וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"רק חשבתי איך אצא משם בריא": חייל חרדי הותקף בידי קיצונים. תיעוד

4.9.2016 / 11:55

חי פילבר מירושלים הגיע לתפילה בהר מירון, שם התנפלו עליו עשרות חרדים, קראו לעברו קריאות גנאי, בעטו בו, דחפו אותו וזרקו לעברו חפצים. "חשבתי מי יהיה הקורבן הבא של חולי הנפש האלה". צפו בתיעוד התקיפה

עריכה: עמרי וייס

חי פילבר, חרדי בן 22 מירושלים, התגייס לצה"ל לפני ארבעה חודשים ומאז משרת בבסיס הקריה בתל אביב. הוא שמע לא אחת על חרדים קיצונים שתוקפים חיילים חרדים על מדים, אך לא האמין שייאלץ להתמודד עם תקיפה כזו בעצמו.

האירוע החל ביום חמישי האחרון, כשפילבר נסע עם חבריו מירושלים לתפילה בקברו של רבי שמעון בר יוחאי בהר מירון. בכניסה לקבר, הותקף פילבר על ידי עשרות חרדים מהזרמים הקיצוניים. הוא תיעד את התקיפה נגדו בטלפון הנייד, וממנו עולה כי הם צעקו לעברו קריאות גנאי, כמו "חרד"ק", ו"תסתלק מפה", ואף בעטו בו, דחפו אותו וזרקו לעברו חפצים. רק מעטים מהעוברים והשבים הגנו על החייל.

לקריאה נוספת בוואלה! NEWS:
עשרות הפגינו בירושלים ובבית שמש נגד מעצר סרבן גיוס חרדי; שלושה נעצרו
בעקבות מעצר עריק: מאות חרדים התפרעו בירושלים ובבית שמש
"היום בלילה אתה מת": שיחת האיומים לחרדי המעודד לגיוס. האזינו

חייל הותקף במירון עשרות חרדים התגודדו סביב חייל בקבר שמעון בר יוחאי שבמירון. מערכת וואלה! NEWS
"זה היה זוועה". ההמון החרדי תוקף את פילבר/מערכת וואלה! NEWS

"זרקו עליי דברים, דחפו אותי ונתנו לי מכות", סיפר. "זה היה זוועה. כל מה שעבר לי בראש זה איך אני יוצא משם בריא ושלם. חשבתי מי יהיה הקורבן הבא של חולי הנפש האלה. זה חילול השם. אני מקווה שהקדוש ברוך הוא ייתן להם שכל. זה ההרס שמחדירים להם, אבל החילול השם הוא גדול מאוד".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

"המשטרה אמרה שנוכחותי במקום גורמת לפרובוקציה"

המשטרה שהוזמנה למקום חצצה בין הצדדים. "המשטרה אמרה לי שנוכחותי במקום גורמת לפרובוקציה והציעו ללוות אותי החוצה מהמקום. הם אמרו לי שאני אעזוב ואחזור בהזדמנות אחרת. נסעתי דרך ארוכה כדי להתפלל אצל רבי שמעון בערב ראש חודש וחבל שזה הסתיים ככה". דובר מחוז צפון במשטרה רב פקד יקי אוחנה ציין כי "אכן הוגשה תלונה בנושא". הוא הוסיף: "נפתחה חקירה שבמסגרתה אנחנו משתמשים בכל הכלים העומדים לרשותנו לאיתור חשודים".

בזרם החרדי המרכזי מגנים את תקיפות הקיצוניים נגד החיילים החרדים. פוליטיקאים חרדים אינם מרבים לדבר על הנושא, אך הוציאו בעבר הודעות גינוי נגד תקיפות חיילים חרדים. לעומתם, הזרמים הקיצוניים ממשיכים במאבק נגד גיוס חרדים לצה"ל ועושים כל שביכולתם כדי להחזיר את הנושא לסדר היום הציבורי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully