וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טייסים ישראלים "הפילו" מטוסים זרים: נחשף תרגיל ישראל ופקיסטן בארה"ב

1.9.2016 / 13:07

בחודש שעבר השתתפו כ-50 מטוסים מסוגים שונים וממדינות שונות, בהן גם איחוד האמירויות וספרד, בתרגיל יוקרתי שנערך בארצות הברית. בין היתר תרגלו הכוחות תדלוק באוויר, התקפות סייבר על מטוסים וניסיונות ריגול

צילום: Nellis Television עריכה: שניר דבוש

טייסי קרב של חיל האוויר הישראלי השתתפו בחודש שעבר בתרגיל "רד פלאג" בארצות הברית בהשתתפות חילות האוויר של פקיסטן, איחוד האמירויות וספרד - כך אושר היום (חמישי) לראשונה. בתרגיל לקחו חלק כ-50 מטוסים מסוגים שונים, בהם שמונה מטוסי קרב ומטוס תדלוק ישראלי.

במהלך התרגיל, שנערך בין 15 ל-26 באוגוסט, דימו הכוחות מגוון רחב של תרחישים בהם, קרבות אוויר-אוויר שבמהלכם הצליחו טייסי חיל האוויר הישראלי "להפיל" מטוסי קרב זרים. "ההבדלים בין הטייסות היו ברורים", ציין הקצין הבכיר. בנוסף לכך, חיל האוויר הישראלי תרגל לראשונה תדלוק אווירי בתרגיל מסוג זה. הכוחות תרגלו גם ציד של מטרות על הקרקע, תקיפה של כלי טיס באמצעות סוללות טילי קרקע-אוויר מתקדמות, התקפות סייבר על מטוסים, ניסיונות ריגול בחדרי התדריכים ואבטחת כוחות קרקע כולל כוחות מיוחדים שצונחים בתא שטח מורכב.

הטיסה מישראל לארצות הברית סייעה לטייסי חיל האוויר הישראלי לדמות תרחיש של תקיפה באיראן, המכונה "תקיפה במעגל שלישי". קצין בכיר בחיל האוויר התייחס לטיסה זו ואמר כי מדובר בטיסות העברה לא מבצעיות. "לא היינו חמושים, טסנו דרך מדינות ידידותיות עם נוהלי תעבורה אזרחיים", סיפר הקצין.

לקריאה נוספת:
צפו: הצצה נדירה לפעילות המסווגת של יחידת העילית 669
תיעוד: טיסת הניסוי הראשונה של מטוס ה-F-35 שיגיע לישראל

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
דימו התקפות סייבר. מטוסי קרב ישראליים/מערכת וואלה!, צילום מסך

"בהדמיה לא משנה אם אנחנו טסים חמושים או לא", הבהיר. עם זאת, הסביר כי התכנון של הטיסה הייתה לפי טיסות ארוכות טווח, ובהתאם הופעלו נהלי איכות למטוסים "כדי שיחזיקו כמו שצריך את הטיסה בדרך תחת תנאי מזג אוויר שונים". לדבריו, "זו טיסה ארוכה מאוד לצוותים, בערך שמונה עד תשע שעות למטוסים. זה אכן משרת אימון של מעגל שלישי, ארוך טווח. מדובר בתכנון של אלפי מיילים. מסוג השרירים שאנחנו צריכים. גם בתחום התדלוק ומזג אוויר. זה משרת את הכשירות".

"רד פלאג" הוא תרגיל שארצות הברית עורכת זה 41 שנים, ארבע פעמים בשנה, אך לא תמיד בהשתתפות מדינות זרות. התרגיל מוגדר כאחד היוקרתיים והחשובים בעולם. בשונה מתרגילים אחרים שבהם השתתפה ישראל בשני העשורים האחרונים, הפעם החליטו הכוחות האמריקניים לאפשר למטוס תדלוק להשתתף בתרגיל.

ייתכן שהחתימה על הסכם הגרעין בין המערב לאיראן אפשר את ההחלטה האמריקנית מאחר והכוונות הישראליות לתקיפה ברפובליקה האסלאמית ירדו לכאורה מסדר היום. בתוך כך, בשנה הקרובה יקיים חיל האוויר הישראלי תרגיל אווירי נוסף בהשתתפות מדינות זרות שאישרו את הגעתן, בהן יוון, ארה"ב ופולין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully