וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תותחן מ"כוח צביקה": המיתוס אמיתי, אבל הוא לקח את כל הקרדיט

31.10.2016 / 0:45

אלי אזולאי היה חלק מהצוות שלפי המיתוס השמיד עשרות טנקים סוריים בקרב אחד במלחמת יום הכיפורים. בריאיון לאולפן וואלה! NEWS אמר כי גם אם המספרים אינם מדויקים, המקרה אמיתי. "אני כועס על צביקה, הוא לא יכול היה לעשות כלום בלעדינו"

בווידאו: אלי אזולאי, התותחן מצוות צביקה, בראיון לאולפן וואלה!/צילום: ראובן קסטרו ומאיר וקנין וקנין, עריכה: ניר חן

אחד מסיפורי הגבורה הגדולים במלחמות ישראל הוא סיפורו של "כוח צביקה", הלוא הוא צביקה גרינגולד, שלפי המיתוס השמיד עשרות טנקים סוריים בקרב אחד במלחמת יום הכיפורים. בסוף השבוע יצא נגדו אלוף משנה (מיל') אמנון שרון שלחם לצד גרינגולד, ואמר ל"אולפן שישי": "הציבור חייב לדעת את האמת, המיתוס של כוח צביקה שקרי". אלי אזולאי, התותחן בטנק של צביקה, אמר אמש (ראשון) לאולפן וואלה! NEWS כי גם אם המספרים אינם מדויקים, מדובר במקרה אמיתי.

"אני חושב ששום לוחם שהיה בקרב הזה לא יודע לומר בכמה הוא פגע", אמר אזולאי, וסיפר על אותו יום, בעיצומו של הקרב. "נותרנו לבדנו, ראינו את הטנקים של הסורים. ראיתי דמות שעלתה על הטנק שלי וחשבתי שזה חייל סורי שמשחיל לנו רימון", אמר. "שמעתי עימות קשה בינו לבין אבי הסמח"ט שלנו ובין צביקה שרצה לקחת פיקוד על הטנק הזה. היו לנו באותו שלב 69 או 71 פגזים".

עוד בוואלה! NEWS:
נתניהו: בשבוע הבא סגירת התאגיד תעלה להצבעה בישיבת הממשלה
התושבים יסבלו: שני מסלולים בנתב"ג ייסגרו לצורך שדרוג - והרעש יגבר
החשוד באונס יולדות בי-ם: "יש לי ילדים, רק חולה נפש היה עושה זאת"

טנקים מחטיבה 7 ברמת הגולן במלחמת יום הכיפורים. באדיבות ארכיון צה"ל במשרד הביטחון, טום היימן, דובר צה"ל
טנק של צה"ל ברמת הגולן במלחמת יום הכיפורים/דובר צה"ל, באדיבות ארכיון צה"ל במשרד הביטחון, טום היימן

בהמשך, סיפר, "המתינו לנו עשרות טנקים וכל פגז וכל תותחן, כל שריונר, שירה פגע בטנק סורי. הם היו כמו נחיל של נמלים. נשארנו רק שני טנקים. טנק שחילץ פצועים ואנחנו. הטנק שהוביל את הפצועים חזר חזרה ואנחנו נותרנו בגזרה". על טענותיו של שרון כי מדובר במיתוס שקרי אמר: "לצערי אני מבין שיש פה עניין של מלחמת גנרלים על יוקרה. למה אמנון יוצא חוצץ נגד הפרסום שנתנו ל'כוח צביקה'? כי מדובר בטנק וצוות שלו שנלחמו בלעדיו".

אזולאי הוסיף כי הוא כועס על כך שכל הקרדיט ניתן לגרינגולד. "אני כועס על צביקה בפרט ועל צה"ל בכלל. מדברים על 'כוח צביקה', לא על אדם בודד. מדברים על טנק שיש בו עוד ארבעה חברי צוות. הצוות של צביקה ננטש. רצו ליצור הילה ופרסום על בן אדם אחד. רצו שכמה שפחות אנשים יהיו מעורבים כדי שלא יערערו על המיתוס. לא רק אני שואל, גם אחרים, מדוע לא מדברים על הצוות שבו כל אחד קשור אחד לשני? הוא לא יכול היה לעשות מאומה בלעדינו".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - עכשיו בישראל

בשיתוף נומייר פלוס
טנקים ברמת הגולן במלחמת יום הכיפורים. באדיבות ארכיון צה"ל במשרד הביטחון, דובר צה"ל, דובר צה"ל
טנק של צה"ל ברמת הגולן במלחמת יום הכיפורים/דובר צה"ל, באדיבות ארכיון צה"ל במשרד הביטחון, דובר צה"ל

"גרינגולד הלך אחרי יומיים, אני המשכתי להילחם עוד חמישה ימים", הוסיף אזולאי. על השאלה האם אכן פגעו ב-60 טנקים סוריים השיב: "זו שאלה כל כך לא במקומה. היו פגיעות רבות. נלחמנו על חיינו. אני משער שאם היה מפורסם שמדובר בגדוד 266 ואנחנו גם נפגענו אני מניח שהמ"פ שרון לא היה יוצא נגד צביקה. צביקה לקח לעצמו את כל הקרדיט. אם שרון אומר את זה הוא פוגע גם בנו. הוא פוגע בלוחמים שלו. אנחנו ברחנו? לחמנו כמו משוגעים וירינו כל מה שאפשר".

(עדכון ראשון: 22:05)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully