וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתוני משרד החינוך חושפים: רק אחד מכל 10 חרדים זכאי לבגרות

1.8.2016 / 19:06

במגזר היהודי שאינו כולל חרדים עברו 75.6% את מבחני הבגרות בתשע"ה ואחוז הזכאות הכללי עלה ביותר מ-3%. חצי מהערבים זכאים לבגרות, והדרוזים רשמו את ההישג הגבוה ביותר מבין בני המיעוטים

צילום: יוני ריקנר, עריכה: טל רזניק

(בווידאו: משרד החינוך הודיע על מודל חדש למדד הזכאות לבגרות)

נתוני הזכאות לבגרות לשנת הלימודים תשע"ה (2015-2014), שפרסם היום (שני) משרד החינוך, חושפים כי רק 10.2% מהציבור החרדי בישראל עברו את הבחינות וזכו לתעודה. בקרב בני המגזר היהודי שלא כולל חרדים זכאים לבגרות 75.6%, ובקרב הציבור הכללי אף נרשמה עלייה: מ-52.7% בשנת הלימודים תשע"ד (2014-2013) ל-56% בשנה הנוכחית.

יש לציין כי 45% מהתלמידים החרדים למדו במוסדות חינוך שלא מגישים את תלמידיהם לבחינת הבגרות. כמו כן, אחוז הזכאות במגזר זה טיפס ב-1.6% ביחס לשנת הלימודים תשע"ד, שעמד על 8.6%.

בקרב המגזר הערבי, לא כולל תלמידי מזרח ירושלים שרבים מהם לומדים את תכנית הלימודים הפלסטינית, היו זכאים לתעודת בגרות 50.3% מבני שכבת הגיל. שיעור הזכאות הגבוה ביותר מקרב בני המיעוטים נרשם במגזר הדרוזי, שבו 66.3% מהנערים היו זכאים לתעודת בגרות. בקרב הבדואים זכאים רק 32.4%.

עוד בוואלה! NEWS:
כשמלחמת המנהרות בין נתניהו לבנט הופכת לקרב בנגמ"ש
בשעת השיא: תקלה בחשמל השביתה את הרמזורים באזור גוש דן
מקיין: "דברי טראמפ על החייל המוסלמי לא משקפים את עמדת המפלגה"

גיוס חרדים לשירות אזרחי לאומי, ינואר 2013. טלי מאייר
אחוז הזכאות בקרב החרדים עלה ב-1.6%/טלי מאייר

חשיפת הנתונים מגיעה על רקע הצעת החוק לביטול חובת לימודי ליבה במוסדות החרדיים המתוקצבים, שעברה בקריאה ראשונה בכנסת בשבוע שעבר. 37 חברי כנסת הצביעו בעד החוק, המבטל את הרפורמה שיזמה מפלגת "יש עתיד" בכנסת הודמת, ו-33 שהתנגדו לו.

משמעות הצעת החוק היא ביטול סעיף 10א לחוק לימוד חובה, שחייב את כל מוסדות החינוך היסודי בישראל, כולל מוסדות הפטור החרדים, ללמד 11-10 שעות מתמטיקה מדעים ואנגלית. במקום זאת, החוק יאפשר לשר החינוך את שיקול הדעת בהחלטה על התנאים לתקצוב מוסדות הפטור.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

מוקדם יותר היום משרד החינוך הציג את מדד הזכאות לבגרות החדש בבתי הספר העל-יסודיים, במסיבת עיתונאים שערכו שר החינוך נפתלי בנט ומנכ"לית המשרד מיכל כהן. המודל החדש, שנקרא "התמונה החינוכית", מגיע לאחר שהבינו במשרד כי מנהלים מנשירים תלמידים חלשים שלא צפויים להשיג תעודת בגרות, כדי להעלות את שיעורי הזכאות במוסד. מעתה, יפורסם המדד החדש, והורים יוכלו להשוות בין בתי הספר, ולראשונה אף ייחשפו לנתוני הזכאות לבגרות לפי מוסדות ולא רק לפי יישובים.

המדד החדש מורכב מ-17 קטגוריות שונות, שאת נתוניהן אוסף המשרד בימים אלה. הקטגוריות מתחלקות לארבעה אשכולות: ערכים ואקלים חינוכי, נשירה והתמדה, הצוות החינוכי ולמידה והישגים. הנתונים המפורטים על כל מוסד ימסרו לכל מנהל בית ספר, ויפורסמו בהשוואה לבתי ספר דומים מבחינה סוציו-אקונומית ולערים דומות. אף שהמודל החדש נועד להחליף את מדד הזכאות לבגרות, האחרון עדיין מהווה את אחד מהאשכולות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully