וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המחבל בן ה-13 פנה לנדקר: "אני מצטער"; המדינה דורשת 12 שנות מאסר

25.9.2016 / 18:20

במהלך דיון הטיעונים לעונש בבית המשפט המחוזי בירושלים, התנצל המחבל בפני הנער בן ה-13 שדקר בפסגת זאב באוקטובר 2015. ההגנה: "הפרקליטות לא באמת מאמינה בעונש שהציעה. אנחנו מדברים בעיקר על שיקום"

צילום: רוני כנפו

המחבל בן ה-14 שהורשע בשני ניסיונות רצח ובהחזקת סכין, בשל מעורבותו בפיגוע דקירה בשכונת פסגת זאב שבירושלים באוקטובר 2015, בהיותו בן 13, הובא היום (ראשון) לדיון הטיעונים לעונש בבית המשפט המחוזי בעיר. בין הנוכחים בבית המשפט, גם נער בן 13 שאותו דקר במהלך הפיגוע, ובמהלך הדיון פנה אליו המחבל ואמר: "אני מצטער".

הפרקליטות מסרה כי היא מבקשת להשית על המחבל עונש של 12 שנות מאסר בפועל. כמו כן, בקשת המדינה היא לכלא רגיל מיום מתן גזר הדין, במקום המעון הסגור שבו הוא שוהה כיום. עו"ד לאה צמל, המייצגת את המחבל יחד עם עו"ד טארק ברגות, הפצירה בבית המשפט לקבל את קריאות ההגנה לשיקום.

עוד בוואלה! NEWS:
החייל שנפצע בפיגוע מעיד במשפט אזריה: "גם אני רציתי לוודא הריגה"
בהשתלטות על הפרות סדר: מג"ב ריסס בטעות גז מדמיע לבית קפה
ניסיון דקירה בכניסה לקריית ארבע; המחבל נורה ונפצע קשה

אחמד מנאסרה מלוזי  - החשוד בניסיון לרצח יהודים בפסגת זאב. נועם מושקוביץ
"בית המשפט הוא לא התרופה לכל המחלות". המחבל בדיון, היום/נועם מושקוביץ

"יש חשיבות רבה ביותר לשיקום", טענה. "הילד הזה משתקם והולך". לדבריה, בהתייחסות לבקשת הפרקליטות, "אני חושבת שהיא אמרה יותר כמצוות אנשים מלומדה, אני לא חושבת שהם בעצמם מאמינים בזה. לעתים נדירות מופיע ילד עם תזכיר כל כך חיובי, כך כך הרבה תקוות שניתן לתלות בו ולקיים אותן. לכן אנחנו מדברים פה בייחוד על שיקום, ואנחנו מקווים שבית המשפט יאמץ את הגישה הזאת".

בהתייחסות לטענות לענישה מוגברת בצל המצב הביטחוני, טענה צמל: "בית המשפט לא יכול לעשות מעבר למה שהפוליטיקאים לא עושים". לדבריה, "הוא לא התרופה לכל המחלות".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
אחמד מנאסרה מלוזי  - החשוד בניסיון לרצח יהודים בפסגת זאב. נועם מושקוביץ
עורכי דינו שקלו להודות באופן מידי כדי להימנע ממאסר. המחבל בבית המשפט, היום/נועם מושקוביץ

ההגנה טענה לפני ההרשעה בחודש מאי כי הנער לא ביצע את הדקירה בפועל, והשתתף בביצוע המעשה רק במטרה "להפחיד יהודים". עם זאת, בית המשפט קבע כי גרסת ההגנה "לא אמינה". עוד צוין כי "הנאשם שמר על זכות השתיקה בחקירתו". בית המשפט פסק כי הנער ובן דודו, שהואשם גם הוא במעורבות בפיגוע הדקירה, "החליטו לקטול חיים".

בתחילת התהליך שקלו עורכי דינו של הדוקר להודות באופן מידי בכתב האישום כדי שמשפטו ייגמר בטרם יום הולדתו ה-14, וכך יחמוק ממאסר בפועל. זאת משום שהחוק אינו מאפשר עונש מאסר למי שביום מתן גזר הדין בן פחות מ-14. ואולם, לאחר קריאת חומרי החקירה החליטו הסנגורים שלא להודות באישומים ולנהל משפט והליך הוכחות.

אחמד מנאסרה מלוזי  - החשוד בניסיון לרצח יהודים בפסגת זאב. נועם מושקוביץ
הפך לאחד מסמלי גל הטרור בשל גילו הצעיר. המחבל בבית המשפט, היום/נועם מושקוביץ

הנער הדוקר הפך לאחד מסמליו של גל הטרור בשל גילו הצעיר, בשל פרסום חקירתו במשטרה ובשל הסערה הבינלאומית שהתעוררה עקב טענות פלסטיניות שגויות, לפיהן הוא נהרג במהלך אשפוזו בבית החולים. המחבל שוהה כיום במעון סגור ביישוב ירכא שבצפון, כי על פי החוק אין אפשרות לכלוא אותו במהלך משפטו בכלא רגיל בשל גילו הצעיר בעת ביצוע העבירה.

הדוקר ובן דודו דקרו צעיר יהודי בן 20, כמו גם את הנער שהגיע היום לבית המשפט, שהיה אז בן 12. הנאשם נוטרל באמצעות כלי רכב שהתנגש בו, ובן דודו נורה ונהרג בידי שוטרים, כאשר רץ עם סכין לעברם.

(עדכון ראשון: 18:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully