וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: חשש שדאעש תקף חיילים אמריקניים בנשק כימי בעיראק

גורמים רשמיים בממשל האמריקני אמרו כי לוחמי הארגון הקיצוני שיגרו פגז או רקטה לעבר בסיס בצפון עיראק שבו נמצאים הכוחות האמריקניים, ובבדיקה ראשונית נמצאו שרידים של גז חרדל "באיכות נמוכה". אף חייל לא נפגע באירוע

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

(בווידאו: הנשיא אובמה - "דאעש מנסה לפלג אותנו כאומה")

כוחות ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) שיגרו פגז או רקטה לעבר בסיס בצפון עיראק, שבו נוכחים כוחות צבא ארצות הברית וצבא הממשל במדינה, שעשוי להכיל גז חרדל – כך דיווחה אמש (רביעי) רשת CNN, מפי כמה גורמים רשמיים במדינה. לפי הדיווח, אף חיל אמריקני לא נפגע במתקפה על הבסיס, שבו נערכים הכוחות לכיבוש העיר מוסול מידי הארגון הקיצוני.

לפי הגורמים, טרם ניתן לקבוע בוודאות שאכן נעשתה מתקפה מסוג זה, שכן בבדיקות הראשונות בזירה אותר גז חרדל, אך בבדיקות השניות לא נמצא חומר כימי כלל. עוד נמסר כי המתקפה אירעה בבסיס האווירי "קיארה" ביום שלישי, וכי הגז שאותר בבדיקות הראשונות היה "באיכות ירודה", ו-"לא אפקטיבי". בשלב זה נשלחו דגימות מהזירה למעבדות לבחינות נוספות.

עוד ידיעות מהעולם בוואלה! NEWS:
פורסמו מיליון מסמכים מודלפים על עשרות אלפי חברות באיי בהאמה
דיווח בלבנון: "המורדים בסוריה יעבירו את גופת אלי כהן לישראל"
קרי: יש לקרקע מטוסים בסוריה כדי להגן על שיירות סיוע הומניטרי

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"ציפינו שדאעש ינסה להשיג נשק כימי". אימון של לוחמי הארגון/מערכת וואלה!, צילום מסך

הגורמים אמרו כי הם ציפו לכך שדאעש ינסה להשתמש בנשק כימי לקראת המתקפה לכיבוש העיר האסטרטגית ואחד ממעוזיו האחרונים של הארגון. הם אף ציינו כי גז חרדל הוא קל להכנה באופן יחסי.

לפני שבוע הודיע פקד בחיל האוויר האמריקני, ג'פרי האריגיאן, כי מטוסים תקפו מפעל לייצור נשק כימי של דאעש בעיראק, שהוסב ממפעל תרופות ישן. בתדרוך לכתבים בפנטגון אמר האריגיאן כי 12 כלי טיס השתתפו בתקיפה שכללה 50 מטרות ברחבי המתחם, שבו הייתה גם מפקדה של הארגון. "בשלב זה איננו יודעים בוודאות באילו כימיקלים מדובר", אמר האריגיאן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully