וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביידן לארדואן בביקור בטורקיה: "מתנצל שלא הגעתי מוקדם יותר"

24.8.2016 / 21:20

סגן נשיא ארה"ב אמר בביקורו באנקרה, שנערך לראשונה מאז ניסיון ההפיכה, כי לוושינגטון אין עניין להגן על איש הדת פתהוללה גולן, הנאשם בתכנון ניסיון ההפיכה בחודש שעבר. עם זאת, הוא הבהיר כי רק בית משפט יכול להביא להסגרתו

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

(ארדואן הכריז על מצב חירום לאחר ניסיון ההפיכה: "לטהר את הווירוס משורות הצבא", בחודש שעבר)

סגן נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן הודיע היום (רביעי) בביקורו באנקרה כי מדינתו שיתפה פעולה עם טורקיה באיסוף הראיות לצורך הסגרתו של איש הדת פתהוללה גולן, הנאשם בתכנון ניסיון ההפיכה במדינה ב-15 ביולי. עם זאת הווא הבהיר כי לשם כך יהיו צריכים להתקיים תנאים משפטיים מסוימים.

ביידן אף התנצל בפני ארדואן, ואמר כי היה עליו לבקר באנקרה מוקדם יותר. הוא הוסיף כי ארצות הברית לא מעוניינת בכך שטורקיה תהפוך למדינה עם שלטון צבאי.

לדבריו, ארצות הברית תמשיך בשיתוף הפעולה עם טורקיה ואין לוושינגטון עניין להגן על מי שפגע בבעלת בריתה. עם זאת, סגן הנשיא הבהיר כי רק בית משפט פדרלי יוכל להורות על הסגרתו של גולן. הוא ציין כי עורכי דין רבים יותר עובדים על בקשתה של טורקיה להסגרה מאשר על כל בקשה דומה אחרת. בהצהרה שמסר לכלי תקשורת בבירת טורקיה לאחר שנפגש עם נשיאה, רג'פ טייפ ארדואן, הדגיש ביידן כי המעורבים בניסיון ההפיכה הם טרוריסטים.

עוד בנושא:
הלחץ האירופי עבד? טורקיה נסוגה מעונש המוות על תומכי ההפיכה
שלט "לא ראוי" בשדה התעופה: הנציג האוסטרי זומן לבירור באנקרה
טורקיה מציעה לרוסיה לתקוף יחד את דאעש בסוריה: "אויב משותף"

סגן נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן נפגש עם נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן, 14 באוגוסט 2016. רויטרס
"ארה"ב תמשיך בשיתוף הפעולה עם טורקיה". ביידן וארדואן בפגישה באנקרה, היום/רויטרס

גם ארדואן מסר הצהרה לתקשורת לאחר הפגישה בין השניים. לדבריו, אסור לארצות הברית להתייחס לבקשת ההסגרה של מדינתו בזלזול, ועליה להסגיר את גולן כנדרש בהסכמים בין המדינות.

ביידן הגיע לביקור שעות אחדות לאחר תחילת מבצע "מגן הפרת" של הצבא הטורקי נגד ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) בצפון סוריה. המבצע מתקיים בסיוע הקואליציה נגד דאעש בהובלת ארצות הברית.

סגן נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן עם ראש ממשלת טורקיה בינאלי יילדרים, אנקרה, טורקיה. אוגוסט 2016. AP
נמנעים ממשבר. ביידן ויילדרים, היום/AP

דבריו של סגן נשיא ארצות הברית מגיעים לאחר שמוקדם יותר היום אמר ראש ממשלת טורקיה, בינאלי יילדרים, כי אסור שארצות הברית תאפשר תקריות שיפגעו ביחסים בין המדינות. נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן אמר בצהריים כי לארצות הברית "אין תירוץ" להימנע מהסגרתו של גולן, השוהה במדינת פנסילבניה. הוא הוסיף כי אנקרה תמשיך במגעים עם וושינגטון על הסגרתו של גולן וטען כי אי-הסגרתו של גולן לא תטיב עם ארצות הברית.

(עדכון ראשון: 19:30)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully