וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יו"ר הקואליציה: "כץ לא אחראי לכל המשבר, פיטורים הם לא הפתרון"

ח"כ דוד ביטן הודה כי היחסים בין שר התחבורה לראש הממשלה הידרדרו, אך הדגיש כי "צריך לפתור את הבעיה בדיבורים, ואם זה לא יצליח, נראה". ח"כ אוחנה: "חיה ותן לחיות הוא מושג זר לחרדים"

צילום: דוברות משטרת ישראל

יו"ר הקואליציה ח"כ דוד ביטן (הליכוד) אמר היום (שבת) כי קיים "משבר אמון אמיתי" בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לשר התחבורה והמודיעין ישראל כץ, אך הביע התנגדות לכוונת נתניהו לפטר את כץ על רקע משבר עבודות הרכבת. "אי אפשר להחזיר את הגלגל לאחור, אבל הדרך לפתרון היא לא בפיטורים אלא בשיחות, זה עדיין אפשרי, ואם זה לא יצליח, נראה", אמר ביטן, ששימש בשבועות האחרונים מתווך פוליטי בין כץ לנתניהו על רקע המתיחות הגואה בין השניים.

לשכת ראש הממשלה האשימה אמש את התנהלותו של כץ ביצירת משבר הרכבת, אך ביטן סבר אחרת. "כץ לא אחראי לכל המשבר. המשבר פרץ אחרי שהחרדים שלחו מכתב והתגלתה תמונה של עבודות ברכבת ברחבי הארץ", הוסיף באירוע "שבתרבות" במודיעין. "בסופו של דבר, כל שרי הליכוד צריכים להתייצב מאחורי ראש הממשלה ולעבוד יחד איתו". ביטן אף ציין כי "משבר הרכבת יטופל באופן שעבודות שאינן חריגות לא ייעשו בשבת, וכל זאת מבלי שהציבור הרחב ייפגע".

המשבר פרץ בעקבות המחלוקת על ההחלטה להשהות את עבודות התשתית במסילות הרכבת במהלך השבת, בהתאם לדרישות חברי הכנסת החרדים. משום שהעבודות הושהו לאחר תחילת פירוק המסילות שמצפון לתל אביב, רכבת ישראל הודיעה כי לא יפעלו הרכבות בין תל אביב וחיפה עד יום ראשון בערב.

עוד בנושא:
חיילי צה"ל מתוסכלים מהשבתת הרכבות: "נעזוב מוקדם יותר את המשפחה"
מחיר המשבר בין נתניהו לכץ: קו תל אביב-חיפה יושבת במוצאי השבת
גורם בסביבת נתניהו: "כל האפשרויות על השולחן - כולל פיטורי כץ"

ראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבת הממשלה. אוגוסט 2016. אמיל סלמן, פול צלמים
שקל לפטר את שר התחבורה. נתניהו/פול צלמים, אמיל סלמן

דבריו של ביטן מגיעים על רקע שפל חסר תקדים ביחסים בין נתניהו וכץ, המרחף מעל משבר הרכבת, ולאחר איתות כי האיום לפטר את שר התחבורה הונח על השולחן עם ההודעה החריפה ביותר מלשכת ראש הממשלה, שתלתה בו את האשם למשבר. "אין דרך להבין את פעולותיו של כץ אלא כניסיון מכוון להביא למשבר מיותר עם החרדים כדי לערער את יציבות הממשלה", האשימה לשכת נתניהו כשהודיעה אמש על ביטול העבודות שתוכננו ברכבת לשבת עקב לחץ חרדי. "ככל הנראה, כץ מנסה לצבור נקודות בקרב הציבור הרחב שאינו מצוי בפרטים על ידי חילול שבת שייצור משבר עם החרדים". בסביבתו של כץ טרם הגיבו למתקפה החריפה של לשכת נתניהו מאמש.

מדובר בהסלמה משמעותית של הטון ביריבות בין נתניהו וכץ, שהחריפה בשבועות האחרונים לנוכח הניסיון של כץ להעביר חלק מסמכויותיו של נתניהו כיו"ר סיעת הליכוד לגוף בראשו הוא עצמו עומד - מזכירות הליכוד. המהלך עורר זעם רב אצל נתניהו, ששקל את פיטוריו, ולבסוף התרצה בכך שכץ ביטל את ההחלטה במזכירות הליכוד בתום פגישת נזיפה זועפת.

ביטן הוא שתיווך בזמנו בין הצדדים, מנע את פיטוריו של כץ והוביל להחלטה של כץ לחזור בו מהמהלך במזכירות הליכוד. לאחר מכן פרץ משבר הרכבת של השבוע האחרון, שלווה בגלגולי אחריות בין ראש הממשלה לשר התחבורה. זאת, כשברקע מרחפת טענת המפלגות החרדיות כי כץ התחייב בפניהן שהעבודות ברכבת לא יפרו את הסטטוס קוו ודרישת חלק מחבריהן לפיטוריו.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
שר התחבורה ישראל כץ באתר עבודות הרכבת התחתית ברמת גן. ראובן קסטרו
כץ באתר עבודות תחנת הרכבת הקלה ברמת דן, באוגוסט/ראובן קסטרו

ח"כ אלי אלאלוף (כולנו) הביע דאגה לנוכח השבתת הרכבת. "זה לא נראה טוב, אפילו גרוע. זה לא רק החיילים, זה גם אזרחים. אני מקווה שראש הממשלה יתעשת, התחבורה צריכה להיות פתוחה לאזרחים מתי שהם רוצים ולא מתי שהמפלגות רוצות", טען אלאלוף באירוע "שבתרבות" בבאר שבע. אם זאת, הוא אמר כי אינו מאמין שהשר כץ יפוטר. "הוא שר תחבורה מצוין בתחומים אותם אני מעוניין לקדם", ציין.

באותו אירוע השתתף גם ח"כ אמיר אוחנה (הליכוד), שהביע התנגדות לדרישות לחרדים. "חיה ותן לחיות הוא מושג זר למפלגות החרדיות, שדורשות שוב ושוב את זכות הווטו - ואנו אומרים אמן. יחד עם זאת, מי שלא נכנס לממשלת אחדות שלא יבכה על הווטו של החרדים בנושאי דת ומדינה - הוא האשם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully