וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גמליאל על רגב: "חוסר הבנה בדמוקרטיה"; כחלון: "הממשלה צריכה חופשה"

השרה לשוויון חברתי התייחסה לדבריה של שרת התרבות, שאמרה כי לא ייתכן ששר התקשורת לא ישלוט בתאגיד הציבורי. "בלתי נתפס ששומעים את זה במדינה דמוקרטית", אמרה בריאיון לאולפן וואלה! NEWS. רגב ליועמ"ש: "חשוף את הפרוטוקל המלא". הליכוד: "בנט נאבק למען השמאל"

עריכה: ניר חן צילום: מאצ'י הוף

השרה לשוויון חברתי, גילה גמליאל, תקפה היום (שני) את שרת התרבות והספורט מירי רגב, שהתרעמה אתמול בישיבת הממשלה על כך ששר התקשורת לא יוכל לשלוט במינויים בתאגיד השידור הציבורי. "לעתים לאנשים יש חוסר הבנה של מהות הדמוקרטיה, ואמירות כמו 'צריך להקים תאגיד שירות ציבורי על מנת לשלוט בו מתוך המערכת הפוליטית' הן מפחידות", אמרה בריאיון לאולפן וואלה! NEWS.

"צריך לעצור את זה ולהוקיע את זה", הוסיפה גמליאל. "אני שמחה שזה מה שראש הממשלה בנימין נתניהו עשה, לבקשתי, בישיבת הממשלה. אנחנו צריכים להבין שתאגיד ציבורי נועד על מנת שלציבור יהיה שיח, גם ביקורתי, עם מערכות השלטון. זה חשוב ולגיטימי במערכת דמוקרטית. לכן זה בלתי נתפס שאנחנו שומעים את הדברים האלה במאה ה-21 במדינה דמוקרטית".

רגב פנתה היום ליועץ המשפטי לממשלה ולמזכיר הממשלה, בדרישה שיחקרו מי הדליף את דבריה מהישיבה. "חשפו את הפרוטוקול המלא של ישיבת הממשלה אמש, שהציבור ישפוט את דברי ודברי עמיתיי במלואם, או פתחו בחקירה נגד מי שהוציא חלקי מידע בכוונת זדון להטעות את הציבור", אמרה.

לקריאה נוספת:
הליכוד: "בנט ושקד פוגעים בנתניהו"; הבית היהודי: "נגמרו ימי ילדי הכאפות"
נתניהו מאותת להרצוג: "יש סיבות טובות להרחיב את הממשלה"
ניצחון מוחץ להרצוג: הבחירות לראשות העבודה יתקיימו ביולי 2017

חברת הכנסת גילה גמליאל, השרה לשיוויון חברתי. ראובן קסטרו
"הממשלה פוגעת בעבודת התאגיד". גמליאל/ראובן קסטרו

גמליאל רמזה בריאיון כי רגב אינה פתוחה לביקורת. "בחלום הבלהות הייתי חושבת לראות דוברי מפלגות משדרים ככתבים. זה דבר חמור ביותר וזה לא מטרתו של שלטון דמוקרטי. בטח ובטח שאנחנו לא זקוקים לזה. מי שפועל ועושה למען הציבור הרחב צריך להיות חשוף לביקורת, וטוב שכך". בריאיון לגלי צה"ל הבוקר אמרה גמליאל כי בישיבת הממשלה "נאמרו אמירות הגובלות בפאשיזם".

על ההרכב האנושי בתאגיד השידור אמרה: "צריך גיוון במערכות הללו, צריך שהפסיפס האנושי של ישראל יקבל את ביטויו בתאגיד. ארדן צודק, זה תהליך, הם רק התחילו לגייס. מי שעוצר כל פעם מחדש את התהליך הזה זו הממשלה, שדנה בזה בכל כך הרבה ישיבות ויוצרת אי-ודאות ואנשים נרתעים מללכת לעבודה שם. צריך להפסיק עם הסאגה הזאת ולתת להם לעבוד. צריך להגדיר מה אנחנו רוצים: תאגיד ציבורי שיהווה מודל לתאגידים מסחריים בתקשורת. צריך לתת להם להתקדם".

גמליאל התייחסה גם לדבריו של עמיתה למפלגה, יו"ר הקואליציה ח"כ דוד ביטן, שכפי שפורסם לראשונה בוואלה! NEWS מקדם הצעת חוק לסגירת התאגיד. לטענתו, יוזמת החקיקה היא על דעת עצמו, ולא מייצגת את נתניהו. "מהיכרותי עם ח"כ דוד ביטן ואת קרבתו לראש הממשלה, אין ספק שברגע שזוהי עמדתו של ראש הממשלה, הוא יישר איתו קו והנושא הזה ירד מסדר היום. זכותו שתהיה לו עמדה משלו, זה שלטון דמוקרטי, אבל לדעתי כשביטן יבין שזו לא דעתו של ראש הממשלה, הוא לא ייצא נגד ראש הממשלה כשר התקשורת".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
מירי רגב מטקס פרסי התיאטרון. ניב אהרונסון
"על גבול הפאשיזם". רגב/ניב אהרונסון

שר הביטחון לשעבר משה יעלון מיהר לגבות הבוקר את גמליאל. "השרה גמליאל מוכיחה אומץ פוליטי מהו, ומהווה אלומת אור באפלה", צייץ בחשבון הטוויטר שלו.

גם שר האוצר, משה כחלון, התייחס לסערה סביב הקמת התאגיד. "צריך להוציא את הממשלה הזו לחופש. להוציא אותם דחוף מאוד לחופש, לפני אשפוז. את כל הממשלה", אמר בריאיון בגלי צה"ל.

הבית היהודי על מתקפת הליכוד: "הגיעו מים עד נפש"

המתיחות בקואליציה גררה היום חילופי האשמות חריפים גם בין הליכוד לבית היהודי. בתדרוך של הליכוד, שפורסם אתמול בחדשות 2, נמסר כי "בנט ושקד הם יקירי השמאל ונוני מוזס, שתומכים במאמצים הבלתי נלאים שלהם לפגוע בראש הממשלה נתניהו ובשלטון הליכוד". בתגובה, אמרו בכירים בבית היהודי לוואלה! NEWS כי מדובר בשיא נוסף בסכסוך בין הצדדים. "נתניהו תוקף את הבית היהודי זה כמה שבועות - קודם כל בנושא המנהרות, ואחר כך על השידור הציבורי. הגיעו מים עד נפש".

השר משה כחלון. ישיבת ממשלה. 31 ביולי 2016. אוהד צויגנברג, פול צלמים
"הממשלה צריכה חופשה". כחלון/פול צלמים, אוהד צויגנברג

המפלגה פרסמה הודעה חריגה בחומרתה נגד נתניהו ומנו את "הישגיו" בשנים האחרונות. "הוא שוב יורה בנגמ"ש. כמו שירה בנגמ"ש כשהצביע בעד ההתנתקות והריסת גוש קטיף, כמו שירה בנגמ"ש כששחרר הכי הרבה מחבלים בתולדות המדינה, כשהקפיא בנייה, כשנכנע לחמאס, וכמו כשהכריז על הקמת פלסטין בבר-אילן, וכאשר הוא סופר כיפות של כתבים דתיים בתקשורת.

"הכי מגוחך, שהוא יורה בנגמ"ש כדי להכניס לתוכו את בוז'י, שפיר, מיכאלי ויוסי יונה. רגע לפני הבחירות הוא תמיד מתחנף לציבור הימני והדתי ('היכנסו מתחת לאלונקה'), ודקה אחרי הבחירות הוא זורק אותם ובז להם. נגמרו ימי ילדי הכאפות".

"מי ששחרר הכי הרבה מחבלים בתולדות המדינה ושנכנע לחמאס, שוב יורה בתוך הנגמ"ש"

בליכוד לא נשארו חייבים והשיבו אש. "בנט בפאניקה כי הוא יודע את האמת. מי שנבחר בקולות הימין משמר את מורשתו של דרוויש בבתי הספר של ילדי ישראל ונאבק בכל דרך לשמר את ההגמוניה של השמאל בתקשורת. בנט כבר מזמן לא בתוך הנגמ"ש. יחד עם האח לפיד הוא כל הזמן חופר מנהרות מתחת לשלטון הליכוד.

"מי שהתגייס לטובת האינטרסים של נוני מוזס לסגור את 'ישראל היום' כדי לזכות בעוד כותרת מחמיאה ב'ידיעות אחרונות' ועוד ליטוף ב-Ynet, אינו דואג לתקשורת חופשית".

(עדכון ראשון: 11:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully