וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המלחמה נגד דאעש עולה שלב: צה"ל החל להשתמש ברחפנים ברמת הגולן

26.9.2016 / 11:30

חיל האיסוף הקרבי הכניס את הרחפנים לשימוש בגבול סוריה, על מנת לשפר את יכולת המענה המידי להתרחשויות השונות, כולל חשש מפיגועים. הרחפן מסוגל לזהות מטרות, כולל בני אדם, מגובה עשרות מטרים

צילום: שלומי גבאי, עריכה: ניר חן

(דיווח לאולפן וואלה! NEWS: כיפת ברזל יירטה ירי בצפון הארץ, לפני שבוע)

על רקע הזליגות ממלחמת האזרחים בסוריה והחשש מפיגועים של ארגוני טרור קיצוניים בגבול רמת הגולן, רכש צה"ל רחפנים שיפעלו בגבול. לוחמי גדוד עיט של חיל האיסוף הקרבי החלו להפעיל את הרחפנים, במטרה לתת מענה מידי להתרחשויות בשטח, כולל המאבק בין ארגוני המורדים למשטר אסד וחשש מפני פיגועים בגבול ואף בשטח ישראל.

הרחפן מסייע באיסוף מידע ויזואלי באמצעות מצלמה בגובה של עשרות מטרים. כמו כן, הוא מספק יכולות זיהוי אדם ורכב, ומעקב אחרי מטרות. הרחפן נוח לשימוש, זמין ונגיש ונותן מענה טקטי, מהיר ואפקטיבי לכוחות בשטח.

עוד בוואלה! NEWS:
ג'ונגל הטרור בגולן: ביום שבו הזליגות יתחלפו בפיגועים על הגדר
שני יירוטים ברמת הגולן: "התושבים הם חיילים-אזרחים של המדינה"
המורדים ירו לשטח ישראל – ואסד חטף. האם צה"ל ישנה את המדיניות?

התעשייה האווירית מציגה: רחפן ומל"ט "מתאבדים" עבור יחידות חיל הרגלים.
מספק יכולות זיהוי אדם ורכב. רחפן של התעשייה האווירית

רמת הגולן הסורית הפכה בימים אלה לאזור ללא ריבון אמיתי, כשאוסף של גורמים שונים הציפו את הגזרה בשנים האחרונות: ארגון המדינה האסלמית או ארגונים המזוהים איתו כמו שוהדא אל-ירמוכ וג'בהת א-נוסרה. עשרות רבות של ארגוני ג'יהאד עולמי שקמים ומתפרקים כמעט מדי חודש, מליציות מקומיות המכונות "שביחות" מטעם המשטר הסורי, פעילי חיזבאללה, מליציות שיעיות, איראנים וגורמי ג'יהאד אסלאמי במימון והכוונה של איראן. רוב האזור בקרבת גבול ישראל - נשלט על ידי מורדים.

לחימה בין לוחמי אסד למורדים הסורים בקונטרה, צולם מרמת הגולן בישראל, יוני 2015. Ariel Schalit, AP
לחימה בין צבא אסד למורדים בקוניטרה - כפי שנראית מרמת הגולן/AP, Ariel Schalit

מול רמת מגשימים שבדרום רמת הגולן, סמוך למשולש הגבולות, התיישב ארגון שוהדא אל-ירמוך המהווה אתגר לא פשוט עבור צה"ל, מאחר שהוא התמקם במרחק קצר מהגדר ומחובר לדעאש. בצד הישראלי מסיירים דרך קבע כוחות של צה"ל, מוכנים לכל שינוי גם ללא התרעה מוקדמת. קו הגבול עד צפון רמת הגולן כולל את מעבר קונטרה, בו התבססו בשטח כוחות ג'בהת א-נוסרה, ארגון ג'יהאד עולמי המזוהה עם מה שנשאר מאל-קאעדה, שבשלב זה החליט לשתף פעולה עם כל מי שנגד המשטר בדמשק. בנוסף, הארגון מנהל קרבות יומיומיים עם ארגון שוהדא אל-ירמוך.

בכל הנוגע לזליגות לתוך שטח ישראל, מדובר בדרך כלל בחוסר דיוק בשיגור פצצות מרגמה וירי ארטילרי, בעיקר מצד צבא אסד. הירי התועה פוגע בדרך כלל במרחק של 100-200 מטר מגדר המערכת. צה"ל, בהנחיית הדרג המדיני, מגיב בתקיפות תוך פחות מ-24 שעות. התגובה הישראלית בשנתיים האחרונות חיזקה את ההרתעה וצמצמה את היקף הזליגות.

מפת פריסת הכוחות בצד הסורי של הגולן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully