וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניסוי "אדיר": מטוס F-35 הישראלי ערך בהצלחה טיסה ראשונה

26.7.2016 / 23:24

טייס הניסויים של "לוקהיד מרטין" יצרנית המטוס, הטיס אותו כדי לבחון את המערכות שהותקנו בו שעד כה נבחנו רק על הקרקע. בניסוי נכחו צוותים של חיל האוויר הישראלי. מדובר בניסוי ראשון בסדרה

עריכה: שניר דבוש

מטוס ה-F-35, המכונה "אדיר", שנמסר לישראל ביצע היום (שלישי) בהצלחה את טיסת הניסוי הראשונה שלו במפעל חברת "לוקהיד מרטין" בפורת וורת' שבארצות הברית. טייס הניסויים של יצרנית המטוס הטיס אותו כדי לבחון את המערכות השונות שהותקנו בו שעד כה נבחנו רק על הקרקע.

בניסוי נכחו צוותים של חיל האוויר הישראלי, נציגי חברת "לוקהיד מרטין" ונציגים של הצבא האמריקני. מדובר בניסוי ראשון מתוך סדרה ארוכה של טיסות ניסויים לקראת הטיסה הארוכה מארצות הברית לישראל ומסירתו באופן רשמי לחיל האוויר הישראלי בסוף השנה.

לקריאה נוספת:
נחשף ה-F-35 שתקבל ישראל: "מכונת המלחמה המתקדמת בעולם"
ליברמן קיבל את החמקן המתקדם בעולם: "ברור לשכנותינו שייצור הרתעה"
"קל לתפעול כמו אייפד": ה-F-35 הוא מכפיל הכוח של חיל האוויר

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

מסירת המטוס מחייבת בחינת כל המערכות השונות בו שעברו שינויים טכנולוגיים לפי דרישת חיל האוויר הישראלי. אנשי צוות האוויר הישראלי של טייסת ה"אדיר" לא יטיסו את המטוס על אדמת ארצות הברית אלא רק טייסי הניסוי של לוקהיד מרטין שיהיו גם אחראים להטסתו לישראל. הטייסים שיטיסו לבסוף את ה"אדיר", עורכים אימונים רק על גבי סימולטורים של "לוקהיד מרטין" ואת אימוני הטיסה יקיימו רק בישראל.

בשבוע הבא יטוס מ"מ ראש המל"ל יעקב נגד לוושינגטון כדי לנסות ולקדם את החתימה על הסכם הסיוע הביטחוני האמריקני שבשלב זה מתעכב בשל מחלוקות בין הצדדים. הסכם זה אמור לכלול עסקה נוספת של רכש מטוסי F-35.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully