וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חיפה נחנקת": 250 איש הפגינו נגד הרחבת בתי הזיקוק

5.9.2016 / 5:10

תושבי חיפה ופעילי סביבה צעדו לעבר המחלקה האונקולוגית בבית החולים רמב"ם, במחאה על התכנית להרחיב את בתי הזיקוק בעיר. הם דרשו משר האוצר ומהשר להגנת הסביבה לפעול להפסקת המחדל התברואתי, וקראו: "אנחנו לא אזרחים סוג ב'"

צילום: שלומי גבאי, עריכה: אביב אירגז

(מאות מתושבי חיפה והקריות הפגינו נגד ההחלטה להרחיב את בתי הזיקוק, בחודש יולי)

כ-250 מפגינים צעדו אמש (ראשון) בהובלת ארגון "מגמה ירוקה" לעבר המחלקה האונקולוגית בבית החולים רמב"ם בחיפה, במחאה על התכנית להרחבת בתי הזיקוק לנפט (בז"ן)בעיר ובעקבות ששת כתבי האישום העומדים נגדם, בגין דליפות מסוכנות ובגין חריגות מהיתרי הפליטה המותרים. המפגינים, בהם תושבי חיפה ופעילי סביבה, קראו לשר האוצר משה כחלון ולשר להגנת הסביבה זאב אלקין לפעול להפסקת המחדל התברואתי במפרץ חיפה ולעצור את הפקרת תושביה.

"אנחנו לא אזרחים סוג ב', לא ניתן שיפקירו אותנו בעבור נזיד דלקים. נמשיך להפגין עד שהמפעלים הכי מזהמים ומסרטנים במדינה ייסגרו", אמר כפיר לוי, ממובילי המאבק בזיהום במפרץ חיפה מטעם "מגמה ירוקה". "שרשרת ההחלטות הרשלניות שהתקבלו לאחרונה, ובהן החלטת המועצה הארצית לתכנון ולבנייה לאשר את התכניות להרחבת התעשיות של מתחם בז"ן, חושפות את ההפקרות של מקבלי ההחלטות ביחס לחיפה ולתושביה. ההשלכות בהרחבת תעשיות בז"ן הן גזר דין של זיהום אוויר כבד והמשך התחלואה לתושבי חיפה והסביבה".

עוד בנושא זיהום האוויר בחיפה:
עקב זיהום: מפעל חיפה כימיקלים נקנס ביותר מ-3.5 מיליון שקלים
עיריית חייפה מאיימת: נעתור נגד ההחלטה להרחיב את מפעלי בז"ן
בכיר במשרד להגנת הסביבה הושעה מעיסוק בבזן - סגניתו מונתה לתפקיד

הפגנה של תושבי חיפה במחאה על התכנית להרחבת מפעלי בתי הזיקוק, ספטמבר 2016. עמותת "מגמה ירוקה" חיפה, אתר רשמי
"נמשיך להפעיל עד שהמפעלים המזהמים ייסגרו". ההפגנה בחיפה, אמש/אתר רשמי, עמותת "מגמה ירוקה" חיפה

אביהו האן, יו"ר סיעת הירוקים בחיפה, הודיע כי בדיון במועצה הארצית לתכנון ולבנייה שמתוכנן להתקיים ביום שלישי, ישאל את חברי ועדת הערר איך התקבלה ההחלטה להגדיל את בז"ן ב-20%. "מי הגורם הממשלתי שנתן את ההוראה? איך התאימו בין ההחלטה של ועדת הערר להגדלת בז"ן, לבין פרסום ופסילת הסקר האפידמיולוגי שמצא קשר ישיר בין זיהום וקירבה למפעלים הפטרוכימיים ותחלואת סרטן?", הוסיף האן לשאול.

האן אף אמר כי יבקש לדעת "איך ניתן לקבל החלטת הגדלה אם אין מערכת ניטור ואכיפה אמיתית במפרץ חיפה?", וכן "האם מיליון תושבי חיפה אמורים לסבול מעודף תחלואה עבור תעשיית הזיקוק שרובה לייצוא של משפחת עופר?". לטענתו, "המועצה חייבת לקבל החלטה להחזיר לדיון מחודש את תכניות בז"ן וקרקעות הצפון. זו גם ההתחייבות של השר כחלון".

הפגנה של תושבי חיפה במחאה על התכנית להרחבת מפעלי בתי הזיקוק, ספטמבר 2016. עמותת "מגמה ירוקה" חיפה, אתר רשמי
"מי נתן את ההוראה להרחבת בז"ן?". ההפגנה בחיפה, אמש/אתר רשמי, עמותת "מגמה ירוקה" חיפה
הפגנה של תושבי חיפה במחאה על התכנית להרחבת מפעלי בתי הזיקוק, ספטמבר 2016. עמותת "מגמה ירוקה" חיפה, אתר רשמי
"מתים לנשום". ההפגנה בחיפה, אמש/אתר רשמי, עמותת "מגמה ירוקה" חיפה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully