וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טורקיה על התקיפות בעזה: "פציעת אזרחים חפים מפשע אינה מקובלת"

משרד החוץ באנקרה גינה את התגובה של צה"ל לשיגור הרקטה לעבר שדרות, חרף הסכם הפיוס בין שתי המדינות. "העובדה שנרמלנו את היחסים עם ישראל אין פירושה שנשתוק לנוכח מתקפות נגד העם הפלסטיני"

עריכה: ניר חן צילום: בני בן סימון

משרד החוץ של טורקיה גינה היום (שני) את תקיפות צה"ל ברצועת עזה, שבוצעו אמש בעקבות שיגור הרקטה לעבר שדרות. בהודעה מטעם המשרד באנקרה נמסר כי "התקיפות, שגרמו לפציעת אזרחים חפים מפשע, אינן מקובלות, לא משנה מהי הסיבה להן". המשרד הוסיף וגינה את "גישתה העוינת" של ישראל, המפריעה לטענתו לתהליך השלום עם הפלסטינים ומפרה את תקופת השקט היחסי באזור.

"העובדה שנרמלנו את היחסים עם ישראל אין פירושה שנשתוק לנוכח מתקפות נגד העם הפלסטיני", נמסר תוך התייחסות לאישור הסכם הפיוס בין ירושלים ואנקרה בידי הפרלמנט הטורקי ביום שישי האחרון. בהמשך, נכתב בהודעת המשרד כי טורקיה תמשיך להביע סולידריות ולעמוד לצד העם הפלסטיני נגד "פעולות ישראליות המפרות את החוק הבינלאומי".

עוד באותו עניין:
מציאות ישנה-חדשה: התקיפות בעזה לא ישנו את כללי המשחק בין ישראל לחמאס
רקטה נפלה בחצר בית בשדרות ולא גרמה לנפגעים; צה"ל תקף בעזה
בפעם השנייה ביממה: צה"ל תקף מטרות בעזה בתגובה לירי לשדרות

תקיפה של צה"ל באזור בית חאנון ברצועת עזה 21 אוגוסט 2016. טוויטר, צילום מסך
עשן מיתמר מרצועת עזה בעקבות התקיפות אתמול/צילום מסך, טוויטר

ברקע התקיפה הנרחבת ברצועה, אמר הבוקר קצין בכיר בצה"ל כי הצבא שינה את כללי המשחק ברצועה. "מה שקרה הלילה ברצועה זו תקיפה חריגה. מדובר בתקיפה של 50 יעדים במשך יותר משעתיים". הבכיר הסביר כי בעקבות ירי הרקטה אתמול לעבר שדרות, בצה"ל אין כוונה להשלים עם המצב. "כן יש לנו כוונה לטפל בכל סוגי התשתיות".

התגובה החריפה של צה"ל לא הובילה – לפחות בינתיים – לירי נוסף של רקטות לעבר יישובי עוטף עזה. "אנחנו מוכנים גם לפעולות אחרות אם השקט יופר", הסביר הקצין הבכיר על האפשרות שחמאס יגיב. אף ש"אכנאף בית אל-מקדס", ארגון סלפי המזוהה עם דאעש קיבל אחריות לשיגור הרקטה לשדרות, בצה"ל עדיין לא אישרו זאת. "אנחנו לא יודעים מי שיגר את הרקטה לעבר העיר שדרות", אמר הקצין הבכיר.

מאז הירי לעבר ישראל תקף צה"ל פעמיים ברצועת עזה. פעם אחת מיד לאחר נפילת הרקטה בשדרות, אז הותקפו תוך עשר דקות שני יעדי טרור על ידי טנק וכלי טיס. הפעם הנוספת הייתה סמוך לשעה 22:00 בלילה, כשכלי תקשורת פלסטיניים דיווחו על עשרות תקיפות שפגעו במטרות של כלל הארגונים הפועלים ברצועה. למרות הדיווחים הפלסטיניים על שני פצועים קל בתקיפות האוויריות, הבהיר הקצין הבכיר כי בצה"ל לא מכירים נפגעים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully