וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כמיליון ש' ב-5 שנים: עורכי דין מונו ללא מכרז לוועדה והשתכרו הון

15.8.2016 / 14:28

מנתונים שנחשפו על ידי האגודה לזכויות האזרח עולה כי עורכי הדין אבי חימי וציון אמיר מונו לתפקיד יו"ר הוועדה המייעצת לענייני פליטים מבלי שנערך להם מכרז ובהליך לא שוויוני. שכרו של חימי בין השנים 2010 ל-2015 הסתכם ב-900 אלף שקלים

צילום: יותם רונן, עריכה: ניר חן

עורכי הדין הפליליים אבי חימי וציון אמיר, שמכהנים כיושבי ראש הוועדה המייעצת לענייני פליטים לשר הפנים, השתכרו מאות אלפי שקלים ומינויים התקיים ללא מכרז וללא הליך שוויוני – כך עולה מנתונים שנחשפו על ידי האגודה לזכויות האזרח. עו"ד חימי שב לתפקיד יו"ר הוועדה בחודש אוגוסט האחרון לצדו של עו"ד אמיר, והשניים מכהנים יחד.

האגודה לזכויות האזרח הגישה בקשה למשרד הפנים במסגרת חוק חופש המידע כדי לקבל את הנתונים על אופן מינויים של חימי ואמיר. לפי הנתונים, בין השנים 2015-2010 השתכר חימי כ-900 אלף שקלים מבלי שהשתתף במכרז אלא באמצעות הליך של כתב מינוי על ידי שר הפנים ובאישור מהיר על ידי הוועדה. עלות חוזה ההתקשרות האחרון עם חימי, לאחר חזרתו לתפקיד, עמדה על 288 אלף שקלים. גם מינויו של אמיר לתפקיד יו"ר הוועדה בחודש מרץ האחרון התבצע ללא מכרז, ושכרו מסתכם ב-213 אלף שקלים.

ב-18 ביוני 2010 מונה חימי לתפקיד יו"ר הוועדה, שמטרתו על פי כתב המינוי, היא לרכז את המידע על מגישי בקשות לקבלת מקלט מדיני בארץ, ולגבש המלצה עבור שר הפנים לצורך החלטה בדבר זכאותם. הוועדה אישרה את המינוי פה אחד, ואותו הליך התקיים גם במקרה של אמיר.

עוד בוואלה! NEWS:
"מביש": משרד המשפטים תוקף את מודעת הדרושים נגד אתיופים
משרד הרווחה תובע בלוגרים: השוו עובדת סוציאלית לנאצים

עורכי הדין של משה קצב. מגד גוזני
הרוויח 213 אלף שקלים. עו"ד אמיר/מגד גוזני

"יו"ר הוועדה המייעצת לענייני פליטים מחזיק בסמכויות רגישות וחורצות גורל. למרות זאת, שר הפנים ממנה לתפקיד עורכי דין ללא קריטריונים פומביים, ללא שקיפות וללא מכרז", אמר עו"ד עודד פלר מהאגודה לזכויות האזרח. "התנהלות זו אינה עולה בקנה אחד עם הכללים הבסיסיים של מנהל תקין ועם חובת המדינה להגן על זכויות האדם של מבקשי המקלט".

בעבר מתח בית המשפט העליון ביקורת על קצב הבדיקה האיטי של בקשות המקלט ושיעור ההכרה הנמוך בפליטים בישראל ביחס למדינות מערביות אחרות, ונכון להיום אלפי בקשות עדיין מחכות למענה. עם פרישתו של חימי מהתפקיד בשנה שעברה ביקשה האגודה לזכויות האזרח משר הפנים אריה דרעי (ש"ס) למנות עו"ד שמומחה לתחום הפליטים, אך הוא סירב, ובמקומו מונה עורך הדין הפלילי ציון אמיר. לאחרונה חזר חימי שוב לתפקידו, לכהונה משותפת לצד אמיר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
עורך הדין אבי חימי, אוקטובר 2011. דרור עינב, דרור עינב
עו"ד חימי/דרור עינב, דרור עינב

משרד תומר ורשה עורכי דין, המתמחה בנושא הגירה וזכויות אדם, הגיש עתירה לבג"ץ נגד מינויו של עו"ד אמיר לתפקיד יו"ר הוועדה. "מינוי ציבורי שנעשה באופן בלתי תקין פוגע פעמיים: פעם אחת במבקשי המקלט, שעניינם נבחר על ידי אדם שאולי אינו מוכשר או פנוי לבצע את תפקידו, ופעם שנייה בציבור המשפטנים שיכלו לבצע את התפקיד אך לא קיבלו הזדמנות להתמודד עליו", אמרה עו"ד טל שטיינר, ממשרד תומר ורשה. "הנתונים שנחשפו על אודות הליך המינוי יוצגו לבית המשפט העליון במסגרת העתירה, ואנו מצפים כי בית המשפט יסיק מהם את המסקנות המתבקשות – שיו"ר ועדת הפליטים מונה באופן בלתי תקין".

בעתירה שהוגשה לבג"ץ נגד מינויו של אמיר מצד עורכת הדין טל שטיינר נכתב כי "מסמכים אלה מוכיחים שבעניין העסקתו של אמיר חלה חובה על משרד הפנים לקיים מכרז פומבי בהתאם לתקנות חובת המכרזים, וכי מכרז כזה לא נערך. כמו כן, המינוי אושר על ידי ועדת המכרזים של רשות ההגירה והאוכלוסין רק לאחר מעשה, באופן לא תקין". מעבר לכך, במסמכי ההתקשרות אין נימוק לבחירה בעורכי הדין הפלילים אלא הסבר כללי כי השניים מנוסים וותיקים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully