וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו ואבו מאזן לחצו ידיים בהלוויית פרס: "זמן רב לא נפגשנו"

30.9.2016 / 9:29

ראש הממשלה קיבל את יו"ר הרשות הפלסטינית עם הגעתו ואמר לו: "אני מאוד מעריך את זה שבאת". אתמול אישר נתניהו את בקשתו של אבו מאזן להשתתף בהלוויה, לאחר שהאחרון שלח השבוע אגרת ניחומים למשפחת פרס

ספק 500

ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן נפגשו הבוקר (שישי) בהלווייתו של הנשיא התשיעי שמעון פרס ולחצו ידיים. במהלך הפגישה הקצרה ביניהם, אמר אבו מאזן לנתניהו: "הרבה זמן לא נפגשנו", ונתניהו השיב: "אני מאוד מעריך את זה שבאת להלוויה".

אתמול אישר נתניהו את בקשתו של אבו מאזן להשתתף בהלוויה, לאחר שהאחרון העביר בקשה למתאם פעולות הממשלה בשטחים אלוף יואב מרדכי. יו"ר הרשות הפלסטינית בא לירושלים יחד עם סאיב עריקאת ומוחמד אל-מדני, האחראי על הקשר עם ישראל.

ביום רביעי שלח אבו מאזן אגרת ניחומים למשפחתו של הנשיא לשעבר. "פרס היה שותף אמיץ לתהליך השלום יחד עם המנהיג הקודם יאסר ערפאת ועם ראש ממשלת ישראל יצחק רבין", כתב אבו מאזן במכתב שפורסם בסוכנות ידיעות פלסטינית. הוא הוסיף כי פרס "השקיע מאמצים רבים בהגעה לשלום מאז הסכמי אוסלו עד ליומו האחרון".

עוד על הלווייתו של הנשיא התשיעי שמעון פרס:
כבוד אחרון: ישראל ערוכה לפרידה מהנשיא התשיעי שמעון פרס
הרכבת האווירית בשיאה: אובמה נחת בישראל לקראת הלוויית פרס
צפי לפקקים רבים: כביש 1 נחסם לתנועה בשל הלוויית הנשיא לשעבר פרס

ראש הממשלה בנימין נתניהו ואבו מאזן בהלוויתו של הנשיא שמעון פרס, הר הרצל, ירושלים. ספטמבר 2016. עמוס בן גרשום, לשכת העיתונות הממשלתית
לחיצת היד בין אבו מאזן לנתניהו/לשכת העיתונות הממשלתית, עמוס בן גרשום
ראש הממשלה בנימין נתניהו ואבו מאזן בהלוויתו של הנשיא שמעון פרס, הר הרצל, ירושלים. ספטמבר 2016. עמוס בן גרשום, לשכת העיתונות הממשלתית
"מאוד מעריך את זה שבאת להלוויה". בני הזוג נתניהו ויו"ר הרשות הפלסטינית/לשכת העיתונות הממשלתית, עמוס בן גרשום
אבו מאזן בהלויתו של שמעון פרס בהר הרצל, ספטמבר 2016. AP
הגיע יחד עם בכירים נוספים. אבו מאזן בטקס בהר הרצל, היום/AP

אתמול נפגש נתניהו עם שרת החוץ של האיחוד האירופי מוגריני במעונו הרשמי בירושלים. במהלך הפגישה דנו השניים במצב האזורי ובאפשרות להתקדם בתהליך השלום. בפגישה השתתפו מנכ"ל משרד החוץ דורי גולד, מ"מ ראש המל"ל יעקב נגל, עו"ד יצחק מולכו ושגריר ישראל למוסדות האיחוד האירופי ונאט"ו רוני לשנו-יער. לפני כן נפגש ראש הממשלה עם נשיא ארצות הברית לשעבר ביל קלינטון.

אחרי ההלוויה צפוי ראש הממשלה להיפגש עם נשיא צרפת פרנסואה הולנד ועם ראש ממשלת קנדה ג'סטין טרודו - פגישתם הראשונה מאז נבחר לתפקידו. עם זאת, לא צפויה להיות פגישה רשמית בין נשיא ארצות הברית ברק אובמה משום שהוא צפוי להישאר בישראל רק שעות בודדות. השניים צפויים להיפגש רק בטקס הלוויה שמיד עם תומו ימריא הנשיא האמריקני.

הלוויתו של שמעון פרס, הר הרצל, ירושלים. ספטמבר 2016. ראובן קסטרו
ארונו של פרס מובל לקבר/ראובן קסטרו
נשיא ארצות הברית ברק אובמה נפרד מארונו של שמעון פרס, ספטמבר 2016. רויטרס
אובמה חולף על פני ארונו של פרס/רויטרס
חמי פרס וברק אובמה בהלוויתו של שמעון פרס, הר הרצל, ירושלים. ספטמבר 2016. קובי גדעון, לשכת העיתונות הממשלתית
אובמה מנחם את חמי, בנו של פרס/לשכת העיתונות הממשלתית, קובי גדעון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully