וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דאעש: "מבצע פיגוע הדקירה במינסוטה הוא חייל של הארגון"

בהודעה בסוכנות הידיעות של הארגון נמסר כי הדוקר, שפגע בשמונה אנשים לפני שחוסל על ידי שוטר, ככל הנראה נשבע אמונים לארגון. הוא זוהה כאמריקני ממוצא סומלי, וחברי קהילתו טענו כי הוא חף מפשע

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

בסוכנות הידיעות של ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש), "אעמאק", נמסר אתמול (ראשון) כי "מבצע פיגוע הדקירה אתמול במינסוטה הוא חייל המדינה האסלאמית, שביצע את המתקפה בתגובה לקריאות לפעול נגד מדינות הקואליציה". ניסוח ההודעה, הדומה להודעות קודמות שפורסמו לאחר פיגועים במדינות המערב, מעיד על כך שהדוקר ככל הנראה נשבע אמונים לארגון, אולם פעל באופן עצמאי וללא כל קשר ממשי לתשתית הארגון בארצות הברית או במזרח התיכון.

הדוקר זוהה הערב בתקשורת המקומית כדאהיר אחמד אדאן, אמריקני בן 22 ממוצא סומלי. על פי הדיווח בעיתון "סנט קלאוד טיימס", חברי הקהילה המוסלמית בעיר כינסו היום מסיבת עיתונאים, שבה מסרו פרטים על זהותו, וביקשו למסור את תנחומיהם למשפחתו ולמשפחות הפצועים. "אנחנו לא יודעים מה קרה בתקרית", הבהיר דובר הקהילה, עבדאללה אל-קולאהי. "כל מה שמופץ בכלי התקשורת הוא בגדר ספקולציה. העובדות הן שהוא הלך לקנות אייפון, ונורה בזירה על ידי שוטר". ראש העירייה דייב קלייס מסר כי השוטר, ג'ייסון פלקונר, לא היה במשמרת באותה העת.

עוד בוואלה! NEWS:
"הפיק את סרטוני ההוצאות להורג": שר ההסברה של דאעש חוסל בסוריה
טורקיה עצרה חשודים בתכנון פיגועים בשגרירויות זרות במדינה
נשלחו על ידי דאעש: גרמניה עצרה שלושה סורים בחשד שתכננו פיגועים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
"שאל לפחות אדם אחד אם הוא מוסלמי". זירת הדקירה, הלילה/מערכת וואלה, צילום מסך

עוד נמסר כי החשוד סיים תיכון בהצטיינות, והיה במלך לימודיו במכללה מקומית. כמו כן, הוא עבד כמאבטח במשרה חלקית. מהרשויות נמסר כי הדוקר אכן היה במדי מאבטח של חברה פרטית. "אנחנו לא יודעים על היסטוריה של אלימות", הוסיף אל-קולאהי. "הוא היה פעיל בקהילה, וחנך תלמידים בבית הספר התיכון".

מהבולשת הפדרלית FBI נמסר אמש כי האירוע נחקר כ"מעשה טרור אפשרי". משטרת סנט קלאוד מסרה כי לא ידוע על קשר בין הדקירה לפיצוץ החשוד בניו יורק, שהביא לפציעתם של קרוב ל-30 בני אדם.

מושל מינסוטה, מארק דייטון, מסר כי "אני מזועזע מהמתקפה הנוראה נגד חפים מפשע. אם זה נכון שהמתקפה בוצעה ממניעים דתיים, אני מגנה אותה באופן חריף אף יותר". לדבריו, "אין מקום במינסוטה לחוסר סובלנות כלפי זכותם החוקתית של אמריקנים לחופש הדת, על פי בחירתם".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך להיראות ולהרגיש מצוין, לחיות בריא ולהפחית במשקל?

בשיתוף TI SWIM

צפו במסיבת העיתונאים שכינסו חברי הקהילה האמריקנית-סומלית:

איגוד הסטודנטים הסומלים במכללת סנט קלאוד פרסם אמש הודעה רשמית, שבה נכתב: "נרצה להביע את תנחומינו הכנים לקורבנות הטרגדיה הזאת שהכתבה בקהילה האהובה שלנו ולמשפחותיהם, ומקווים להחלמה מהירה של כולם". על פי ההודעה, "הקהילה שלנו נמצאת בנקודה שבה מה שיקרה בהמשך יקבע אם נהיה חזקים יותר או חלשים יותר. קהילת סנט קלאוד היא קהילה חזקה, ואנחנו כסטודנטים מאמינים שאם נתאחד אל מול מתקפה כזאת, נוכל להפיק את המיטב מהפשע חסר ההיגיון הזה".

שמונה בני אדם נפצעו בפיגוע הדקירה במרכז הקניות בסנט קלאוד, כ-110 קילומטרים מצפון-מערב למיניאפוליס, מינסוטה. הדוקר נורה למוות על ידי שוטר שהיה במקום. על פי הדיווחים בכלי התקשורת המקומיים, הדוקר, שזהותו טרם פורסמה, שאל אנשים במקום אם הם מוסלמים לפני שהחל במסע הדקירות.

במהלך מסיבת עיתונאים שכינס מפקד משטרת סנט קלאוד בליר אנדרסון, הוא אמר כי לכל שמונת הפצועים לא נשקפת סכנת חיים. שלושה מהם אושפזו לקבלת טיפול רפואי. אנדרסון הוסיף כי לפי הדיווחים, האדם שהיה חמוש בסכין הזכיר את אללה במהלך התקיפה וכי הוא שאל לפחות אדם אחד אם הוא מוסלמי.

אנדרסון ציין כי המניע לדקירות עדיין לא ברור. "אנחנו נחקור זאת עד לשורש העניין", אמר. הקניון נותר בהסגר לאחר התקרית, אך נפתח מחדש כעבור זמן מה. "לפתע שמעתי פוף, פוף, פוף. חשבתי שמישהו הפך מדף. לפתע אנשים התחילו לרוץ", סיפרה הארלי אקסטד, שהייתה במקום.

(עדכון אחרון: 23:54)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully