וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו התנצל בפני הערבים - אך לא נפגש עם ח"כ עודה יותר מחצי שנה

2.8.2016 / 17:11

לוואלה! NEWS נודע כי בין ראש הממשלה ליו"ר הרשימה המשותפת שורר נתק מאז ינואר, והשניים נפגשו רק שלוש פעמים מאז הבחירות. עודה: "נתניהו חייב להכיר בהנהגה הנבחרת ולקבוע עמנו פגישה לאלתר"

צילום: לע"מ, עריכה: מתן חדד

(בווידאו: סרטון ההתנצלות של נתניהו)

ראש הממשלה בנימין נתניהו פנה בשבוע שעבר לערביי ישראל בקריאה להשתלב בחברה הישראלית "בהמוניהם", אך עם ההנהגה הפוליטית של המגזר הערבי, נתניהו נמצא בנתק של יותר מחצי שנה. לוואלה! NEWS נודע כי ראש הממשלה לא נפגש עם יו"ר מפלגת הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה, מאז חודש דצמבר האחרון.

"הנהגת הציבור הערבי מעוניינת להיפגש עם כל גורם רשמי ומשפיע במדינה, אך בתנאי שמדובר בפגישות עבודה ולא בפגישות יחצנות", אמר אתמול (שני) עודה, ואישר כי השניים אכן לא נפגשו בחודשים האחרונים. "אם ישנה כוונה אמתית לשינוי היחס למיעוט הערבי, ראש הממשלה חייב להכיר בהנהגה הנבחרת של הציבור ולקבוע עמנו ישיבת עבודה לאלתר". בלשכת ראש הממשלה לא הגיבו לפניית וואלה! NEWS בנושא.

עוד בוואלה! NEWS:
לאחר שכינתה חיילים "רוצחים": נזיפה חמורה לח"כ זועבי
נתניהו מגיב לסערה: "פוליטיקאים מנסים לשאת חן בעיני התקשורת"
"חוק ג'מאל זחאלקה": מי שהורשע בטרור לא יוכל להיבחר לכנסת במשך 25 שנה

נתניהו לערביי ישראל: "עבדו בהמוניכם, שגשגו בהמוניכם". לשכת העיתונות הממשלתית
בלשכת ראש הממשלה סירבו להתייחס לטענות. נתניהו/לשכת העיתונות הממשלתית

אין כל חובה ממסדית או חוקית המחייבת את ראש הממשלה בפגישות עם ראשי מפלגות באופוזיציה. כך, למשל, ראש הממשלה לא נפגש כלל עם יו"ר מרצ זהבה גלאון, ופגישתו האחרונה עם יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, התקיימה בפברואר.

נתניהו ועודה נפגשו בסך הכול שלוש פעמים מאז הבחירות האחרונות, שלפניהן הזהיר נתניהו מפני "המצביעים הערביים שבאים בכמויות אדירות לקלפי" ועורר זעם בקרב רבים במגזר הערבי. עם זאת, לאור העובדה כי עודה הוא מייצג של מגזר שלם, העובדה כי השניים לא נפגשו זה חצי שנה שונה מהיעדר פגישותיו עם שאר חברי האופוזיציה.

בפגישתם הראשונה, במאי 2015, העלה נתניהו לראשונה את רצונו בגיבוש תכנית כלכלית-חברתית שתעסוק בבעיות במגזר הערבי. בסוף אוגוסט 2015, במסגרת ניסיונות למנוע שביתה בפתיחת שנת הלימודים במגזר הערבי, התקיימה בין השניים פגישה שבה השתתפו ח"כים נוספים מהרשימה המשותפת. בפגישה זו הודיע נתניהו על העברת 900 מיליון שקלים לרשויות במגזר הערבי. בסוף דצמבר אשתקד, לקראת אישור תכנית החומש השנתית לסיוע למגזר הערבי בגובה של 15 מיליארד דולרים, עודה נפגש שוב עם נתניהו, בפגישה שהוגדרה כחיובית על ידי שני הצדדים.

יו"ר הרשימה המשותפת בסרטון תגובה לנתניהו. מערכת וואלה! NEWS
"יש לקבוע ישיבת עבודה לאלתר". עודה/מערכת וואלה! NEWS

בתחילת ינואר, אחרי הפיגוע בדיזנגוף בתל אביב שבו נרצחו שלושה אנשים, נתניהו הגיב בחריפות וקשר בין הפיגוע לאי אכיפת החוק במגזר הערבי. "לא נקבל מדינה בתוך מדינה. לא נקבל מדינה שבה יש הסתה אסלאמיסטית ונשק בלתי חוקי למכביר, שבו יורים בשמחות וגם באירועי פשע", אמר אז.

כמה ימים לאחר הפיגוע, בעקבות לחץ משרים בליכוד, החליט ראש הממשלה לגבש שורה של תנאים והתניות למימוש תכנית החומש השנתית לסיוע למגזר הערבי, המתמקדות בתחומי אכיפת החוק בכלל וחוקי התכנון והבנייה בפרט. בשבוע שעבר פרסמה השרה לשוויון חברתי גילה גמליאל, יחד עם שר האוצר משה כחלון ואגף התקציבים באוצר, את התכנית – ללא ההתניות המדוברות, אך עם סעיף מיוחד להגברת האכיפה על חוקי התכנון והבנייה במגזר.

"התנצלותו של נתניהו היא מפגן צביעות"

בשבוע שעבר נתניהו שיגר התנצלות לבני המגזר הערבי על הערתו ערב הבחירות: "אף על פי שהתכוונתי למפלגה פוליטית ספציפית, אנשים רבים נפגעו, וניתן להבין זאת", אמר בסרטון מיוחד שפרסם. "התנצלתי על האופן שבו הובנו דבריי. אלא שהיום אני מבקש ללכת צעד אחד קדימה. היום, אני מבקש מכם אזרחי ישראל, לקחת חלק בחברה הישראלית – בהמוניכם. עבדו בהמוניכם, למדו בהמוניכם, שגשגו בהמוניכם. ישראל חזקה בזכות – ולא למרות – הגיוון והפלורליזם שמאפיינים אותה".

עודה דחה בתוקף את דבריו של נתניהו. הוא תיאר אותם, גם היום, כ"מפגן צביעות". לדבריו, "בסרטון ההתנצלות של ראש הממשלה הוא ניסה לפנות לציבור הערבי מעל ראשנו ועוד באנגלית, וכמובן כשל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully