וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השבתת הרכבת החלה: צפו בתיעוד הכאוס ממעוף הציפור

שלוש תחנות רכבת בתל אביב נסגרו לשמונה ימים בשל עבודות תשתית. הנהגים נתקעו בפקקים בכבישים, ונוסעי הרכבת חיפשו בייאוש את האוטובוסים החלופיים. בפנים - המדריך המלא. "מה נעשה שבוע שלם?"

צילום: מאצ'י הוף, עריכה: יאיר דניאל

שלוש תחנות רכבת בתל אביב נסגרו הלילה (שני) למשך שמונת הימים הבאים, בשל עבודות תשתית נרחבות שייערכו עד יום שלישי, 27 בספטמבר בשעה 05:00. הפעילות בתחנות האוניברסיטה, סבידור-מרכז והשלום הושבתו, ובכבישים כבר החלו להיווצר פקקי תנועה. העבודות הן כחלק מהיערכות להפעלת הקו המהיר בין תל אביב לירושלים, שעתיד להתחיל לפעול בעוד כשנתיים.

לפי מוקד התנועה של המשטרה, עומסים נרשמו הבוקר בנתיבי איילון לכיוון צפון ממחלף משה דיין ללה גוארדיה, בכביש 2 לכיוון דרום מקיסריה לכיוון וינגייט, בכביש 1 לכיוון מערב מגנות לקיבוץ גליות, בכביש 1 לכיוון מזרח מחמד להראל, בכביש 4 לכיוון צפון מגן רווה לחולון, בכביש 4 לכיוון דרום מבית ליד לצומת הדסים, בכביש 5 לכיוון מערב מראש העין למורשה, ובכביש 40 לכיוון צפון מלוד לצומת אל על .

עוד ידיעות בוואלה! NEWS:
על רקע אישור ההסכם: נתניהו ואובמה ייפגשו השבוע בניו יורק
תיעוד: המחבל מירדן מתקרב לשוטר מג"ב עם סכינים - ונורה
ספטמבר בניחוח של קיץ: גל חום כבד יורגש השבוע ברחבי הארץ

מפת הפקקים במרכז הארץ

מרכבת ישראל נמסר כי כ-20 אלפים נוסעים הגיעו עד השעה שמונה הבוקר לתחנות הרצליה ותל אביב ההגנה, משם המשיכו את נסיעתם אל תוך תל אביב באמצעות כ-210 אוטובוסים שהופעלו על ידי משרד התחבורה. "יצאתי הבוקר לעבודה בשעה מוקדמת יותר בגלל השינויים והשבתת הרכבת", סיפרה ליאת לוי, המתגוררת בקריות ועובדת ברמת החייל בתל אביב, "אני מקווה למצוא במהרה את ההסעה".

חיים דנגור מבני ברק אמר כי לקח לו זמן רב למצוא את השאטלים העוברים בין התחנות הסגורות. "לא יודע מה נעשה שבוע שלם. אני כועס על הרכבת. צריכים לפצות אותנו", הוסיף בזעם.

בשל השבתת התחנות, לא יפעלו קווי הרכבת המהירים בין חיפה לתל אביב, ורכבות הלילה בקו נהריה-נתב"ג, שיסיימו את מסלולן בתחנת הרצליה. תנועת הרכבות מדרום תופעל עד לתחנת ההגנה, הרכבות הפרבריות מבנימינה יופעלו עד לתחנת הרכבת בהרצליה וחזרה, ותנועת הרכבות בקו ירושלים-הרצליה תפעל בין תחנת בית שמש לתחנת לוד בלבד.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
שיבושים בתנועת הרכבות, תחנת רכבת הרצליה. ספטמבר 2016. מגד גוזני
תורים ארוכים לאוטובוסים בתחנת הרכבת בהרצליה/מגד גוזני

"היה צריך לחלק את העבודות למספר מועדים ולא ליצור פקקים ושיבושים גדולים במשך שבוע בכל גוש דן", אמר יוסי כץ, שמתגורר בנהריה ועושה מידי יום את דרכו למרכז ברכבת ישראל. "נקווה שאחר כך יהיה לנו שקט מכל השיפוצים וההתקלות".

לדברי כץ, הוא לא מוכן לקחת סיכונים עקב השיבושים הצפויים ופשוט בחר לדחות את הפגישות לימים שאחרי העבודות ברכבת. "אינני יכול להתחייב מתי אגיע לפגישות האלה", הסביר, "הנוחות והדיוק שהם חלק מהנסיעה ברכבת לא יתאפשרו בשבוע הקרוב, דבר שלאורך זמן עתיד לפגוע בעבודה שלי עצמה ולכן אני מעדיף שלא לקחת סיכונים. אני מקיים עם הלקוחות שיחות טלפוניות ומתכתב בנושאים דחופים עד לסיום העבודות. כולי תקווה שהעבודות יועילו לעתיד ויהיו שווים את כל העומסים והפקקים האלה".

"כבר התרגלנו שיש בעיות ותקלות עם רכבת ישראל ואנחנו אלה שתמיד משלמים את המחיר", אמר לוואלה! NEWS ג', חייל בשירות סדיר שמתגורר בצפון הארץ ונוסע מדי בוקר לאחד מהבסיסים במרכז הארץ. ג' מקווה שהצבא יקבל בעין יפה ובהבנה את האיחורים הצפויים של אלפי החיילים לבסיסיהם. "רק לפני שבועיים השביתו לנו את הקווים אחרי שבת בגלל ויכוח פוליטי של ראש הממשלה ושר התחבורה", אמר. "עכשיו לפחות התריעו שבועיים מראש, אז נתנו לנו זמן להיערך".

לדבריו, "ברכבת מנסים חודשים לקדם את היוזמה שחיילים יגיעו לבסיסים בימי ראשון באוטובוסים מיוחדים, ויורידו עומס מהרכבות. אבל הנה עכשיו, יש אוטובוסים אבל הרכבות מושבתות והעומס עובר אליהם. אני רק מקווה שנגיע בזמן לצבא למרות הפקקים והעומסים שיצטברו מחר בכבישי ישראל. אני שוקל להישאר לישון אצל קרובי משפחה ולא לעבור את הבלגן הזה בוקר-בוקר במשך שמונה ימים".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

נוסעת נוספת, שולה סדן, שאמורה לנסוע היום לעתלית כדי לשמור על נכדתה, עדיין לא יודעת איך היא תגיע לבית המשפחה. "אתייעץ בערב עם בעלי ונחליט באיזו שעה הוא ייקח אותי לתחנה המרכזית בתל אביב, ושם אתפוס אוטובוס מהיר צפונה", סיפרה, "אני חושבת שבגלל שמדובר ביום הראשון של העבודות, נקדים את היציאה מהבית בשעה לפחות. מזל שזה לא יום ראשון, אחרת לא היה מקום לזוז ימינה או שמאלה, אם עד היום הייתי עולה על רכבת בתחנת ההגנה בתל אביב, פותרת תשחצים בעיתון ונחה עד להגעה לתחנה בחיפה, השבתת הרכבות גורמת לי לחשוב פעמיים אם להגיע למשפחה או לדחות את הביקור לשבוע הבא".

תחנות רכבת בתל אביב הושבתו לשמונה ימים עקב עבודות, ספטמבר 2016. דוברות רכבת ישראל, מערכת וואלה! NEWS
הפנייה לאוטובוסים בתחנת הרכבת/מערכת וואלה! NEWS, דוברות רכבת ישראל

משרד התחבורה הודיע כי החל מהיום ולמשך שמונת ימי העבודות, יופעל חדר מצב מיוחד בראשות מנהל הרשות הארצית לתחבורה ציבורית, מאיר חן, ובו נציגים של מפעילי התחבורה הציבורית, רכבת ישראל, משטרת ישראל, צה"ל וגורמים נוספים. מטרת חדר המצב היא לעקוב באופן שוטף אחרי פעילות המפעילים ולספק מענה הולם בכל זמן שיידרש. במהלך ימי העבודות, מציעים משרד התחבורה, משרד הביטחון, צה"ל והנהלת הרכבת, פתרונות תחבורה חילופיים לציבור הנוסעים. פירוט על קווי התחבורה הציבורית הסדירים שיתוגברו במהלך ימי העבודות ניתן לקבל במוקד כל קו (*8787), במוקד רכבת ישראל (5770*), במוקד דן (*3456), במוקד מטרופולין באתר משרד התחבורה, רכבת ישראל והמפעילים השונים.

(עדכון ראשון: 21:45)

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
שיבושים בתנועת הרכבות, תחנת רכבת הרצליה. ספטמבר 2016. מגד גוזני
הכניסה לתחנת הרכבת בהרצליה, היום/מגד גוזני
שיבושים בתנועת הרכבות, תחנת רכבת הרצליה. ספטמבר 2016. מגד גוזני
התור לשאטלים בהרצליה/מגד גוזני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    5
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully