וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמאס על ריאיון ליברמן: "הנשק שלנו לא נתון למשא ומתן"

דובר הארגון דחה את דברי שר הביטחון, שאמר ל"אל-קודס" כי המצור יוסר אם חמאס יניח את נשקו: "זכות הפלסטינים שיהיה להם נמל תעופה בעזה". משפחת גולדין: "מייאש להיווכח כמה ליברמן התרכך, הוא רוצה להפוך את עזה לסינגפור"

צילום: תקשורת שר הביטחון, עריכה: מתן חדד

(ליברמן, החודש: "אף אחד לא דוחף להסלמה מול חמאס")

דובר חמאס חאזם קאסם התייחס אתמול (שני) לדבריו של שר הביטחון אביגדור ליברמן בריאיון שהעניק לעיתון הפלסטיני "אל-קודס", והבהיר כי הארגון לא יניח את נשקו. "חמאס ימשיך בהחזקת הנשק, שמהווה את הכוח שלו להגנה על העם הפלסטיני", מסר. קאסם הוסיף: "הנשק של חמאס לא נתון למשא ומתן". יתרה מכך, ציין קאסם כי "זכותו של העם הפלסטיני שיהיה לו נמל תעופה ונמל ימי".

בריאיון שפרסם אתמול העיתון, היוצא לאור במזרח ירושלים, אמר ליברמן כי "אם חמאס יעצור את חפירת המנהרות וירי הטילים, ישראל תהיה המדינה הראשונה שתעזור בהקמת נמל ימי ונמל תעופה בעזה". הוא אף טען כי במקרה כזה, ישראל תסכים להסיר את המצור מעל רצועת עזה. כמו כן, שר הביטחון מתח ביקורת על חמאס, והאשים את הארגון בהוצאה של יותר ממאה מיליון שקלים בכל חודש על פעולותיו הצבאיות.

עוד בוואלה! NEWS:
מתקפת מנע מדינית: ליברמן הניח את היסודות למו"מ עקיף עם חמאס
בפעם השנייה בשלושה ימים: פעיל חמאס נהרג בהתמוטטות מנהרה בעזה
רקטה שוגרה לעבר ישראל, לא זוהתה נפילה; צה"ל תקף ברצועה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"ליברמן נכנס לכל בית פלסטיני". שר הביטחון בריאיון לעיתון הפלסטיני/מערכת וואלה!, צילום מסך

הריאיון, שדבר קיומו פורסם כבר שלשום בעיתון הפלסטיני, עורר זעם בקרב הציבור הפלסטיני, והתגית "אעלאם א-תטביע" ("תקשורת הנורמליזציה") הפכה נפוצה ברשתות החברתיות, במחאה על הבמה שניתנת לשר ישראלי בעיתונות הפלסטינית. כמו כן, בחלק מהדיווחים בכלי תקשורת פלסטיניים הריאיון הוצג כדרך שבה "ליברמן נכנס לכל בית פלסטיני".

יתרה מכך, אמש מסר מנכ"ל משרד התקשורת בממשלת חמאס ברצועת עזה, סלאמה מערוף, כי "ההחלטה לאסור את הפצת עיתון 'אל-קודס' בעזה נמצאת תחת בחינה משפטית". לדבריו, הלשכה המשפטית של הממשלה בוחנת כעת צעדים נגד הארגון.

בתגובה לריאיון, טענה משפחתו של החלל סגן הדר גולדין שגופתו מוחזקת ברצועת עזה כי "מאכזב לראות כי השר האחראי על השבתם של הדר ואורון שאול חזרה הביתה מתעלם במכוון מלציין אותם בריאיון שהוא מעניק לכלי תקשורת פלסטיני מרכזי". עוד הם הוסיפו: "זה מייאש להיווכח עד כמה ליברמן התרכך מאז נכנס לתפקידו. מי שנתן להנייה 48 שעות להחזיר את החטופים והאזרחים מהרצועה, רוצה כעת להפוך את עזה לסינגפור".

"על ממשלת ישראל בכלל ועל שר הביטחון בפרט מוטלת האחריות להפעיל לחץ מתמשך על חמאס בכדי להביא את אורון והדר לישראל ולא לשדר לציבור שהם נשכחו בשג'אעיה ורפיח", המשיכה המשפחה, "אנו מצפים שהשר ליברמן יפנים שמסר של שדרוג רצועת עזה בנמל ימי, שדה תעופה ומתקני התפלת מים ללא תמורה פוגעת באופן חמור בניסיון להשיב את הבנים. המסר ששר הביטחון צריך להעביר לחמאס הוא שבמזרח התיכון אין ארוחות חינם ומי שמצפה לשדרג את התשתיות בעזה יצטרך קודם כל להשיב את הדר ואורון".

סיור רמדאן באום אל-פחם וברטעה. ניר יהב, מערכת וואלה! NEWS
"מטרתו לפגוע ולהחליש את הציבור הערבי בישראל". אום אל-פחם/מערכת וואלה! NEWS, ניר יהב

הריאיון הנרחב גרר גם ביקורת במערכת הפוליטית בישראל. ח"כ עמיר פרץ (המחנה הציוני), שכיהן בעבר כשר הביטחון, טען בתגובה לדברי ליברמן כי "על ממשלת ישראל לחזק את התשתית מול הרשות הפלסטינית, לרבות שיתוף הפעולה הביטחוני, ולא להעביר מסר המעדיף את החמאס שאינו מכיר בישראל".

לדבריו, "עלינו לנצל את התשתית של הרשות הפלסטינית ושיתוף הפעולה הביטחוני מולה לקידום הסדרי ביניים והסכמי קבע. כאשר חמאס יכיר בישראל ויזנח את דרך הטרור - הוא יהפוך לפרטנר". עם זאת, הבהיר פרץ: "ריאיון של ליברמן עם עיתון פלסטיני אינו דבר פסול, אך את הביטחון שמגיע לישראל ניתן להשיג בשילוב של מערכה בלתי-מתפשרת נגד הטרור ומערכה מדינית אמיצה הפועלת להסדר של שתי מדינות לשני עמים אל מול הרשות הפלסטינית, בשיתוף הקהילה הבינלאומית".

"האזרחות שלנו אינה חסד של ליברמן אלא זכות יסוד במולדתנו"

יו"ר מרצ זהבה גלאון התייחסה לדברי ליברמן בנוגע לחילופי אוכלוסייה במסגרת הסדר מדיני עתידי עם הפלסטינים. "מדובר בהצעה טרנספרטיסטית לשלילת אזרחות", טענה. "חילופי שטחים במסגרת הסדר הם דבר לגיטימי, אבל כששר הביטחון מדבר על החלפת השייכות המדינית של אזרחים ללא הסכמתם, הוא מדבר על טרנספר לכל דבר, גם אם לא במובן הגיאוגרפי, זה טרנספר במישור המדינתי והתודעתי".

ח"כ יוסף ג'בארין (הרשימה המשותפת) התייחס גם הוא לדברי שר הביטחון, וטען כי "ליברמן ממשיך את מסע ההסתה והדה-לגטימציה נגד תושבי אום אל-פחם, ונגד כלל האוכלוסייה הערבית". ג'בארין, תושב אום אל-פחם בעצמו, הוסיף: "אני לא מבין למה אנחנו צריכים להיות מאוימים כל הזמן שאזרחותנו תישלל, כאילו מדובר במעשה חסד של ליברמן, ולא בזכות יסוד במולדתנו. כולם מבינים שהמניע של ליברמן הוא גזעני ומטרתו לפגוע ולהחליש את הציבור הערבי בישראל".

לדברי ח"כ עיסאוי פריג' (מרצ), "ליברמן לא מוכן שרק רגב וביטן יזכו בכותרות, ולכן הוא חוזר למחזר את סיסמאותיו הגזעניות השחוקות נגד החברה הערבית בישראל". הוא הוסיף: "אנחנו לא זקוקים להכשר מליברמן, רגב, או כל אחד אחר מחברי המקהלה הפשיסטית של הממשלה. מי שמדינת ישראל באמת תוכל להסתדר בלעדיו הוא דווקא ליברמן, שתרומתו היחידה לישראל היא עוד שחיתות, גזענות ופופוליזם".

בהכנת הידיעה השתתפה דנה ירקצי

(עדכון ראשון: 19:08)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully