וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המחאה הציבורית עבדה: רוחאני מגביל את שכר הבכירים באיראן

בעקבות חשיפת המשכורות של בכירי המגזר הציבורי, החליטה הממשלה בטהראן לקבוע שכר מקסימום. מי שיגרוף סכום גדול יותר ייענש. לפי ההערכות, השמרנים הדליפו את המסמכים כדי לפגוע בנשיא

צילום: AP, עריכה: יאיר דניאל

ממשלת איראן הודיעה היום (שלישי) כי היא תגביל את שכר הבכירים במגזר הציבורי בעקבות השערורייה שפרצה עם פרסום המידע על משכורותיהם של מנהלי הבנקים במדינה. בחודש מאי נחשפו תלושי משכורות שהראו כי כמה ראשי חברות ציבוריות מרוויחים פי מאה יותר מהעובד הממוצע במדינה.

הסקנדל איים לפגוע בתדמיתו של הנשיא חסן רוחאני, שינסה לזכות בכהונה שנייה ביוני הבא. בעקבות זאת, ארבעה ראשי בנקים פוטרו בחודש שעבר לצד הנהלת קרן הפיתוח של איראן, שנאלצה לפרוש זמן קצר לאחר מכן.

היום החליטה הממשלה בטהראן כי שכר המקסימום של עובדי ציבור יהיה 189 מיליון ריאל (6,100 דולר) ואילו של הפוליטיקאים יהיה מאה מיליון ריאל. כל תשלום מעבר לסכום הזה ייחשב לפשע ואלו שיקבלו את הסכום הזה ייענשו.

השערורייה סיפקה חומר לתקשורת השמרנית בטהראן כדי לתקוף את רוחאני - זאת לצד הביקורת על חתימתו על הסכם הגרעין עם המעצמות, שלטענתה לא הובילה לשיפור בחיי התושבים כפי שהובטח.

מקור הדלפת נתוני השכר לא ברור, אולם בקרב הרפורמיסטים טוענים כי יריביהם השמרנים מחזיקים בכ-3,000 תלושי משכורות שאותם הם מתכוונים לחשוף כדי לפגוע ברוחאני לפני הבחירות.

לקריאה נוספת על איראן
"פוגע במוסר של החברה": איראן השמידה מאה אלף צלחות לוויין
דיווח: "איראן ערכה ניסוי בטיל בליסטי חדש מדגם צפון-קוריאני"
שנה להסכם עם איראן: "נוכל לחדש את תכנית הגרעין בתוך זמן קצר"

המנהיג העליון של איראן עלי חמינאי, לצד הנשיא חסן רוחאני ויו"ר הפרלמנט עלי לריג'אני, יולי 2016. רויטרס
השמרנים נגד המתונים. חמינאי ורוחאני, החודש/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully