מידי הארגון הקיצוני. המבצע החל לפני שבועיים, אז כוחות עיראקיים יחד עם לוחמי הפשמרגה הכורדיים החלו להסתער על עמדות של דאעש בפאתי העיר שבצפון המדינה, כשהקואליציה האמריקנית מגבה אותם מהאוויר. מיליציות שיעיות פרו-איראניות הצטרפו ללחימה בשבת, כשהן מתמקדות בקטיעת נתיבי האספקה בין מוסול לא-רקה, מעוז הארגון בסוריה.

הקרב על מוסול, שבה חיים לפי הערכות שונות כמיליון תושבים, צפוי להיות אחד מהקשים ביותר במדינה מאז פלשה ארצות הברית לעיראק ב-2003. לוחמי "המדינה האסלאמית", שמחזיקים בעיר זה שנתיים וחצי, מנסים לעכב את התקדמות הכוחות באמצעות מכוניות תופת, ירי צלפים ומטענים.

הם שרפו בארות נפט כדי להקשות זיהויו תנועותיהם וגרמו לעקירתם של אלפי אזרחים מהעיירות שבפאתי מוסול. רבים מהם משמשים אותם מגנים אנושיים, ולפי האו"ם, כמה מאות אנשים הוצאו להורג על ידי הארגון, בהם חיילים לשעבר בצבא עיראק.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
חייל בצבא עיראק שומר על חשוד בחברות בארגון דאעש, מדרום לעיר מוסול, 30 באוקטובר 2016. רויטרס
חשוד בחברות בדאעש עצור בפאתי מוסול, אתמול/רויטרס

במקביל, סגן ראש ממשלת טורקיה נעמאן קורטולמוש אמר היום כי אנקרה מעוניינת שהקרב לשחרור א-רקה, המוגדרת "בירת דאעש" בסוריה, יחל רק לאחר סיום המבצע לכיבוש מוסול ונהר הפרת בעיראק. זאת, בניגוד לדברי
שר ההגנה של ארצות הברית אשטון קרטר
, שאמר בשבוע שעבר במסיבת עיתונאים בפריז לצד מקבילו הצרפתי ז'אן איב לה דריאן כי המבצע לשחרור א-רקה עשוי להתחיל בזמן הקרוב.

"תהיה חפיפה, וזה חלק מהתכנית ואנחנו מוכנים לכך", הבהיר קרטר. הוא סירב להתייחס ללוחות זמנים מדויקים, אולם הבהיר כי הכוחות נערכים לבידוד א-רקה ולקידום ההכנות למבצע לשחרורה. כמו כן, אמר קרטר כי הוא "מרוצה מהתקדמות הקרב על מוסול". לה דריאן הוסיף גם הוא כי "המבצע הצבאי במוסול מתקיים כמתוכנן".

(עדכון ראשון: 12:30)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully