וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"כללית" תפצה משפחה ב-8.5 מיליון שקל עקב לידת בת הסובלת מפיגור

21.8.2016 / 19:00

קופת החולים תפצה את המשפחה משום שלא ערכה בזמן בדיקות שיכולות היו להוביל להפסקת ההיריון ולמניעת לידת התינוקת. לדברי האם, נאמר לה רק כי "התינוק קצת קטן". כללית: "נערער לעליון"

אישה בהיריון. ShutterStock
האם טענה שלא הוסבר לה על הסכנה מפני מומים גנטיים/ShutterStock

בית המשפט המחוזי בירושלים פסק ביום רביעי כי קופת חולים כללית תפצה משפחה בסכום של כשמונה וחצי מיליון שקלים, בעקבות לידת בת הסובלת מפיגור התפתחותי קשה וזקוקה לעזרה ולסיעוד. בית המשפט פסק כך משום שנקבע כי כללית לא ערכה את הבדיקות הנדרשות בזמן, לאחר שהתגלו ממצאים המלמדים כי קיים חשש שהעובר ייוולד עם פיגור – ממצאים שהיו עשויים להוביל להפסקת ההיריון ולמניעת לידתו.

התובעים, הוריה של הילדה, טענו כי בשבוע ה-33 להיריון – שלב מאוחר המצריך התייחסות מהירה לכל חשש הנוגע לבעיה בהתפתחות הילד – עלו "ממצאים מחשידים" הקשורים לאפשרות של פיגור התפתחותי. למרות זאת, טענו, האם לא הופנתה לבדיקה באופן מידי וזו נערכה רק לאחר שבועיים.

בתצהיר שהגישה לבית המשפט, טענה האם שערכה את כל הבדיקות הנדרשות במהלך ההיריון, ושכל שנאמר לה בידי הרופאים הוא כי "התינוק קטן קצת". כמו כן, טענה כי לא הוסבר לה שקיימת סכנה שהעובר יסבול ממומים גנטיים והוסיפה שלא קיבלה כל הסבר לסיבה שבגללה ראשו של העובר קטן.

לקריאה נוספת בוואלה! NEWS:
רקטה נפלה בחצר בית בשדרות ולא גרמה לנפגעים; צה"ל תקף בעזה
ארדואן: המחבל שהתפוצץ בחתונה והרג עשרות - נער כבן 12
אלה 277 בתי הספר המצטיינים שמוריהם יתוגמלו באלפי שקלים

בעדותו בבית המשפט מסר הרופא שטיפל באם מטעם קופת חולים כללית כי "אינו זוכר" אם עדכן אותה בממצאים שעלו במהלך בדיקות שנערכו בתקופת הריונה, הנוגעים לחשש כי העובר מפגר בהתפתחותו. כשנשאל על ידי עורכי דינה של התובעת, יוסי טולדנו ועידו שטובר, אם גם כאשר התגלו ממצאים גבוליים שעשויים לבשר על התפתחות שאינה תקינה עליו ליידע את האם, הוא השיב בחיוב.

השופט ארנון דראל קבע כי הרופא שערך את הבדיקה הסתפק בכך שרשם סימן שאלה ליד המונח IUGR (פיגור גדילה תוך רחמי), ולא תיעד ויזם בדיקות נוספות כנדרש ממנו. "לא תועד בגיליון המעקב של קופת החולים דיון בממצאים של פיגור בגדילה, ראש קטן ומיעוט מים", כתב.

השופט דראל ציטט את חוות דעתו של מומחה בתיק וקבע כי התנהלותו של הרופא "נגדה כל נוהג בסיסי במיילדות מודרנית". הוא הוסיף כי "בפני הרופא עמדו שורה של נתונים מדאיגים או מחשידים שחייבו דרך פעולה אחרת". לכן, בגין הרשלנות של קופת החולים, פסק השופט דראל פיצויים בסך 8,562,000 שקלים.

"רשלנות חמורה"

"פסק הדין מדבר בעד עצמו. מדובר ברשלנות חמורה של רופאי קופת החולים שהביאה ללידה של ילדה עם פיגור חמור", אמר עו"ד יוסי טולדנו המייצג את המשפחה. "אנו שמחים שבית המשפט קיבל את הטענות מטעמנו במלואן, לאחר שהראנו בחקירות המומחים מטעם קופת החולים כי אין לקבל את גרסתם. הדבר המשמח ביותר הוא שלילדה יש כעת כסף שיפצה אותה ואת משפחתה עבור הנזקים הקשים שמהם היא סובלת".

מקופת חולים כללית נמסר כי "פסק הדין אינו מוצדק, ובמכלול נסיבות העניין מן הדין היה לדחות את התביעה. בשלב זה נראה כי הפרשה תוכרע סופית בערעור שיידון בפני הרכב של שלושה שופטים בבית המשפט העליון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully