וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי שנתיים של משבר: בעל ברית של חיזבאללה נבחר לנשיא לבנון

מישל עאון זכה ברוב קולות חברי הפרלמנט, לאחר שהושג הסכם בין ראש הממשלה לשעבר אל-חרירי, שצפוי לחזור לתפקיד, לארגון השיעי. בהמשך השבוע הוא ייפגש הגנרל הנוצרי, שהיה בעבר מתנגד לאסד, עם ראשי המפלגות

צילום: רויטרס, עריכה: אביב אירגז

הפרלמנט בלבנון בחר היום (שני) במישל עאון לנשיא המדינה, אחרי שנתיים וחצי של משבר שהסתיים בעקבות הסכם בין ראש הממשלה לשעבר סעד אל-חרירי, שצפוי לשוב לשלטון, לבין חיזבאללה. עאון הנוצרי, גנרל לשעבר בצבא בן 81, זכה לתמיכתם של 83 מחוקקים מתוך 128 חברי הפרלמנט. לאחר מכן הוא הושבע לתפקיד.

בטקס השבעתו, אמר עאון כי יגן על ארצו מפני טרור וכי "ימנע מהאש באזור להתפשט אל תחומיה". עאון, בן 81, הוסיף כי כל פתרון למלחמת האזרחים בסוריה חייב להבטיח את שובם של הפליטים הסוריים בלבנון לארצם. עוד אמר כי אסור שמחנות הפליטים בלבנון ייהפכו למקלטים עבור לוחמים. בלבנון ישנם כמיליון וחצי פליטים שנמלטו ממלחמת האזרחים בשכנתה השסועה.

עוד בוואלה! NEWS:
ניצחון לציר השיעי: המשבר בלבנון הסתיים כפי שרצה נסראללה
קרובים לסוף המשבר בלבנון? נסראללה הכריז על מועמדו לנשיאות
סיפורו של הכפר הלבנוני שעדיין מתאושש ממלחמת האזרחים

נשיא לבנון מישל עאון בהשבעתו, ביירות, 31 באוקטובר 2016. רויטרס
היה בעבר מתנגד של אסד. עאון, היום/רויטרס

במסגרת המערכת הפוליטית בלבנון המבוססת על פי מפתח עדתי, תפקיד הנשיא שמור לנוצרי מארוני. ראש הממשלה הוא סוני ויו"ר הפרלמנט הוא שיעי. בהמשך השבוע הוא צפוי להיפגש עם ראשי המפלגות ולדון עמם בראש הממשלה המיועד, שצפוי להיות אל-חרירי.

בשבוע שעבר הסביר אל-חרירי כי החליט לתמוך בעאון כדי להביא לסיומו של השיתוק הפוליטי במדינה, שהשפיע קשות על כלכלתה. עם זאת, כמה משותפיו לסיעה ופוליטיקאים סונים אחרים לא אהבו את ההכרזה על תמיכה במקורבו הבולט של חיזבאללה ושל איראן, והם ביקרו את ההחלטה בחריפות. הבולט במבקרים הוא אשרף ריפי, שמנסה כעת למצב את עצמו כנציג הבולט בלבנון של הסונים.

עאון, בן 81, נחשב בעבר ליריב מר של הסורים והוביל את הלחימה נגד צבא סוריה בלבנון בסוף שנות ה-80. בסיומה של המלחמה הוא נאלץ להימלט לשגרירות צרפת בבירה ביירות, ומשם לפריז. הוא שהה בגולה 14 שנים והתפייס עם משטר אסד, לאחר שהסיג את כוחותיו מלבנון בעקבות רצח רפיק אל-חרירי. מאז הוא הפך למקורב מאוד לחיזבאללה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully