וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המדינה שוב התרשלה בפרשת רונאל פישר: ישתחרר מהאזיק האלקטרוני

28.8.2016 / 12:57

פרקליט הצמרת, הנאשם בעבירות שוחד, יזכה לתנאים נוחים יותר לאחר שמח"ש לא ביקשה להאריך את מעצרו כנדרש. זו אינה הפעם הראשונה שהמדינה מתרשלת בתיק פישר, ובשבוע שעבר ביקשה לתקן את כתב האישום נגדו. משפטו יחל באוקטובר

צילום: רוני כנפו, עריכה: שניר דבוש

בית המשפט המחוזי בירושלים קבע ביום שישי האחרון כי עו"ד רונאל פישר, הנאשם בעבירות שוחד, מוחזק במעצר זה שמונה ימים בניגוד לחוק. ליזי שובל-בר, עורכת הדין החדשה שמייצגת את פרקליט הצמרת מטעם הסנגוריה הציבורית, פנתה לבית המשפט וטענה כי מח"ש לא האריכה את תנאי האיזוק בחוק ולכן המעצר אינו חוקי.

בהתאם להחלטה, פישר לא יחויב באיזוק אלקטרוני במסגרת מעצר הבית. "לאור המסקנה אליה הגעתי בנוגע למניין ימי המעצר, אני מקבלת את טענת המבקש לפיה התקופה המרבית של המעצר הסתיימה, ומאחר שהמשיבה לא פנתה לבית המשפט העליון בבקשה להאריך את המעצר, בטל הפיקוח האלקטרוני", כתבה בהחלטתה השופטת עירית כהן.

לקריאה נוספת:
העליון על ערעור ערן מלכה: "המחוזי התייחס לכתב אישום לא נכון"
פישר מגיב לראשונה להאשמות: "התביעה ניצלה לרעה את הפרשה שנקשרה בשמי"
למרות המתנות מעו"ד פישר: פרקליטת מחוז ת"א לשעבר לא תועמד לדין

רונאל פישר, בית משפט המחוזי ירושלים, 10 ביוני 2015. נועם מושקוביץ
תנאי מעצר נוחים יותר. פישר בדיון במשפטו, יוני 2015/נועם מושקוביץ

עם זאת, קבעה השופטת כי יתר התנאים שנקבעו, לרבות מעצר הבית (פישר נמצא בימים אלו במעצר בביתו שבצפון תל אביב, ג"ג), יישארו בתוקף עד להחלטה שתינתן על ידי בית משפט השלום בטענות ההגנה הנוגעות לחלוף הזמן ועילות המעצר. הטעות של מח"ש, שמנהלת את התיק נגד פישר, תהיה להם לרועץ גם בהליך זה. משפטו של פישר יחל באוקטובר.

זו אינה הפעם הראשונה שהמדינה מתרשלת בניהול התיק נגד פישר: החל מאי המעקב אחרי מזוודת הכסף, עבור בזמן הרב שלקח לפרוץ את מכשירו הנייד של פישר וכלה בהצהרתה בשבוע שעבר כי לאחר שמחקה כמה מהוראות החיקוק בכתב האישום נגד פישר, ביקשה לתקן את כתב האישום ולהשיבן בחזרה. זאת, לאחר שהתייעצה עם פרקליטות מיסוי וכלכלה ושם נמסר למדינה כי מדובר בטעות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully