וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יד ושם נגד קמפיין ארגוני חיות: "פרובוקציה וזילות השואה"

31.8.2016 / 21:19

מוסד ההנצחה גינה את מסע הפרסום שבו מכונה הובלת בהמות "מסעות מוות" ו"משלוחים חיים". בארגון היהודי "חותם" פנו ליועמ"ש בדרישה לעצור את הקמפיין: "ביזיון הנרצחים והסתה פרועה"

עריכה: טל רזניק

מוסד הנצחת השואה "יד ושם" גינה את הקמפיין שהשיקו ארגוני "אנונימוס" ו"תנו לחיות לחיות" נגד הובלת עגלים חיים, ובו כונו משלוחי הבקר "מסעות מוות" ו"משלוחים חיים". מסע הפרסום, המביע התנגדות להובלת הבהמות הנמשכת בדרך כלל בין שבוע לשלושה וגורמת לבעלי החיים סבל רב. התנגדות "יד ושם" הגיעה, לטענתם, בעקבות ניסיון ההשוואה של סבל בעלי החיים לסבל היהודים בשואה.

"'יד ושם' דוחה בשאט נפש השוואות לשואה במחאות מסוג זה, צודקות ככל שתהיינה", אמרו בארגון בתגובה לפנייה של האזרח איתי אסמן. בארגון הוסיפו: "'יד ושם' מבקש להדגיש שהרצון לעורר פרובוקציה אינו מצדיק זילות של זכר השואה ופגיעה ברגשות הציבור בכלל וציבור הניצולים בפרט. ההשוואה בין סבלן של החיות לבין סבלם של היהודים בשואה גורמת לעיוות המשמעות והמהות ההיסטורית של השואה. גישה אטומה ופרובוקציה לשמה, כפי שנוקטים יוזמי הקמפיין, פוגעות בתשתית הערכית שעומדת גם ביסוד התביעה שלהם, ובכך למעשה כורתים את הענף עליו הם רוצים להישען".

קמפיין שלטי החוצות החדש של ארגוני זכויות בעלי החיים מתנגד, כאמור, להובלות העגלים החיים שנמשכות שבועות במשלוחים לישראל. לפי הארגונים, כמות העגלים המיובאים ארצה הכפילה את עצמה בשנה האחרונה, ולטענת הארגונים זה נובע כתוצאה מההקלות של משרד החקלאות ושאר הגורמים הרלוונטיים.

עוד בוואלה! NEWS:
נתניהו נגד "בית ספר למסתננים"; חולדאי: "מתנהג כטוקבקיסט"
לא בפעם הראשונה: כך נכשל מפכ"ל המשטרה בלשונו - שוב ושוב
ים רוצה להתחיל ללמוד: "למה אף אחד לא מוכן לעזור לנו?"

קורס צוערים - יד ושם. משרד החוץ, ספק 500
"פגיעה ברגשות הציבור". חדר ההנצחה ב"יד ושם"/ספק 500, משרד החוץ

בארגוני בעלי החיים הסבירו כי מטרת הקמפיין היא לעורר את "הפתרון הידוע" לסבלם של בעלי החיים במשלוחים - הפסקתם. "המשלוחים החיים כרוכים מטבעם בהתעללות. אין שום הצדקה לדחיסת בעלי חיים לאניות צפופות, מתבוססים בהפרשותיהם, למסע שנמשך על פני יבשות וימים, רק כדי לשחוט אותם בישראל", נמסר. "שר החקלאות מדבר על החשיבות ההלכתית במניעת צער בעלי חיים אך בפועל לא מטיל שום הגבלות על תעשיות מתעללות".

בתגובה לקמפיין, פנה ארגון "חותם – יהדות על סדר היום" ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט בדרישה לעצור את הקמפיין לאלתר עקב "פגיעה ברגשות הציבור". הארגון, הפועל להגברת הזהות היהודית בנושאי חקיקה, מסר כי "בקרב ארגוני בעלי החיים אכילת בשר היא רצח, הובלת בעלי חיים שקולה לשואה הנוראה ואין הבדל בין אדם לבהמה". מנכ"ל "חותם" עמיטל בראלי הוסיף: "על פי הטרמינולוגיה הזו, שר החקלאות שמעודד הקלות על הייבוא הוא לא רחוק ממפקד האס.אס. זו זילות השואה, ביזיונם של הנרצחים והסתה פרועה, ולכן את הקמפיין הזה יש לעצור מיד".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
כרזה של ארגון אנונימוס נגד משלוחים של בעלי חיים. מתוך עמוד הפייסבוק של אנונימוס, אתר רשמי
"יש לעצור את הקמפיין מיד". כרזה מהקמפיין/אתר רשמי, מתוך עמוד הפייסבוק של אנונימוס

נוסף על כך, בדיקה מקיפה שערכו ב"חותם" העלתה כי הובלת הובלת בעלי חיים נמצאת תחת פיקוח הדוק של מדינות המוצא ושל משרד הבריאות בישראל. "הפיקוח הדוק הן מבחינה בריאותית, והן מצד הרצון להמעיט ככל האפשר בסבלם של בעלי החיים. אם קיימים מקרים חריגים, יואילו הארגונים להעבירם אל משרד הבריאות על מנת שהאחרונים יטפלו בנושא באופן מידי", נמסר.

עוד מדגישים בארגון כי "על פי התורה בעלי החיים מותרים לשימוש האדם, כמובן ללא התעללות או פגיעה מיותרת בהם. התורה שציוותה על איסור 'צער בעלי חיים', היא אותה תורה שהתירה אכילת בשר ואף ציוותה על כך בשבתות וחגים, תוך השתדלות יתרה למעט את צערן של הבהמות ככל שניתן. מי שלא יודע להבדיל בין אדם לבהמה סופו שיתאכזר אל בני אדם".

ארגוני זכויות בעלי חיים: "הטענות מבזות"

בארגונים "אנונימוס" ו"תנו לחיות לחיות" התייחסו לטענות של "חותם". "שבועיים לאחר שהקמפיין עלה לאוויר, וכשבמשרד החקלאות חשים את הלחץ הציבורי להפסיק את המשלוחים החיים, החליטו בפורום חותם – התומך במשלוחים – לנסות להכפיש את הקמפיין באמצעות טענות בדיוניות, המבזות הן את הנושא והן את זכר השואה".

לטענת הארגונים, "אין במודעות שום כוונה להשוות בין המשלוחים של עגלים וטלאים לשחיטה לבין המונח השגור 'צעדות המוות' (ולא 'מסעות מוות'). המונח מסעות מוות הוא לא יותר מתיאור עובדתי, שנבחר כקונטרסט למונח השגור 'משלוחים חיים', שמשמש כבר שנים רבות לתיאור המשלוחים של בעלי חיים לשחיטה, ושאינו משקף את האכזריות שלהם ואת העובדה שרבים אינם שורדים את המסע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully