וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"כמו כל עובדת אחרת": עורכת הדין העיוורת מצאה עבודה

15.10.2016 / 12:20

בחודש יוני האחרון התארחה עו"ד דורית חן באולפן וואלה! NEWS וסיפרה על קשייה למצוא עבודה. כעת היא חוזרת לאולפן ומספרת על עבודתה החדשה במשרד מבקר המדינה. "צריך להיות מובן מאליו שמעסיקים בעלי מוגבלות"

עריכת וידאו: ניר חן.

ביום ההזדהות עם עיוורים ולקויי ראייה בחודש יוני האחרון, התארחה באולפן וואלה! NEWS עו"ד דורית חן שחיפשה עבודה, וביקשה "תראו מעבר למגבלה שלי, תנו לי סיכוי להוכיח שאני יכולה". כעבור ארבעה חודשים, היא חזרה לאולפן וסיפרה על החדשות הטובות והשינוי שחל בחייה.

"מצאתי עבודה חדשה בתור עו"ד במשרד מבקר המדינה. זה טרי וממש חדש, זה כמו מתנה לשנה החדשה וליום הולדתי שיחול בעוד כשבועיים. כרגע אני בתהליכי קליטה ו'חיול'. ההון האנושי שם מדהים ויהיו לי חיים קלים ולא תהיה לי טירונות קשה. עוד סיפרה חן כי "מבקר המדינה, השופט בדימוס יוסף שפירא שמע אותי כשדיברתי ברשת ב' בנוגע לחוק שילוב אנשים עם מוגבלויות וביקש לפגוש איתי אישית".

עוד בוואלה! NEWS:
אישום חמור נגד יזמת נדל"ן: ניצלה את היותה עיוורת - והונתה במיליונים
נתוני הלמ"ס: לרבע מהעיוורים בישראל אין קשרים חברתיים
נהג מונית סירב להסיע עיוורת בגלל כלבהּ - ויפצה אותה ב-10,000 שקל

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"אתן את כל כולי". עו"ד דורית חן בריאיון באולפן וואלה! NEWS/מערכת וואלה!, צילום מסך

חן תעבוד כעורכת דין בנציבות תלונות הציבור, תפקיד אותו היא תמלא, לדבריה, בגאווה. "אני עומדת לעזור לאנשים לממש את זכויותיהם מול רשויות ומשרדי ממשלה", סיפרה. "אני לא אבקר גופים, ואני מעדיפה את זה. מעדיפה לעזור לאנשים".

בהמשך סיפרה כי היא אינה רואה בעצמה שונה וציינה כי לדעתה לא ירגישו הבדל. "התלונות יגיעו במחשב והתוכנה תקריא לי מהמסך את מה שכתוב, כמו כולם אשב מול המסך ואפעל על פי ההנחיות שכולם פועלים לפיהן. התוכנה מפצה על זה. יש נהלים קבועים, ואנחנו מטפלים בסוגיה שעולה בפנינו בשלל דרכים".

דורית אמרה כי היא מייצגת את כלל הציבור בישראל ולא רק את בעלי מוגבלויות הראייה. "אני מתעסקת מבחינתי בכל תחום שהציבור זקוק לעזרתי בו. אני לא רק אדם עם מוגבלות שנמצא במשרד מבקר המדינה, אני כמו כל עו"ד שם. אני אתן את כולי בכל אופן", אמרה.

לגבי התנגדות נציבות שירות המדינה לשילוב בעלי מוגבלויות ב-5% מהמשרות, טענה כי "ה-5% עצבן אותי". לדבריה, "החוק אומר היום שעד שנת 2017 צריכים לקלוט 5%. חשוב לי להתייחס למשרדי ממשלה וגופי ציבור שצריכים להיות נושאי הדגל. מבקר המדינה הרים את הכפפה ואני מרגישה שהוא יעשה המון. לצערי הרב צריך לחוקק חוק, בזמן שזה צריך להיות מובן מאליו שמעסיקים בעלי מוגבלות ואפילו נותנים להם העדפה מתקנת בלי חוק. במדינה צריך חוקים כדי לעשות משהו מוסרי אז שיהיה, רק שיאכפו אותו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully