וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סעודיה עצרה את הסיוע לרשות - והעמיקה את המשבר הכלכלי

24.10.2016 / 9:20

בכירים פלסטינים מסרו לוואלה! NEWS כי הסיוע הסעודי, 20 מיליון דולרים בכל חודש, לא התקבל כבר חצי שנה - ללא כל הודעה מוקדמת. ההערכה: מצוקת המזומנים בריאד ומדיניות אבו מאזן עם חמאס אחראים לכך. יחד עם השעיית הסיוע הבריטי, הרשות נמצאת על סף מצוקה תקציבית

עריכה: ניר חן, צילום: רויטרס

(בחודש שעבר: בכיר מצרי לעג לאבו מאזן)

ערב הסעודית מעכבת את הסיוע הכלכלי שהתחייבה להעביר לרשות הפלסטינית זה יותר משישה חודשים – כך מסרו השבוע גורמים פלסטינים בכירים לוואלה! NEWS. ריאד אמורה להעביר בכל חודש סכום של 20 מיליון דולרים לרשות, כסיוע לממשלה הפלסטינית בגדה, אולם העברת הכספים הופסקה ללא הודעה מוקדמת ומבלי לפרט מדוע.

הנסיבות לכן טרם התבררו במלואן, וגם כאשר ניסתה הרשות לברר את הנסיבות שהביאו להחלטה הסעודית לעצור את העברת הכספים, נתקלו ברמאללה בהתעלמות מצד הממלכה. הנציגים הפלסטינים שבחנו את הנושא לא קיבלו עד כה תשובה מספקת או חד-משמעית. יתרה מכך, הודעה רשמית כלשהי בנושא מצד ערב הסעודית או הרשות הפלסטינית טרם פורסמה.

עוד בוואלה! NEWS:
במערכת הביטחון נערכים לתרחישי האימה ביום שאחרי אבו מאזן ואובמה
בכיר מצרי בשיחה עם יריבו של יו"ר הרשות: "אבו מאזן גמל טיפש"
תרזה מיי דוחה הטענות נגד הצהרת בלפור: "זכות ישראל להגן על עצמה"

אבו מאזן יוצא מבית החולים לאחר צנתור, אוקטובר 2016. רויטרס
120 מיליון דולרים שלא הועברו. אבו מאזן/רויטרס

בסך הכול, מדובר כבר בכ-120 מיליון דולרים שלא הגיעו לרשות. ברמאללה מעריכים כי שילוב של כמה נסיבות, במרכזן קיצוץ כלכלי גדול בסיוע הסעודי למדינות שונות נוכח בעיות תקציביות, הביא לכך. חלק מהגורמים הפלסטינים מעריכים כי חוסר שביעות רצון סעודי ממדיניות יו"ר הרשות אבו מאזן, בעיקר בכל הקשור לפיוס עם חמאס, ממלא תפקיד גם כן בהחלטה.

אבו מאזן נקלע לאחרונה למתיחות גם מול קהיר. הרקע לכך הוא ההתעקשות של אבו מאזן וראשי הפתח להתפייס עם מוחמד דחלאן הנחשב למקורבו של הנשיא המצרי עבד אל פתח א-סיסי. תחילה הודלפה קלטת שבה נשמע האחראי על הדסק הפלסטיני במודיעין המצרי לועג לאבו מאזן. לאחר מכן, אפשרו המצרים למוחמד דחלאן לקיים כנס תומכים מקרב חברי הפתח בקהיר, על אף שהאירוע נחשב לכנס מתנגדיו של אבו מאזן.

בהמשך אפשרו המצרים לרעייתו של דחלאן, ג'לילה, להיכנס לרצועה ממעבר רפיח, לאחר שהרשות מנעה את כניסתה דרך מעבר ארז. ג'לילה קיימה כמה אירועים ציבוריים בעזה, בחסות חמאס, במה שהתקבל ברמאללה כשיתוף פעולה של דחלאן וחמאס נגד אבו מאזן.

נשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי אוגוסט 2016. רויטרס
מתיחות עם אבו מאזן. א-סיסי/רויטרס

עצירת הסיוע הפכה לבעיה תקציבית קשה מבחינת הרשות, ובעיקר לאחר שנוספה אליה החלטת בריטניה לעכב את העברת שליש מכספי הסיוע שהובטחו לרשות. שני ההתפתחויות האלה יחד, כבר עלולות ליצוק מצוקה תקציבית חמורה ברשות.

לפני כשבועיים וחצי דיווח העיתון הבריטי "סאן" כי הממשלה בלונדון החליטה להקפיא העברה של 25 מיליון לירות שטרלינג, נוכח החשש שהכספים הועברו לתשלום לקצבאות לפעילי טרור ומשפחותיהם. לפי ה"סאן", השרה לפיתוח בינלאומי פריטי פאטל הודיעה כי העברת הכספים תושעה עד לסיומה של החקירה שנפתחה בנושא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully