וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

20 אלף השתתפו בעצרת שלום מול בית נתניהו: "הגיע הזמן לדיאלוג"

האירוע חתם את "צעדת התקווה" שאורגנה בידי תנועת "נשים עושות שלום" והתקיימה בשבועיים האחרונים ברחבי הארץ בקריאה לסיום הסכסוך הישראלי-פלסטיני. כלת פרס נובל לשלום ליימה בואי שנכחה באירוע: "הנשק לעולם לא יביא שלום"

עריכת וידאו: ניר חן.

כ-20 אלף בני אדם השתתפו הערב (רביעי) בעצרת מול ביתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בקריאה להסכם מדיני עם הפלסטינים - כך נמסר ממארגני האירוע. העצרת התקיימה עם סיומה של "צעדת התקווה" שנערכה בשבועיים האחרונים ואורגנה בידי תנועת "נשים עושות שלום", ובה לקחו חלק אלפי נשים ישראליות ופלסטיניות, אורחים מהעולם, מובילי דעת קהל ונבחרי ציבור.

באי העצרת קראו למנהיגים ישראלים ופלסטינים לחזור לשולחן המשא ומתן כדי להגיע להסדר. כלת פרס נובל לשלום ליימה בואי נכחה גם היא באירוע. בואי, שהנהיגה את נשות ליבריה, במחאה שהביאה להפסקת מלחמת האזרחים במדינה ולהפלתו של הרודן צ'רלס טיילור, אמרה: "לפני 13 שנים בליבריה מולדתי, בזמן שהמלחמה איימה על עצם קיומם של שלושה מיליון איש וכל מאמצי השלום נכשלו, אנחנו הנשים החלטנו להתעלות מעבר לגבולות האתניים, הפוליטיים והדתיים. זה נגע לשלום ולביטחון של עמנו, לעתיד של ילדינו ולהומניות הקולקטיבית שלנו".

לדבריה, "המיליטריזם הגובר, הנשק והפצצות לא הביאו עדיין לשלום והם לעולם לא יביאו לשלום, הגיע הזמן לדיאלוג ולהפסקת האלימות. הגיע הזמן לשילובן של נשים בכל התהליכים שיכולים להוביל לשלום".

עצרת קריאה להסכם מדיני שחתמה את צעדת התקווה של "נשים עושות שלום", בית ראש הממשלה, ירושלים. 19 באוקטובר 2016. קרדיט: נשים עושות שלום, אתר רשמי
ההמונים בירושלים, עם הגעתם לבית ראש הממשלה/אתר רשמי, קרדיט: נשים עושות שלום

לעצרת הגיעה גם ענת פרקש, אמו של סרן תום פרקש שנפל במלחמת לבנון השנייה. "העם היהודי, שאני אחת מבנותיו, שילם לאורך השנים מחיר כואב, כדי שלנו כאן תהיה תקווה. אני משלמת מחיר אישי כבד כאימא", אמרה פרקש." תם הלך למלחמה כי הוא הבין, כמו חבריו, כמו צעירים רבים אחרים, כמו כולנו: שהפגזים של חיזבאללה או של חמאס אינם מבדילים בין יהודי, ערבי, בדואי, דתי, חילוני, ימני או שמאלני. לא כולם חייבים להיות חיילים אמיצים, אבל כולנו צריכים ויכולים לקחת אחריות על גורלנו. אני פה היום, כי אני מאמינה שחלק גדול מהשינויים בהיסטוריה האנושית הובלו על ידי אנשים מהעם, שקמו ואמרו 'די' למצב הקיים, שהיו מוכנים לוותר על הכורסה הנוחה ויצאו והפריחו תקווה ונתנו את הכוח לחולל שינוי".

"נשים עושות שלום" הוקמה לפני שנתיים בעקבות מבצע "צוק איתן" ומרכזת בשורותיה נשים מכל הקשת הפוליטית והחברתית בישראל. בתנועה אלפי פעילות ושותפות גם בגדה המערבית וברצועת עזה. "צעדת התקווה" כללה אלפי נשים שצעדו באירועים אזוריים ומקומיים ברחבי הארץ

האירועים השונים לאורך ימי הצעדה כללו, בין היתר, תפילה המונית בהשתתפות אלפי נשים ישראליות, פלסטיניות וירדניות בקאסר אל-יהודי, מפגש בהשתתפות ירדנים וישראלים באי השלום בנהריים, הקמת סוכת שלום בהשתתפות חברי כנסת בכפר סבא, קבלת פנים בנווה שלום, צעדה גדולה בחוף הים בתל אביב, אירוע בגדר הטובה במטולה ועוד. במהלך ימי הצעדה לקחו חלק באירועים כאלף נשים פלסטיניות וכן ח"כים ואישי ציבור.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
עצרת קריאה להסכם מדיני שחתמה את צעדת התקווה של "נשים עושות שלום", בית ראש הממשלה, ירושלים. 19 באוקטובר 2016. קרדיט: נשים עושות שלום, אתר רשמי
הצעדה בדרכה לירושלים/אתר רשמי, קרדיט: נשים עושות שלום

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully