וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדינות ערב גנזו הצעת החלטה לפיקוח על מתקני הגרעין בישראל

21.9.2016 / 21:20

שגריר הליגה הערבית במטה האו"ם בווינה אמר כי אחרי שלוש שנים שבהן לא הצליחו להעביר את ההחלטה בוועידת סבא"א, הוחלט להשעות את המאמצים ולמצוא טקטיקה אחרת. "איננו מעוניינים בהחלטות שלא ניתן ליישם"

הכור בדימונה/עריכה: ניר חן

(דיון באולפן וואלה! NEWS על גיוס מדעני גרעין, מרץ האחרון)

מדינות הליגה הערבית החליטו לגנוז את הצעת ההחלטה השנתית המוגשת בפגישה של הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבא"א) בשבוע הבא, הקוראת להפעלת לחץ על ישראל להסכים לפיקוח בינלאומי על מתקני הגרעין שלה – כך אמר היום (רביעי) שגריר הליגה הערבית במטה האו"ם בווינה, ואאל אל-אסד. זאת, לדבריו, לאור שינוי בטקטיקה שבה הן ינקטו מדינות ערב בנושא, עקב הכישלון בהעברתן של החלטות מסוג זה בשלוש השנים האחרונות.

"מדינות ערב אומרות מספיק", אמר אל-אסד לסוכנות הידיעות רויטרס. "אנו צריכים להתמודד עם המצב באופן מוכוון תוצאה. איננו מעוניינים בהחלטות שאינן כוללות מנגנון שיאפשר את ישומן". לדבריו, "עלינו לחפש דרכים אחרות, ואנו כעת בתהליך של בחינת המצב".

עוד בוואלה! NEWS:
צפו: עשרות אלפים חוגגים בקוריאה הצפונית את ניסוי הגרעין
אסור לדבר על הסרטן: קשר השתיקה סביב אסון פוקושימה נסדק
בכיר באו"ם: ישראל תאשר האמנה נגד ניסויים גרעיניים תוך חמש שנים

הקריה למחקר גרעיני (הכור) בדימונה – 2004. GettyImages
הקריה למחקר גרעיני בדימונה/GettyImages

הוא לא פירט על השינויים שבהם מתכוונות לנקוט חברות הליגה הערבית, ודחה את הטענות לפיהן מדובר בניצחון לישראל. "איננו מודאגים מניצחונות קצרים שנמשכים חמש דקות", טען.

מאז 2013 לא מצליחות מדינות ערב להעביר הצעת החלטה הנוגעת לישראל. גם הניסיונות החוזרים והנשנים של מדינות ערב לקיים כנס הנוגע לגרעין במזרח התיכון עלו בתוהו, שכן ארצות הברית המשיכה להטיל וטו על המהלך. ישראל היא המדינה היחידה במזרח התיכון שאינה חתומה על האמנה למניעת הפצת נשק גרעיני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully