וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ויצו ביטלה הרצאה של מרצה בשל נטייתה המינית – ותפצה ב-25 אלף שקל

26.10.2016 / 6:00

במסגרת סדנה של תנועת הנשים, התבקשה לי ראובני בר דוד, עו"ס ומטפלת מינית, להרצות בפני אימהות. אך כחודש לאחר מכן הודיעו לה כי ההסכם עמה בוטל, לאחר ש"התגלה שהיא לסבית". היא הגישה תביעה, ובמסגרת הסכם פשרה זכתה בפיצוי ובהתנצלות

לי ראובני בר דוד ועו"ד דניאלה יעקבי. באדיבות המצולמים
"לא אמירה לגיטימית". בר דוד ועו"ד יעקובי/באדיבות המצולמים

תנועת ויצו תפצה ב-25 אלף שקלים מרצה שהרצאתה בוטלה בשל נטייתה המינית והתנצל בפניה. זאת, במסגרת הסכם הפשרה שנחתם אתמול (שלישי) בין התנועה לבין המרצה, עובדת סוציאלית, לי ראובני בר דוד. הסיפור החל בחודש יוני האחרון. בר דוד, מטפלת מינית מוסמכת, מנחת קבוצות ומרצה קיבלה פניה מתנועת הנשים בה התבקשה להרצות בפני אימהות בנושא מיניות בגיל ההתבגרות, במסגרת סדנה שהתקיימה בחודש ספטמבר.

בר דוד נענתה להצעה בשמחה, ולאחר אישור הפרטים חתמה על הסכם עם התנועה על קיום ההרצאה. לדברי בר דוד, כחודש לאחר שנחתם ההסכם בין הצדדים, פנתה אליה אחת ממנהלות ויצו והודיעה לה כי רכזת החינוך של העולים מארצות דוברות אנגלית ביישוב אפרת עשתה חיפוש אודותיה באינטרנט, "וגילתה שהיא לסבית".

עוד בוואלה! NEWS:
בן 15 נורה למוות במהלך עבודות בגבול: "דם ילדים אינו הפקר"
רצח ביפו: אישה בת 37 נדקרה למוות; אחיה נעצר
רוכב אופניים חשמליים בן 15 נהרג מפגיעת רכב בפתח תקווה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מכתב ההתנצלות/מערכת וואלה!, צילום מסך

בשל עובדה זו, המנהלת ביקשה ממנה להצניע את נטייתה המינית, כדי שתוכל להעביר את ההרצאה, המיועדת לנשים דתיות. בר דוד נדהמה מדבריה, והסבירה כי נטייתה המינית אינה רלוונטית לתכני ההרצאה וכי אין היא משתפת (ולא תשתף) את הקהל בפרטים אודות חייה האישיים במסגרת הרצאותיה. בנוסף הבהירה כי היא בעלת ניסיון רב עם קהלים המשתייכים למגזר הדתי (ואף עם המגזר החרדי) וכי היא הרצתה בפני קהל זה בעבר בהצלחה רבה.

למרות ההסברים שסיפקה, הודיעה ויצו לבר דוד כי ההסכם עמה מבוטל. בתגובה ביקשה בר דוד את פרטי אותה רכזת חינוך שפסלה אותה בשל נטייתה המינית, על מנת לשוחח איתה, אך נענתה בשלילה.

בעקבות המקרה הגישה בר דוד תביעה נגד התנועה באמצעות עו"ד דניאלה יעקובי, שותפה במשרד אסנת נווה, בדרישה לפיצוי בגין אפלייתה מחמת נטייתה המינית. מלבד הפיצוי בהסכם הפשרה, התנצלה ויצו בפני בר דוד על ביטול ההרצאה "ועל הפגיעה ועוגמת הנפש שנגרמו לך בשל כך".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

"לא מוכנה להיות סוג ב'"

"אני מאוד מותשת, מאבקים זה לא דבר קל או כיף, אני מרגישה שזה לקח ממני הרבה אנרגיות, שיש את הסיפור הזה ברקע שהיה ענן שהעיב", תיארה בר דוד את תחושותיה לוואלה! NEWS. "אני שמחה שזה הסתיים ואני שמחה שזה הסתיים מבחינתי בטוב. אני חושבת שזה הדבר שעמד לנגד עיני, בעיקר להעביר מסר שאני לא מוכנה לחיות במדינה שמפלים אותי על רקע הבחירות האישיות שלי, אני לא מוכנה להיות סוג ב', אני אזרחית אני משלמת מסים, שומרת על החוק".

היא הוסיפה כי "בגלל שאני אימא, הדבר שהיה הכי חשוב לי זה להיות מודל לילדים שלי, אני לא מוכנה שהם ירגישו שהם ישלמו מחיר בגלל הבחירות של אימא שלהם. אני חושבת שהאמירה של 'אנחנו לא מוכנים לעבוד עם מישהי בגלל שהיא בזוגיות עם אישה', זו לא אמירה לגיטימית, ויצו מבינים את הטעות, לקחו אחריות, כתבו מכתב התנצלות, יש משהו בהסכם פשרה שצריך להיות מגדלור לכל מעסיק, ארגון ואדם".

עו"ד יעקובי אמרה לאחר החתימה על הסכם הפשרה כי "הפליה, השפלה וביזוי של אדם מחמת נטייתו המינית, הינן התנהגויות לא חוקיות ולא חוקתיות, אשר אין להן מקום ויש להוקיען מן היסוד. שמחה על כך שוויצו השכילה להתנצל בפני ראובני בר דוד ולשלם לה פיצוי בגין הפגיעה בה".

  • עוד באותו נושא:
  • ויצו
  • להט"ב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully