וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית הדין הרבני דחה ערעור של אב לסרבן גט; הקרב יימשך בבג"ץ

10.8.2016 / 4:45

ערעורו של המיליונר החרדי שנשלח ל-30 ימי מאסר משום שנקבע כי היה אחראי לסירוב בנו לתת גט לאשתו, נדחה בבית הדין הרבני הגדול. מקורב לאב הבהיר: "ההחלטה הסופית תינתן בבג"ץ"

בית הדין הרבני הגדול לערעורים, הרבנות הראשית לישראל. ירושלים אפריל 2016. רוני כנפו
בית הדין הרבני הגדול בירושלים/רוני כנפו

בית הדין הרבני הגדול בירושלים דחה אתמול (שלישי) את ערעורו של המיליונר החרדי, שנשלח ל-30 ימי מאסר משום שנקבע כי היה אחראי על סירוב בנו לתת גט לאשתו הנכה במשך יותר מעשור. בית הדין הגדיר בעבר את המקרה כ"אחת מפרשיות העיגון הקשות ביותר שאיתן מתמודדת מערכת בתי הדין הרבניים", ובפסק הדין הנוכחי הטיל על האב הוצאות משפט בסך 90 אלף שקלים.

בפסק הדין הדיינים גם מתחו ביקורת קשה על הרב הראשי לשעבר, שלמה עמאר, המכהן כיום כרב הראשי לירושלים. עמאר פרסם חוות דעת שמצדדת בעמדתו של האב המיליונר, אף שהדבר אסור. "מסתבר לומר כי הייתה כאן הכשלה במתכוון שנעשתה על ידי באי כוחו של המערער, שהסתירו את כל המידע מכבוד הרב עמאר ופעלו בתחבולות לשם הצגתה כחוות דעת הלכתית בתיק זה", כתבו השופטים.

האב, דמות מוכרת בחסידות מפורסמת בארץ, נשלח לחודש מאסר לאחר שבית הדין הרבני בתל אביב קבע כי הוא עומד מאחורי סירוב בנו. האב ערער לבית הדין הרבני הגדול ובמקביל פנה לבג"ץ לצורך הוצאת צו עיכוב ביצוע לעונש. גורם המקורב לאב אמר היום כי "ההחלטה הסופית תינתן בבג"ץ".

עוד בנושא:
אב ייכלא כי שכנע את בנו לסרב גט: "הוא מבוגר, אני יכול לצוות עליו?"
בג"ץ עיכב תקדים של בית דין רבני: אביו של סרבן גט לא יישלח למאסר
פנייה לבג"ץ: החזירו הדרכון השייך לאמו האמריקנית של סרבן גט

תפילה בכותל לשלום החיילים בצוק איתן. נועם מושקוביץ
הדיינים מתחו עליו ביקורת. הרב שלמה עמאר מתפלל בכותל/נועם מושקוביץ

הבן ובת זוגו הם חרדים שנישאו לפני 19 שנה והתגוררו בארצות הברית, שם נולדו להם שני ילדים. לפני כעשור הגיעו בני הזוג וילדיהם לביקור בישראל. במהלך הביקור לקתה האישה באירוע מוחי קשה שבגינו היא נשארה נכה ומוגבלת. לאחר האירוע המוחי נטש הבעל את אשתו ואת ילדיו בישראל וחזר לארצות הברית. מאז, הוא מסרב לתת לה גט.

בבדיקה שערך בית הדין עלה כי אביו של הבעל המעגן עומד מאחורי העיגון של כלתו, בכך ששכנע את בנו שלא לתת גט לאשתו. האב הכחיש את הטענה ואף טען כי הדבר לא הוכח. נגד האב הוצא צו עיכוב יציאה מהארץ עד לקבלת חלטה סופית בעניינו, אולם עד כה בנו סירובו של בנו לתת גט לאשתו נותר בעינו.

בפרשה נרשמו כבר שני תקדימים משפטיים: הראשון - אדם שאינו הסרבן עצמו נשלח לכלא; והשני – התקבלה החלטה של היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט לפתוח בחקירה נגד הסרבן ונגד הוריו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully