וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הפיק את סרטוני ההוצאות להורג": שר ההסברה של דאעש חוסל בסוריה

17.9.2016 / 6:42

על פי ארה"ב, ואיל עדיל חסן סלמאן אל-פאיד, שהיה מקורב לדובר הארגון, נהרג מחוץ לביתו. בתוך כך, קרי הבהיר ללברוב כי כל עוד אסד לא יאפשר גישה לארגוני הסיוע, התקדמות יישום הסכם הפסקת האש תיעצר

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

(שליח האו"ם לסוריה: המשטר מונע סיוע הומניטרי בזמן הפסקת האש)

הקואליציה למאבק בארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) בהובלת ארצות הברית חיסלה את שר ההסברה של ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש), ואיל עדיל חסן סלמאן אל-פאיד, במתקפה אווירית שאירעה ב-7 בספטמבר ליד מעוז דאעש א-רקה שבסוריה - כך נמסר היום (שישי) בהצהרת הפנטגון.

לדברי בכיר במשרד ההגנה האמריקני, ואיל חוסל כשרכב על האופנוע שלו מחוץ לביתו.

"ואיל היה אחראי על הפקת סרטוני התעמולה של דאעש שבהם נראו הוצאות להורג ועינויים", אמר דובר הפנטגון, פיטר קוק. "הוא היה מקורב לאבו מוחמד אל-עדנאני, דובר הארגון". אל-עדנאני, שנחשב גם לסגנו של המנהיג אבו בכר אל-בגדאדי, נהרג במתקפה אמריקנית בחאלב בחודש שעבר.

עוד בנושא:
הפסקת האש מתערערת: קרבות עזים בין המורדים למשטר ליד דמשק
המורדים ירו לשטח ישראל – ואסד חטף. האם צה"ל ישנה את המדיניות?
הפסקת האש בסוריה: רוסיה מאשימה את ארה"ב בהפרתה, האו"ם - את אסד

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
דובר דאעש, מוחמד אל-עדנאני, שנהרג בסוריה בחוד שעבר/מערכת וואלה!, צילום מסך

בתוך כך, הפסקת האש בסוריה, שנחתמה בין ארצות הברית לרוסיה ונכנסה לתוקף ביום שני, ממשיכה להתערער עקב אי-קבלת הסיוע ההומניטרי. שר החוץ האמריקני ג'ון קרי, אמר אתמול למקבילו הרוסי סרגיי לברוב כי וושינגטון לא תמלא את חלקה בהסכם, שכלל הקמת מטה משותף לשתי המדינות למאבק בדאעש, אם הממשל הסורי לא יאפשר גישה לארגוני הסיוע באזורים הפגועים כפי שהוסכם.

נשיא ארצות הברית ברק אובמה אמר דברים דומים. "ארצות הברית לא תמשיך במילוי הצעדים הבאים המתוכננים בהסכם עד שנראה שבעה ימים של ירידה בהיקף הלחימה וגישה ממשוכת לארגוני סיוע הומניטריים", הדגיש.

גם באו"ם מפנים אצבע מאשימה לעבר המשטר הסורי. "כדי להתחיל בשינוע שיירות הסיוע אנחנו צריכים את המסמכים", אמר מתאם האו"ם לעניינים הומניטריים, ינס לרקה. "הם לא הגיעו עדיין. זה מאוד מתסכל".

ג'ון קרי וסרגיי לברוב במסיבת עיתונאים משותפת בז'נבה להצגת תכנית סיום המלחמה בסוריה, 10 בספטמבר 2016. צילום: רויטרס, רויטרס
ההסםכ מתערער. לברוב וקרי בהכרזה על הפסקת האש, לפני שבוע/רויטרס, צילום: רויטרס

האזור שנמצא במחלוקת הוא העיר חאלב, ששליטתה מחולקת בין משטרו של בשאר אסד והמורדים. החודש החל מצור על האזורים שבשליטת המורדים, וכ-300 אלף אזרחים נותרו מבודדים וללא גישה למזון.

אתמול התנהלו אף קרבות עזים בין צבא סוריה למורדים בפרבריה המזרחיים של הבירה דמשק, תוך הפרה של הפסקת האש. העימותים מתחוללים בפרבר ג'ובר, שנמצא בשליטת האופוזיציה זה יותר משנתיים. מרבית האוכלוסייה במקום נמלטה מאז פרצו הקרבות.

לפי הארגון הסורי לזכויות אדם, שמנטר אחר המלחמה באמצעות רשת של פעילים, יותר מ-20 פגזים ורקטות פגעו בג'ובר. עוד דווח כי שני פגזים פגעו גם בשכנות באב א-שרקי שבדמשק, אך לא היו נפגעים בתקרית.

טנק של כוחות המורדים באזור קוניטרה שבדרום סוריה, ספטמבר 2016. רויטרס
קרבות עזים. טנק השייך למורדים/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully