וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"דם נשים אינו זול": כאלף מפגינים בלוד נגד רצח נשים במגזר הערבי

30.9.2016 / 18:00

ההפגנה, שבה נרשמה נוכחות גבוהה של גברים, מתקיימת על רקע רצח דועאא אבו שרח מחוץ לאולם אירועים בעיר בשבוע שעבר. "כ-40 נשים נרצחו ב-20 השנים האחרונות ברמלה לוד. רוב המקרים לא מפוענחים - ולנו נמאס מזה"

ספק 500

כאלף בני אדם השתתפו היום (שישי) בהפגנה בלוד נגד רצח נשים. זאת, בעקבות הרצח האחרון בעיר שאירע בשבת שעברה, אז נורתה למוות דועאא אבו שרח בת ה-32 לנגד עיניהם של ארבעת ילדיה מחוץ לאולם שמחות. במהלך ההפגנה דיברה אחותה של אבו שרח, שימא, שביקשה לצאת נגד אוזלת ידה של המשטרה במניעת אלימות במגזר הערבי.

מארגני המחאה הם עמותת נעם – נשים ערביות במרכז, והוועד העממי בלוד ורמלה. המפגינים מוחים נגד המשטרה שלא שומרת על הנשים ומותירה אותן ללא תחושת ביטחון. המפגינים קוראים "הדם של נשים לא זול".

השוני בהפגנה זו מקודמותיה הוא גם במספר הרב של המשתתפים וגם בנוכחות הגבוהה של גברים במקום. מארגני המחאה מקווים שהמסר יחלחל בחברה הערבית אך גם בקרב רשויות הרווחה והמשטרה.

לקריאה נוספת:
הרצח בלוד: הוארך מעצר הגרוש של הנרצחת; אחיה שוחררו למעצר בית
התפתחות דרמטית בחקירת הרצח בלוד: שלושה חשודים נוספים נעצרו
"הילדה צרחה: 'הרגו את אימא'": משפחת הנרצחת מלוד דורשת תשובות

הפגנה נגד רצח נשים בלוד 30 ספטמבר 2016. האגודה לזכויות האזרח, מערכת וואלה! NEWS
מספר משתתפים גדול ביחס להפגנות קודמות. משתתפי המחאה בלוד, היום/מערכת וואלה! NEWS, האגודה לזכויות האזרח

"ההפגנה הגיעה אחרי שרשרת מחאות מול משטרת לוד", סיפרה סמאח סלאימה, מייסדת עמותת "נעם" ומרכזת פרויקט המאבק באלימות בחברה. "מאז הרצח כל יום עמדנו מול המשטרה. רצינו לחתום את השבוע בעצרת גדולה".

לדבריה של סמאח, המנהלת את פרויקט המאבק באלימות ופשיעה בחברה הערבית של עמותת "סיכוי", "מלא אנשים יצאו לרחובות יחד עם קרובי המשפחה של המנוחה ודרשו לעצור את הרוצחים. זו לא בקשה מוגזמת. כ-40 נשים נרצחו ב-20 השנים האחרונות ברמלה ובלוד, שבע מהן רק בשנה האחרונה. רוב המקרים לא מפוענחים ולנו נמאס מזה".

סלאימה טענה כי "מצד אחד לא עוצרים את הרוצחים ומצד שני שואלים למה יש אלימות בחברה הערבית. המשטרה והמדינה צריכות להשקיע בביטחון החברה הערבית ולקחת את חיינו ברצינות".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
הפגנה נגד רצח נשים בלוד 30 ספטמבר 2016. עמותת נעם - נשים ערביות במרכז, מערכת וואלה! NEWS
"צריך לקחת את חיינו ברצינות". ההפגנה בלוד, יום/מערכת וואלה! NEWS, עמותת נעם - נשים ערביות במרכז

ביום שלישי האחרון הוארך בתשעה ימים מעצרו של לי מוחמד עליוה בן ה-52, בעלה לשעבר של אבו שרח, בחשד למעורבות ברצח. בית המשפט האריך בתשעה ימים גם את מעצרו של חשוד אחר בפרשה, בנו של הגרוש, בן 25. אחיה של הנרצחת, בני 19, 24 ו-36, שנעצרו אף הם במסגרת החקירה, שוחררו למעצר בית לבקשת המשטרה. במשטרה מעריכים כי הרוצח טמן לאבו שרח מארב וירה בה מטווח קצר בעת שנהגה ברכבה. הרצח מגיע על רקע גירושים קשים מבעלה לשעבר, שלדברי אחיותיה של אבו שרח לא אפשר לה לראות את ילדיה – בן 12, בת עשר, בת חמש ובת ארבע.

(עדכון ראשון: 17:10)

דועאא אבו שרך, שנרצחה סמוך לאולם אירועים בעיר לוד. ספטמבר 2016. אור רביד, באמצעות סמארטפון של וואווי – Huawei, מערכת וואלה! NEWS
ההערכה שהרקע לרצח הוא גירושיה. אבו שרח עם אחיותיה/מערכת וואלה! NEWS, אור רביד, באמצעות סמארטפון של וואווי – Huawei

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully