וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמאס: השבויים הישראלים יקבלו אותו יחס שלו זוכים האסירים שלנו

אילן זלאיט

21.8.2016 / 19:10

דובר הזרוע הצבאית של הארגון אמר במצעד צבאי ברפיח כי "המצור שמטילה ישראל" על הרצועה לא ימנע מהם לפתח את יכולותיהם. "אנחנו מוכנים לכל מערכה נגד האויב הציוני"

עריכה: אביב אירגז

הזרוע הצבאית של חמאס איימה היום (ראשון) כי "השבויים הישראלים" שמוחזקים בידיה ברצועת עזה יקבלו את אותו יחס שלו זוכים האסירים הפלסטינים הכלואים בבתי הכלא בישראל. במצעד צבאי ברפיח לציון שנתיים לחיסול בכירי הארגון במבצע "צוק איתן" אמר דובר גדודי עז א-דין אל-קאסם, אבו עוביידה, כי "אנו מזהירים את האויב שלא להמשיך בצעדיו היהירים נגד אסירינו".

הארגון מחזיק בגופות החיילים סגן הדר גולדין וסמל-ראשון אורון שאול, שנהרגו בקרבות במבצע "צוק איתן". ברצועה מוחזקים גם אברהם מנגיסטו, תושב אשקלון, וג'ומעה אבו גנימה והישאם א-סייד, תושבי הפזורה הבדואית. שלושתם חצו את הגבול בשנה וחצי האחרונה. לטענת משפחותיהם, הם לוקים בנפשם.

החודש פיזר שב"ס אגפים של חמאס בבתי הכלא נפחא ואשל. דובר הארגון הוסיף כי חמאס "מוכן לכל מערכה נגד האויב הציוני" וכי "המצור שמוטל על רצועת עזה" לא ימנע ממנו לפתח את יכולותיו. "מי שזורע זעם יקצור הר געש", הזהיר. היום שוגרה רקטה לשדרות, מבלי שגרמה לנפגעים. ארגון המזוהה עם דאעש קיבל אחריות.

לקריאה נוספת בנושא
בפעילות לילית: צה"ל ושב"כ עצרו בכיר חמאס ברמאללה
לאחר יומיים: אסירי חמאס הפסיקו את שביתת הרעב ההמונית נגד שב"ס

איש גדודי עז א-דין אל קסאם – הזרוע הצבאית של חמאס מציג תא כלא אשר מיועד כביכול לשבויים ישראלים בעת מצעד נגד ישראל ברפיח. רויטרס
"כלא ארבע לאסירי האויב". המצעד של חמאס, היום/רויטרס
חבר ביחידת המארינס של גדודי אל קסאם – הזרוע הצבאית של חמאס מחזיק את נשקו בעת מצעד אנטי-ישראלי. רויטרס
פעיל הזרוע הצבאית של חמאס ברפיח, היום/רויטרס

אבו עוביידה הדגיש שוב את המחויבות של חמאס לפעול לשחרור אסיריו בבתי הכלא בישראל. כמו כן, הוא הבטיח שחמאס עושה את כל המאמצים להביא לשחרורם של ארבעה מאנשיו שנעצרו בחצי האי סיני בשנה שעברה בידי השלטונות המצריים. "אנו אומרים לכל מנהיגי העולם – אל תעשו יד אחת נגד הבעיה של העם הפלסטיני. אנו נמשיך לשאת את דגל המערכה נגד הכיבוש", אמר.

בעקבות פיזור אגפי חמאס בבתי הכלא, פתחו כ-300 אסירים המזוהים עם הארגון בשביתת רעב בתחילת החודש וכעבור יומיים הם הפסיקו אותה. לטענת דוברי חמאס בעזה, במהלך המשא ומתן עם שב"ס ניתנה הסכמה לשורת וויתורים כלפי האסירים.

דובר שב"ס גונדר-משנה אסף ליברטי אמר כי שביתת הרעב אכן נפסקה לאחר שנציגי שב"ס שוחחו עם נציגי השובתים. עם זאת, ליברטי הדגיש כי שב"ס לא הסכים להקלות כלשהן בתמורה להפסקת שביתת הרעב, וכי האסירים חדלו לשבות מרצונם החופשי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully