וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כחלון על סערת התאגיד: "לא מתכוון לוותר, אם אצטרך אטיל וטו"

31.10.2016 / 13:50

שר האוצר התייחס בפתח דבריו בוועדת הכספים להצעה לסגירת התאגיד, שלה הוא מתנגד. "מי שרוצה להעביר חוק שיסביר מאיפה להביא את הכסף", אמר, "מאחורי המספרים נמצאים אנשים". גם השר בנט הודיע כי מפלגתו תצביע נגד החוק

צילום: רוני כנפו, עריכה: טל רזניק

עם פתיחת מושב החורף התכנסה הבוקר (שני) ועדת הכספים, לדיון בתקציב הדו-שנתי וכן בסוגיית תאגיד השידור הציבורי. "אני לא מתכוון לוותר, אם אצטרך להטיל וטו, אטיל", הצהיר שר האוצר משה כחלון, המתנגד להצעה לסגירת התאגיד, בפני הוועדה. אתמול החרים כחלון את ישיבת ראשי הקואליציה, שבה התכוון ראש הממשלה בנימין נתניהו לדון בהצעה. כחלון הוא זה שמוביל את חזית ההתנגדות למהלך בקרב סיעות הקואליציה.

"אני רוצה להתחיל בזה שמאחורי כל המספרים וההתלבטויות, נמצאים אנשים שנקלטו וחלילה עומדים להיות מפוטרים", פתח כחלון את דבריו. "תפיסת עולמי היא שלא משחקים באנשים", אמר. "מי שרוצה לקדם את ביטול התאגיד צריך להבין שזה עולה כסף, ואני לא מוכן לקצץ מחינוך או מרווחה ובריאות וכדומה. מי שרוצה להעביר חוק שיסביר מאיפה להביא את הכסף. אני מתחייב שלא לזרוק את הכספים הללו, לזרוק מיליונים, אני יודע מה הערך של כל שקל".

כחלון הוסיף כי התפקיד שלו הוא לשמור על הקופה הציבורית. "צריכה להיות רשות שידור ציבורי מאוזנת. אני מאמין בשידור ציבורי חזק, אבל יש כאן כסף גדול. סגירה זה בזבוז של מאות מיליוני שקלים, ואם לא נשתכנע שאין את הבזבוז הזה לא נאפשר את זה". כחלון התייחס גם להסכמים הקואליציוניים, שבמסגרתם התחייבו ראשי הסיעות להצביע עם ראש הממשלה בנושאי תקשורת, אך ציין כי כל הוצאה תקציבית מעבר לעשרה מיליון שקלים דורשת את אישור שר האוצר. בתום דבריו אירעה בוועדה מהומה כשפעילים המוחים על החרגת התקציב לצפון מהתקציב הדו-שנתי התפרצו לעבר השר.

עוד בוואלה! NEWS:
תאגיד השידור ופינוי עמונה: הפצצות הפוליטיות במושב החורף של הכנסת
משרד האוצר: ביטול התאגיד יגרום לאובדן של מיליארדי שקלים
נתניהו: בשבוע הבא סגירת התאגיד תעלה להצבעה בישיבת הממשלה

שר האוצר משה כחלון, וועדת הכספים. הכנסת, 31 באוקטובר 2016. דוברות הכנסת, מערכת וואלה! NEWS
ביטול התאגיד יגרור שינויים בתקציב. כחלון, היום/מערכת וואלה! NEWS, דוברות הכנסת

שר החינוך נפתלי בנט הודיע גם הוא כי מפלגתו, הבית היהודי, תצביע נגד ביטול תאגיד השידור הציבורי. "אמרתי ואני עקבי בעניין הזה: לכשיעלה הנושא בממשלה אנחנו נצביע נגד", אמר בנט במפגש עם סטודנטים באקדמית תל אביב-יפו לרגל פתיחת שנת הלימודים האקדמית.

ראש הממשלה, כך לפי מקורביו, נחוש לקדם את המהלך לסגירת התאגיד, שאותו הוביל עד כה יו"ר הקואליציה דוד ביטן. אתמול הודיע ראש הממשלה כי כבר בשבוע הבא יעלה להצבעה בממשלה את ההצעה לסגירת התאגיד. כחלק מההסכמים הקואליציוניים כל הסיעות חתמו על סעיף שמחייב אותן לתמוך ברפורמות שמוביל שר התקשורת, ראש הממשלה עצמו, ולכן הן ייאלצו לתמוך במהלך. עם זאת, כאמור, כחלון חתום על סעיף נוסף בהסכמים הקואליציוניים, שמאפשר לו להטיל וטו על כל החלטה כלכלית שעלותה נאמדת ביותר מעשרה מיליון שקלים.

במשרד האוצר מתנגדים נחרצות להצעה לסגירת התאגיד משיקולים כלכליים, וצפויים להציג בימים הקרובים מסמך כלכלי מפורט, שיראה כי התחשיבים הכלכליים שבבסיס הצעת החוק של ביטן אינם נכונים. אמש הבהירו במשרד האוצר כי ההצעה לביטול תאגיד השידור הציבורי צפויה לשאת עמה "משמעויות תקציביות כבדות" של כ-400 מיליון שקלים בשנה וכן אובדן הכנסות של 1.7 מיליארד שקלים כתוצאה מאי מכירת השטחים שמוחזקים בידי רשות השידור במתחם שרונה בתל אביב, ומתחם שערי צדק ורוממה בירושלים.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
בנימין נתניהו נואם בטקס במרכז הבינתחומי בהרצליה 26 אוקטובר 2016. אילן אסייג, מערכת וואלה! NEWS
נחוש לקדם את המהלך לסגירת התאגיד. נתניהו/מערכת וואלה! NEWS, אילן אסייג

לטענת גורמים באוצר, אם תתקבל ההצעה לביטול התאגיד, שאותה מקדמים ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר הקואליציה דוד ביטן, יידרשו שינויים בתקציב הדו-שנתי. לפי הגורמים, ייתכן שיהיה צורך לבצע קיצוץ בתקציב - ייתכן שאף בצורה של קיצוץ רוחבי בתקציבי כל משרדי הממשלה.

במקביל, במשרד ראש הממשלה מגבשים מתווה שימזג את התאגיד לתוך רשות השידור הקיימת, בכפוף לתהליכי התייעלות, וטוענים כי מדובר במהלך שיביא דווקא לחיסכון תקציבי. שתי העמדות הסותרות, כמו גם הסערה הפוליטית שהנושא מייצר, יוצגו ככל הנראה ביום רביעי הקרוב בדיון חירום של ועדת הכלכלה בסוגיה, שבה ישתתפו גם חברי האופוזיציה.

בוועדה צפוי שר האוצר לסקור בפני ועדת הכספים את תקציב המדינה הדו-שנתי ולתת סקירה על המדיניות הכלכלית כחלק מהתחלת הדיון בתקציב. התקציב הדו-שנתי וחוק ההסדרים יובאו לקריאה ראשונה כבר ביום רביעי הקרוב. לאחר מכן תיפתח תקופת דיונים אינטנסיבית בסעיפים הרבים של התקציב, ובראשן – כוונת שר האוצר להטיל מס על בעלי דירה שלישית, שמעוררת גם היא התנגדות הן בקואליציה והן באופוזיציה.

משה שטיימנץ השתתף בהכנת הידיעה.

(עדכון ראשון: 10:15)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully