וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל התעשייה האווירית: "נוכל לפתח לוויין חדש תוך שנתיים"

לאחר פיצוץ לוויין התקשורת הישראלי, בתעשייה האווירית ממשיכים בבניית לוויין חלופי הודות לתשתית שמוכנה כבר מ-2015. זאת, במקביל לבנייתו של "עמוס 7". "זה אירוע טראומטי, אין לי מילים אחרות", סיפר המנכ"ל יוסי וייס. צפו בתיעוד בניית "עמוס 6"

צילום: באדיבות התעשייה האווירית, עריכה: יאיר דניאל

מנכ"ל התעשייה האווירית יוסי וייס, שהיה בעבר מנהל מפעל "מבת חלל", התייחס היום (ראשון) לפיצוץ שאירע בלוויין התקשורת הישראלי "עמוס 6" באתר השיגור של חברת SpaceX בפלורידה ביום חמישי האחרון וטען כי יש ביכולתה של התעשייה האווירית לפתח לוויין חלופי בתוך שנתיים, במקביל לבניית "עמוס 7". "עצרנו את הפרויקט בשנת 2015 כך שלרשותינו עומדים תשתית, תכניות ורמה בסיסית של ציוד שמאפשרים לנו להתחיל באמצע פחות או יותר בנייה של לוויין חדש", הסביר, "זמן ייצור שכזה יארך לא יותר משנתיים".

וייס סיפר כי ברגע שבו קיבל את ההודעה על פיצוץ הלוויין, לא התייחס אליה ברצינות - אולם במהרה הבין כי מדובר באירוע חריג ביותר. "באמצע שיחה אני מקבל הודעה: 'המשגר הלך, הלוויין הלך'. בהתחלה התייחסתי בזלזול מוחלט, אבל כשקיבלתי הודעות נוספות עזבתי הכל והתחלתי לטפל באירוע", אמר. "זה אירוע חריג מאוד בתעשיית החלל. מדובר באירוע מאוד טראומטי, אין לי מילים אחרות לתאר את זה".

לקריאה נוספת:
פיצוץ הלוויין "עמוס 6" מחזיר את תעשיית החלל למלחמת הקיום על הקרקע
לוט בערפל: הסיבות שהובילו לפיצוץ הלוויין "עמוס 6" נותרו ללא מענה
מכה קשה לתעשיית החלל: סופו של לוויין התקשורת המתקדם בישראל

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פיתוחו ארך ארבע עד חמש שנים. הפיצוץ ב"עמוס 6"/מערכת וואלה!, צילום מסך

במקביל, כינס היום שר המדע, הטכנולוגיה והחלל אופיר אקוניס מסיבת עיתונאים עם בכירי תעשיית החלל. בסיום הישיבה, החליט כי המשרד יגבש תכנית חלל לאומית לטווח ארוך לישראל והורה על הקמת ועדה בראשות מנכ"ל משרד המדע פרץ וזאן, יו"ר סוכנות החלל הישראלית במשרד המדע פרופ' יצחק בן ישראל ומנהל הסוכנות אבי בלסברגר. בסמכות הוועדה גם לבחון גם את האפשרות לסיוע בפיתוח לוויין תקשורת של מדינת ישראל. הוועדה תגיש המלצותיה בתוך 10 שבועות. בנוסף, הוחלט כי דיון בנושא השלכות אובדן "עמוס 6" על שוק החלל ושוק התקשורת יתקיים במהלך השבוע.

"אבדן הלוויין מדגיש את הצורך לפיתוח תוכנית מואצת בתחום החלל האזרחי", אמר אקוניס. הוא הסביר כי הוא ביקש לזמן בדחיפות את ראשי התעשייה ולשמוע מהם כיצד הם רואים את המצב, ולשמוע הצעות והמלצות להמשך הדרך. לדבריו, "המטרה העיקרית היא גיבוש תוכניות חלל בסיוע של מדינת ישראל כדי לשמור על היתרונות הטכנולוגים האדירים שיש לתעשיות החלל הישראליות. בעקבות האירוע המצער ביום חמישי, אנחנו מדגישים כי תעשיית החלל הישראלי היא מפוארת ותשאר מפוארת. אנחנו נדאג לחזק את מעמדה. נצא מפה עם המלצות אופרטיביות".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
שר החלל והמדע אופיר אקוניס – במסיבת עיתונאים של סוכנות החלל הישראלית – בעקבות פיצוץ עמוס 6. מגד גוזני
"תעשיית החלל הישראלי היא מפוארת ותשאר מפוארת". אקוניס במסיבת העיתונאים, היום/מגד גוזני

ביום חמישי אחרון תקלה חמורה ברקטה של חברת SpaceX הובילה לפיצוץ אדיר שגרם להרס לוויין התקשורת הישראלי "עמוס 6". נסיבות האירוע עדיין לא ברורות לחלוטין ונמצאות תחת חקירת החברה. בתעשייה האווירית סיימו את בנייתו של הלוויין עבור חברת "חלל תקשורת" לפני זמן לא רב, והוא הועבר לאתר השיגור בקייפ קנאברל שבפלורידה, לטובת שילובו עם המשגר של חברת SpaceX.

"עמוס 6" אמור היה להצטרף ל-11 הלוויינים הישראלים הקיימים: שלושה לווייני תקשורת ושמונה לווייני תצפית. התעשייה האווירית, שפיתחה וייצרה את הלוויין במשך ארבע עד חמש שנים, השקיעה בכך כ-220 מיליון דולר.

בעליה של חברת "חלל תקשורת", שאול אלוביץ', מחזיק גם בבעלות בוואלה! NEWS

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully