וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו וטראמפ נפגשו בניו יורק: "אכיר בירושלים כבירה המאוחדת"

טל שלו ועמרי נחמיאס, שליחי וואלה! NEWS בניו יורק

25.9.2016 / 19:20

השניים שוחחו במשך יותר משעה בדלתיים סגורות. לפי הודעת מטה המועמד, טראמפ אמר כי "ישראל סבלה יותר מדי זמן מהטרור האסלאמי" והשניים דנו בהסכם הסיוע ובנושאים ביטחוניים. בהמשך ייפגש ראש הממשלה גם עם קלינטון

צילום: רויטרס עריכת וידאו: ניר חן

המועמד הרפובליקני בבחירות לנשיאות ארצות הברית דונלד טראמפ נפגש היום (ראשון) עם ראש הממשלה בנימין נתניהו במגדלי טראמפ שבניו יורק, יום אחד בלבד לפני העימות הנשיאותי הראשון. הפגישה, שנמשכה שעה ו-20 דקות, נערכה ללא נוכחות כלי התקשורת, והם לא נשאו דברים בפתיחתה.

בהודעה שפרסם מטה הקמפיין של טראמפ לאחר הפגישה נמסר כי "השניים מכירים אחד את השני כבר שנים ארוכות, והייתה להם ההזדמנות לדון בנושאים רבים החשובים לשתי המדינות". לפי ההודעה, טראמפ ונתניהו דנו "בקשר המיוחד בין ארצות הברית וישראל", כמו גם בסיוע הביטחוני, בענייני ביטחון, בהסכם הגרעין שנחתם בין איראן למעצמות, ובמאבק בארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש)

במהלך השיחה טראמפ הכיר בכך שירושלים היא "בירתה הנצחית" של ישראל, וכי ממשלו תכיר בירושלים "כבירת ישראל הבלתי-ניתנת לחלוקה". הוא אף שיבח את הקמת גדר הביטחון בגבולותיה של ישראל. זאת, על רקע תכניתו לבנות גדר בגבול עם מקסיקו.

עוד בוואלה! NEWS:
העימות הראשון והפגישה עם נתניהו: השבוע הגורלי של טראמפ וקלינטון
טראמפ הזמין את המאהבת של ביל קלינטון לעימות: "שתשב בשורה הראשונה"
מגבה את מירי רגב, נושא עיניו לאובמה: נתניהו בריאיון מיוחד

המועמד הרפובליקני לנשיאות דונלד טראמפ וראש הממשלה בנימין נתניהו במהלך פגישתם בבניין טראמפ בניו יורק, ספטמבר 2016. לשכת העיתונות הממשלתית
נתניהו וטראמפ במהלך הפגישה, היום/לשכת העיתונות הממשלתית

לפי ההודעה, טראמפ הסכים כי הסיוע הביטחוני שמקבלת ישראל מוושינגטון ושיתוף הפעולה הנוגע להגנה האווירית "הם השקעה מצוינת של ארצות הברית". לדבריו, תחת ממשלו יתקיים "שיתוף פעולה יוצא מן הכלל" בתחום האסטרטגי, הטכנולוגי, הצבאי והמודיעיני. הוא הכיר בכך שישראל היא שותף חיוני במאבק העולמי "בטרור של האסלאם הקיצוני".

בהודעה אף נמסר כי איל הנדל"ן הכיר בכך שישראל סבלה מהטרור האסלאמי, והסכים עם נתניהו כי "האזרחים מעוניינים בהסכם שלום צודק ומתמשך עם שכנותיה, אך דבר כזה יושג כשהפלסטינים יתכחשו "לשנאה ולאלימות ויקבלו את ישראל כמדינה יהודית".

לפי הודעת לשכת ראש הממשלה בנושא, "נתניהו הציג בפני טראמפ את עמדותיה של ישראל בנושאים אזוריים הקשורים לביטחון המדינה, ושוחח עמו על מאמציה להשיג שלום ויציבות באזורנו". עוד נמסר כי ראש הממשלה הודה למועמד הרפובליקני על הידידות והתמיכה בישראל. בפגישה השתתפו גם שגריר ישראל בארצות הברית רון דרמר וחתנו היהודי של איל הנדל"ן, ג'ארד קושנר. במהלך הלילה (שעון ישראל) ייפגש ראש הממשלה גם עם המועמדת הדמוקרטית הילרי קלינטון.

sheen-shitof

פתרון טבעי

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
המועמד הרפובליקני לנשיאות דונלד טראמפ וראש הממשלה בנימין נתניהו במהלך פגישתם בבניין טראמפ בניו יורק, ספטמבר 2016. לשכת העיתונות הממשלתית
נתניהו וטראמפ בניו יורק, היום/לשכת העיתונות הממשלתית

טרם הפגישה כתב טראמפ בעמוד הטוויטר שלו כי הוא "מצפה למפגש עם נתניהו". לאורך הקמפיין טראמפ נשבע להיות ידיד אמת של ישראל, ואף, בדומה לנתניהו, ביקר בחריפות את הסכם הגרעין בין איראן ושש המעצמות. כמו כן, במהלך נאומו במרץ האחרון בוועידת השדולה הפרו-ישראלית איפא"ק הוא הדגיש כי "הימים שבהם התייחסו לישראל כמו אזרח סוג ב' יסתיימו ביומי הראשון בתפקיד". עם זאת, זכורה גם הערה שנויה במחלוקת של המיליארדר מניו יורק, לפיה יישאר ניטרלי בכל הנוגע למשא ומתן עם הפלסטינים.

קלינטון מנגד מגנה בנאומיה על ההסכם עם הרפובליקה האסלאמית, אך מדגישה שוב ושוב כי תסייע לשמירה על ביטחון ישראל. שרת החוץ לשעבר אף אמרה כי אם תיבחר, היא תזמין את נתיהו לבית הלבן מיד עם השבעתה לתפקיד. כמו כן, בריאיון לחדשות ערוץ 2 בחודש האחרון היא תקפה את טראמפ ואמרה כי הוא "צריך להדאיג כל ישראלי, לא משנה מה עמדותיו הפוליטיות בישראל".

המועמד הרפובליקני לנשיאות דונלד טראמפ וראש הממשלה בנימין נתניהו במהלך פגישתם בבניין טראמפ בניו יורק, ספטמבר 2016. לשכת העיתונות הממשלתית
נתניהו וטראמפ, היום/לשכת העיתונות הממשלתית

הפגישה של נתניהו עם שני המועמדים נרקמה ביומיים האחרונים. אחרי פגישתו של ראש הממשלה עם הנשיא ברק אובמה ביום רביעי, גורם בכיר בפמליה אמר לכתבים המלווים את נתניהו כי אף אחד מהמועמדים לא פנה אליו בבקשה להיפגש עמו, אך אם יפנו הוא ייענה בשמחה. יממה לאחר מכן נתקבלה פניה בלשכת נתניהו ממטה טראמפ, ולאחריה פנו אנשי ראש הממשלה גם למטה קלינטון.

הפגישה צפויה לשרת את המועמדים, אשר נאבקים, בין היתר, גם על קולות היהודים. אחת הקהילות החשובות מהבחינה הזו היא הקהילה היהודית בפלורידה המתנדנדת, המדינה השלישית בגודלה, שמשקלה בחבר האלקטורים הוא 29 צירים - מספר שיכול להכריע את הבחירות. משקל הקהילה היהודית הוא אמנם רק שלושה אחוז מכלל האוכלוסיה בפלורידה, אבל כשממוצע הסקרים מראה על יתרון של פחות מאחוז לטראמפ במדינה זו, כל קול קובע.

המועמדת הדמוקרטית לנשיאות ארצות הברית הילרי קלינטון, 17 בספטמבר 2016. רויטרס
אמרה כי תזמין את נתניהו לבית הלבן אם תיבחר. קלינטון/רויטרס

לדברי גורמים בסביבת ראש הממשלה, "הכוונה היא לשמור על איזון בין שני המועמדים". בחודשים האחרונים נתניהו מנסה להתרחק מקמפיין הבחירות לנשיאות ארצות הברית. זאת על רקע הטענות כלפי התנהלותו בבחירות 2012, אז הואשם בתמיכה במועמד הרפובליקני מיט רומני. הוא מקפיד שלא לענות על שאלות בנושא ואף הבהיר כי הוא מעונין לאזן לגמרי את מגעיו עם שני הצדדים של הפוליטיקה האמריקאית. בריאיון לוואלה! NEWS בסוף השבוע נתניהו אמר כי "אני בטוח שמי שייבחר לנשיאות יהיה או תהיה לישראל ידיד או ידידה".

נתניהו וטראמפ היו אמורים להיפגש בדצמבר האחרון, כשהמועמד הרפובליקני - אז עדיין אחד מיני רבים - תכנן ביקור בישראל. עם זאת, הפגישה בוטלה בסופו של דבר לאחר שנתניהו גינה את אמירת טראמפ לפיה יש לאסור על כניסת מוסלמים לארצות הברית. טראמפ אמר אז שהגינוי היה "סוג של בלתי הולם, אבל זה בסדר", ובסופו של דבר ביטל את הביקור המתוכנן ואמר שהפגישה תתקיים אחרי שיהפוך לנשיא ארצות הברית.

הפגישה בין נתניהו לאיל הנדל"ן מגיעה גם על רקע הדיווחים בארצות הברית, לפיהם המילארדר היהודי שלדון אדלסון, המקורב לראש הממשלה, צפוי לתרום לראשונה לקמפיין הבחירות של טראמפ. לפי פרסום ברשת CNN, החליט אדלסון לתרום למפלגה הרפובליקנית 45 מיליון דולר, 20 מיליון דולר להבטחת הרוב הרפובליקני בסנאט, ו-20 מיליון דולר נוספים יוקדשו לבחירות לבית הנבחרים. חמשת מיליון הדולרים הנותרים צפויים להיתרם לארגון פוליטי שיתמוך בטראמפ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    5
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully